Ik heb al meerdere keren de vraag gekregen wat Qiki bijvoorbeeld kan doen. Ik heb eens een paar dingetjes gefilmd waarmee ze mij kan helpen. Ik heb het zelf gefilmd, dus het is niet superkwaliteit, en het was voor Qiki ook een beetje vreemd, maar dit heb ik er van kunnen maken:
Ziet er erg leuk uit.. Je ziet hem er ook plezier in hebben Is idd bezonder dat die beestjes dat zo kunnen
Letizia
Geplaatst: 26-11-10 19:52
Wat fantastisch zeg! Wat moet jij blij zijn met zo'n maatje die je zo fijn kan helpen bij de dagelijkse dingen, ik hoop dat jullie jaren van elkaar kunnen genieten Mag ik vragen welke handicap je hebt?
Wat een mooi team zijn jullie, Qiki doet het heel goed! Je zal wel een hele speciale band hebben met die hond.
Lena01
Geplaatst: 27-11-10 03:20
Ik heb met open mond gekeken naar dat filmpje, en er kwam alleen maar "prachtig" "wat een geweldige hond" uit. Ik snap dat er veel training in zit, maar het idee dat een hond je zo kan helpen in het dagelijks leven, en hij kijkt zo puur uit z'n oogjes!
Prachtig filmpje! Mooi om het te zien! Veel geluk met Qiki!
Wauw prachtig filmpje! Geweldige hond heb je.. echt een trouwe goede ziel! Ik wens jullie nog vele jaren geluk en plezier toe.
janouk
Geplaatst: 27-11-10 08:48
Prachtige lab heb je (goed slank) met een goede will to please. Fijn dat zij je leven zo veel gemakkelijker kan maakt. Knappe hond.
Mijn labradors heb ik ook geleerd sloffen te halen, boodschappen uit de auto halen etc, maar bij mij is het meer uit luiheid en om ze bezig te houden, want ik zou het zelf kunnen. Ik vind het altijd jammer dat mensen hun honden alleen leren zitten en pootjes geven, terwijl ze zo veel meer kunnen leren. En het werk houdt ze bezig en ze vinden het leuk.
Mogelijk dat jouw filmpje van Qiki andere honden eigenaren stimuleert meer met hun hond te doen.
Geweldig toch, hoe zo'n hond je leveren weer positief kan beïnvloeden! Jammer dat het geluid het niet doet, ik had graag gehoord hoe je hem aanstuurt en beloont!
Ze heeft een Stichting Hulphonddekje als ik het goed zie, dus daar is de hond dan ook getraind. Dit moet door een officiele opleiding gedaan worden, zodat je hond gediplomeerd is en overal mee naar binnen mag, zoals de supermarkt! @ TS ben jij weleens geweigerd met je maatje? Ik hoorde laatst van een blindengeleide hond waarvan de eigenaar met collega's uit eten wilde en de hond niet mee naar binnen mocht in het restaurant. Toen is iedereen ergens anders gaan eten, maar belachelijk gewoon. Je zegt toch ook niet tegen iemand dat je je rolstoel buiten moet laten?? Zelf heb ik met mijn dochter meegemaakt dat de bedrijfsleider van de AH vroeg wat mijn dochter mankeerde omdat ze een hulphond heeft maar er op het oog niet direkt iets te zien is aan haar!!Anders mochten we niet naar binnen, de brutaliteit, alsof ik die kerel ga vertellen wat zij allemaal mankeerd...
vannah
Geplaatst: 27-11-10 09:28
oh, dit vind ik prachtig om te zien zeg! zo lief hoe ze steeds staat te kwispelen...fantastische hond heb je