♥ Asiel-leed, twijfels en een nieuwe (ras)poes..♥

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 09:07

Chel_ schreef:
Moeilijk verhaal KKK!


Hihi dit was ongeveer mijn gezichtsuitdrukkingsreeks toen ik dit las;

:oo :x := :') _O-

Wahaha, KBK bedoel je dus :D

Bramasole
Berichten: 3815
Geregistreerd: 30-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 09:09

Gefeliciteerd, en wat goed dat je zo snel weer voor een andere kat bent gegaan! Anders komen de twijfels misschien weer of blijf je Streepje missen, dus goede beslissing.

Of deze combinatie goed is zal de tijd gewoon uitwijzen. Kijk het aan en geef het de tijd. Als je zelf op den duur het gevoel hebt dat hij echt buiten mist en niet kan wennen dan zou ik hem wel terug brengen. Niet iedere kat kan binnen wennen, neem dat van mij aan. Je hebt katten die doodongelukkig zijn wanneer je ze binnen houdt en als er geen ziekte is die dit tegenhoudt, zou ik dat soort katten ook niet binnen houden.

Jammer van de start maar ik hoop dat je heel veel plezier krijgt van deze kat, die erg mooi is trouwens!

eroslover

Berichten: 3638
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Duiven

Re: ♥ Asiel-leed, twijfels en een nieuwe (ras)poes..♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 09:30

Wat een heerlijk katje om te zien tineke! Maar wat slecht dat je zo verkeerd bent geiinformeerd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 13:33

Sieltjuh: Haha, dankje.. :D
Ja, ik kan hem nu ook niet meer weg doen.. hij is zó lief.. <3

Spetter, hier dus ook.. al moet ik zeggen dat de katten in het asiel in Winschoten er wel een stuk beter bij zitten dan in Zuidwolde.
Ik heb besloten dat er een kattenren in de tuin komt.. zodat hij toch lekker buiten kan zijn.
Samba vind ik niet zo leuk.. ik vind Mazzel eigenlijk wel erg bij hem passen. :o

Opisop, nou.. er zat nog een hele lieve met 3 pootjes.. ik twijfelde tussen hem en Samba, want beide poezen konden binnen gehouden worden.
Toen ik gisteren belde om de asielmensen te confronteren met de info die ik op hun site had gevonden, kreeg ik te horen dat ik hem misschien kon ruilen.
Ik zei toen;"We waren aan het twijfelen tussen hem en Skippy (3 pootjes).." en toen zei die vrouw dat die hélemáál niet binnen kon!!
Zij had hem namelijk zelf groot gebracht en hij was bij haar altijd buiten. :? :? :?

Chel_: Ja, dat is inderdaad heel erg belangrijk.. dat je die signalen niet negeert.
Maar het is zo lastig.

Tassie73: Nee, dat kan niet.. staat ook in de openingspost. :)

Bramasole: Ik heb het idee om een kattenren in de tuin te plaatsen, zodat hij toch lekker buiten kan zijn..
Daar was hij in het asiel ook tevreden mee.
Nu alleen nog kijken hoe..

Eroslover: Mij maakt dat niet zoveel uit, maar zo'n kat wordt daar gewoon de dupe van en dat vind ik heel erg oneerlijk.
Stel je voor dat ik iemand was die zei;"Nou, ga maar bij die deur weg, je komt er toch nooit uit.." en die poes wordt hier ontzettend ongelukkig.. daar horen die asielmedewerkers toch voor te waken??

[BB] Verplaatsbare Kattenren; wie, wat, waar en hoe..

Zoolgangster

Berichten: 9604
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 21:30

Volgens mij was dat asiel hetzelfde als dat asiel waar ze nieuwe dieren niet nakijken op een chipnummer, en dan doodleuk dezelfde dag weer doorschuiven naar andere mensen, zonder dat de rechtmatige eigenaar de kans heeft zich te melden. Er staat hier op Bokt zo'n geval te lezen...

Hoe dan ook, gefeliciteerd met je poezelige bewonertje, en nu maar hopen dat het een tevreden huispoes blijft. :)

Boelles

Berichten: 5368
Geregistreerd: 11-07-05
Woonplaats: Boerakker

Re: ♥ Asiel-leed, twijfels en een nieuwe (ras)poes..♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 21:36

Wat een schatje! Ik vind Timmy wel leuke naam :)

Anoniem

Re: ♥ Asiel-leed, twijfels en een nieuwe (ras)poes..♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 00:01

Zoolgangster: Ik ga eens op zoek.. :)
Gelukkig hoef ik bij deze poes niet bang te zijn dat hij toch van iemand is, omdat ze het verhaal erachter weten en hij er al vanaf Augustus zit.
Bedankt. :j

FunkyMistiC: Dat is inderdaad een leuke naam. :j
Ik vind hem alleen niet passen bij deze.
Waarschijnlijk ga ik hem Mazzel noemen.

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: ♥ Asiel-leed, twijfels en een nieuwe (ras)poes..♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 00:16

Ahhhhhh wat een droppie!! Leuk dat je een katten maatje gevonden hebt :D
En troost je, mijn oude dame van 16+ heeft heel haar leven buiten kunnen lopen. Bij mij de eerste 2 jaar ook, maar toen verhuisde ik naar een flat en kon dat niet meer. Helemaal geen problemen mee gehad! Ze kunnen nu op het balkon en ook daar blijven ze netjes op :D
2 heb ik als kitten van een boerderij mee genomen, en ook die hebben zich meteen aangepast! En een ren buiten, lekker hoor :D

Veel plezier met Mazzel :D

Anoniem

Re: ♥ Asiel-leed, twijfels en een nieuwe (ras)poes..♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 09:10

Ik word echt verscheurd door twijfels..
Gisteren overdag was er niks aan de hand, heeft hij heerlijk de hele middag op de bank gelegen en we hebben samen gekroeld.
De hele avond is hij wat onrustig geweest, maar vannacht heeft hij letterlijk bij de muur proberen op te klimmen en zocht hij overal een uitgang naar buiten.
Ik vond het heel erg om hem zo te zien en ben in bed gaan liggen huilen.
En dan denk ik; een poes van 4 die gewend is de hele dag buiten te zijn en alleen binnen te komen voor een hapje eten, is het wel eerlijