Hetfield, mijn podenco kruising

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

smillie_

Hetfield, mijn podenco kruising

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 14:20

Mijn vriend heeft een labrador, James, die vaak alleen zit overdag.
Ik vond het wel een tof idee om nog een hond in huis te halen zodat hij gezelschap heeft en zich kan uitleven.

Na een lange internetzoektocht en discussies over wat voor hond we graag wilden kwamen we op internet een asiel tegen waar wel een paar potentiele kanshebbers zaten.
Meteen gebeld en nog diezelfde dag een kijkje gaan nemen in het asiel. We moesten een uur rijden naar het asiel, maar het bleek de moeite.
Er zaten heel wat lieve honden, zowel uit spanje als uit Belgie zelf.
Uiteindelijk hebben we er toch voor gekozen een puppie mee te nemen, aangezien mijn vriend kleine kinderen heeft.
Deze puppie is mijn kleine Hetfield, een hondje met vooral heel erg veel humor }>
Ik vond dat mijn kleine donder wel eens op internet mocht pronken ;)

Hetfield is een kruising tussen een podenco en een scheper.
Zowel mama als papa komen uit spanje, en door een misverstand is mama drachtig geraakt in het asiel.

In het begin kroop hij liefst tussen/achter alle kleine ruimtes die hij vond....
Afbeelding

Samen met James vormen ze intussen een prachtig koppel, ze eten samen, slapen samen, spelen samen...
Ik ben blij dat ze het zo goed kunnen vinden met elkaar <3
Afbeelding

Halloween werd volop gevierd dit jaar door een verklede wandeling in de bossen.
Hetfield kon natuurlijk niet achterblijven en kreeg ook een pakje.
Afbeelding

Vorige week tot slot heeft meneer zich goed pijn gedaan :(:) Hij heeft een snee op zijn kniegewricht, de dierenarts moest een paar spiertjes naaien.
De bikkel heeft geen moment gemankt, ook niet toen het net gebeurd was en het nog niet genaaid was.

Onderweg van de dierenarts naar huis, nog een beetje slap van de verdoving.
Afbeelding

Meneer Hetfield kan ondanks zijn kap toch aan de draadjes, ook een grotere kap bracht niks op.
Als er nog iemand ideeen heeft om ervoor te zorgen dat hij er toch niet aan komt, laat maar weten :D

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:22

Wat een geweldig prachtige hond zeg!!

En gerrum, dat pootje... :(:)

Hipar

Re: Hetfield, mijn podenco kruising

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:53

Wat een gave hond! Die samen-slapenfoto is echt <3 <3 <3

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 18:02

Wat een ontzettend leuke hond en heel schattig samen met de Labrador :j

Wens hem maar beterschap :(:)

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 09:22

Wat een leuke hond :D Kapje helpt niet? misschien kun je hem een broekje aandoen en de pijpen dichtnaaien ofzo? Zodat hij niet bij zijn been kan komen? Meestal doen ze een hond een rompertje om namelijk dus aan zijn been maar een broekje? Ik heb het zelf nooit gemaakt, maar het schoot me zo opeens te binnen :P Je kan het altijd eens proberen :D

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 09:47

Het is inderdaad een drama als je hond ergens niet aan mag zitten. Met een kap op moet het goed gaan; als dat niet werkt, dan is de kap te kort (of de neus te lang _O- )
Maar een kap gaat bij 2 van mijn honden echt niet werken, die raken helemaal overstuur en dat gaat niet over na een dag dus al heel wat uit de kast getrokken....
Er bestaan geloof ik ook zalfjes die zo vies zijn dat ze er af blijven, maar dat heb ik nog nietgeprobeerd. Inderdaad wel creatief met kledingstukken :=
En een mooncollar misschien?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 09:56

Wat een geniale naam! :D

smillie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 10:50

haha, ja, we hadden al een James, dus Hetfield lag voor de hand als hevige metallica-fans!

In het begin werkte de kap erg goed, maar hij had er uiteindelijk een oplossing gevonden ;) Op een of andere manier kreeg hij de kap over zijn knie zodat hij er makkelijk aankon.
Een grotere kap hebben we daarna geprobeerd maar wanneer hij ergens tegenliep braken er stukken af :s

Intussen is het besproken met de dierenarts, we gaan het gewoon zo laten, intussen zit er maar 1 draadje meer in maar zijn huis blijft tegen elkaar, dus zolang dat zo blijft zitten we goed :)