baby whippets in de maak! Update: 5 pups!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karolien_

baby whippets in de maak! Update: 5 pups!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 21:10

Mijn moeder en ik hebben, toen ik nog thuis woonde, menig nestje met kleine West Highland White terriërs op de wereld gezet (nou ja, niet zelf natuurlijk :o ). Van de vier Westies is er helaas inmiddels nog maar één over. Bij mijn moeder is nu het whippet tijdperk aangebroken ;) .

Mijn moeder en haar man hebben twee whippets: Boy (Multi ch. Sandline Elegant Boy) en Bambi (Doriël du Manoir de la Grenouillere) en dit stelletje zal over ongeveer twee weken mijn moeder en haar man verblijden met een nestje puppies <3

Mijn moeder heeft me gevraagd om, net als vroeger, samen bij de bevalling te zijn en waar nodig bij te springen. Spannend hoor, zeker met een nieuw ras. Natuurlijk zijn beide ouders aan alle nodige medische tests onderworpen en is er ook al overleg geweest met de dierenarts die 24/7 bereikbaar is.

Ik hoop dat jullie het leuk vinden om de laatste loodjes van de dracht, de bevalling en de puppies met mij te volgen.

Dit is de vader:
Afbeelding

Dit is de moeder:
Afbeelding

en samen:
Afbeelding

Afbeelding

En zo ziet een hoogdrachtig whippetteefje eruit:
Afbeelding

Afbeelding

En voor het geval je nog niet genoeg foto's gezien hebt: http://catys-clan.webklik.nl
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 28-10-10 08:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Update in titel geplaatst.

Tallie1979

Re: baby whippets in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:11

wat een gave honden! :D

daantje5979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:12

Leuk leuk! Vind whippets zo'n lieve hondjes! Heb er helaas zelf geen tijd voor, maar mijn oom heeft er meerdere gehad ;) Toevallig ook een Boy(ke) hihi!
Succes met de bevalling!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:13

Ik vind het persoonlijk echt geen mooie honden omdat ik niet van dat ielige houd. Maar wat de meeste toch fijne karakters. Ook jouw teef kijkt heel fijn uit haar ogen. :)
Succes de komende dagen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:15

oohh wippits dat zijn echt de mooie windhonden. Zou dr zo een pup van willen :)

mooie brindle kleuren van beide ouderdieren

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 21:18

Ik moest er ook even aan wennen hoor. Ik heb zelf een kruising herder/boxer en een kruising labrador/dalmatier en ben dus wel wat stevigere honden gewend, maar de karakters zijn inderdaad heerlijk.

Ze kunnen ontzettend druk spelen, maar ook echte couch potatoes zijn. Knuffelen kunnen ze in ieder geval als de beste.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:24

Spannend..

Vooral apart om te zien dat zo hond normaal niet dik is en dan zo ineens met zo buik te zien :')

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:27

Zo dan, die is met recht even haar lijntje kwijt :). Enig idee hoeveel pups het moeten worden (echo?). Veel succes met de laatste loodjes.

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 21:39

De dierenarts heeft er destijds twee gevoeld, maar dat is bij whippets moeilijk te voelen vanwege de vorm van de hond. Ze was toen ongeveer een maand drachtig.

Ze is een keer of vijf gedekt en we denken zelf dat er wel meer dan twee pups in zitten. Ze is ook enorm in gewicht toegenomen.

Het grappige is dat dat bij de westies nooit zo opviel. Die zijn van zichzelf al vrij rond en hebben dan ook nog lang buikhaar, maar Bambi is echt compleet uit model aan het raken. Ze doet me haast een beetje denken aan het topic over de bloterikken van Babsiej. :D

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 23:08

Ohhh leuk!!! Zijn niet veel whippet-eigenaren op bokt. Ik ben erg benieuwd, spannend die laatste loodjes.

Ik heb ook een whippet-teefje, 1 van Delirious. Zij zit in "Co Ownership" bij ons.

Ik blijf je topic volgen :D

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 07:06

Oh wat gaaf. Vind dit ook echt zo'n gaaf ras! Mijn tante haalde ze uit Spanje, om ze te heropvoeden, en een fijne thuis voor ze te zoeken.
Tot ze een nest puppies zag, die gejat waren van zigeuners in Spanje, voordat er nare dingen mee gingen gebeuren ;), echt, ze heeft nog nooit zoveel spijt gehad van een hond. Ze beet al toen ze 7 weken was, wat een kreng. Inmiddels is ze 2, en krijgt ze ze redelijk in de hand. (En tante heeft echt veel ervaringen met probleemhonden.)

Ik hoop dat dit wel leuke hondjes worden, maargoed, moeder kijkt ontzettend lief uit haar ogen, dus dat worden vast lieve kindjes :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 07:47

oohhh, wat leuk!

wij hebben ook een whippet teefje, nouja, een hetje, uit het asiel gehaald toen ze 1 jaar was
inmiddels is ze 6 jaar

ben zo benieuwd hoe die kleintjes er uit gaan zien

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 08:12

@lena01: Mmmm, dat klinkt mij toch niet als een typische whippet in de oren, maar uitzonderingen bevestigen de regel toch?

Vader heeft trouwens ook echte trouwe hondenogen (waar hij wel altijd heel serieus mee kijkt >;) ):
Afbeelding

@spatter: Ik ben ook zo benieuwd. Ik had al begrepen dat ze bij geboorte niet veel zwaarder zullen zijn dan Westie puppies en volgens mij lijken pasgeboren puppies qua vorm allemaal nog een een beetje op elkaar. Wat wel heel leuk is, is dat deze pups gevlekt zullen zijn en dat maak je met Westies natuurlijk niet mee. Het lijkt me zo leuk om te zien welke kleur en wat voor patroontjes ze hebben.

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 08:16

Wat spannend zeg, ik ben gek op windhonden. Mijn vader heeft altijd Saluki's en greyhounds gehad. Maar Whippets zijn ook erg leuk. Ik ga je even volgen en ik hoop dat alles voorspoedig verloopt!!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 08:27

wij hebben ook ooit 1 x westie puppies gehad
onze westie kwam uit Engeland, was het werk type, de westie was toen nog niet populair in Nederland
een paar jaar later hebben we 1 x een nestje genomen, heel schattig maar 1 x was leuk

je hoort vaker dat whippets uit Spanje veel feller zijn als uit Nederland, Belgie
ze worden daar ook gebruikt als echte jachthonden en groeien niet in huis op

galgo's, de grotere variant, is veel gemoedelijker en makkelijker van karakter

onze whippet is trouwens ook een erg fel teefje, prachtig blauw van kleur

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 08:40

Mijn moeder en haar man hebben, voordat ze Boy kochten, ook gekeken naar windhonden uit de opvang. Uiteindelijk hebben ze dat niet gedaan omdat ze inderdaad merkten dat die honden toch een achtergrond (en misschien ook wel karakter) hebben waardoor ze in de omgang niet altijd even gemakkelijk zijn. Op dat moment paste zo'n hond niet in hun leven en hebben ze gekozen voor een hond van een bekende fokker.

Bambi is niet echt fel, maar wel intens. Mijn moeder heeft haar ook wel eens meegenomen naar de renbaan en daar komt ze eigenlijk pas echt tot haar recht. Ze is ontzettend snel. Boy is heel rustig. Van de renbaan ziet hij het nut geloof ik niet zo in. :Z :D

Toen wij onze eerste Westie kregen waren ze nog vrij onbekend in Nederland, maar ja, dat was ook lang vóór het Cesar reclamespotje. Daarna zijn ze natuurlijk heel populair geworden. 't Is natuurlijk leuk als mensen je ras leuk vinden, maar over het algemeen komt dat een ras niet ten goede.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 08:44

Aha, ik dacht misschien hebben jullie een echo laten maken :). Maar dan is het nóg spannender, ben heel benieuwd.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 08:45

het westie ras is volledig naar de knoppen geholpen, erg jammer
net als nu de jack russels en chi's

we gingen ooit naar een dag van de rasvereniging
er zou een boswandeling zijn enz
de onze liep los mee en bleef netjes bij ons
de rest liep opgedoft aan lijntjes met de eigenaren mee, niks mocht los
wij vonden het maar een truttige bedoeling en zijn nooit meer geweest

windhonden zijn zulke geweldige dieren
wij hebben 2 galgo's en een whippet ( en nog 3 andere honden :o )

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 09:38

Onze westies mochten ook altijd gewoon los mee naar strand en bos. Ze luisterden ook altijd min of meer }> , maar tegenwoordig kan dat bijna niet meer omdat Noah (de Westie) steeds dover en blinder wordt. We kunnen nu echt niet meer ontkennen dat ook onze laatste Westie oud aan het worden is :(:)

Verder liepen we wel shows met ze. Dan moesten ze één dagje trutten en opgedoft rond lopen. Aan het eind van de dag werden ze dan lekker gewassen om alle haarlak etc. eruit te krijgen en daarna konden ze weer lekker ravotten en smerig worden.

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 17:28

We moeten Bambi in de gaten gaan houden. Haar mooie nestkist is kennelijk niet goed bevonden. }:0 Ze heeft nu haar eigen nest gegraven in de tuin:
Afbeelding

Afbeelding

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:30

haha, ik hou het even in de gaten!
leuk om te zien :D

ben benieuwd, mooie papa en mama...
minder van haar nieuwe holletje maarja :)

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:32

haha wat een spook.

Erg mooie hondjes vind ze meestal zo zielig er uit zien maar deze zijn erg leuk!

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:32

Haha, dat komt me erg bekend voor. :+

Wat een aparte hond zeg! En een leuk koppie!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:33

beetje koud in deze tijd van het jaar maar wel mooi om te zien hoe het instinct werkt van bambi

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:34

o whippets zijn zo gaaf :j ik volg :D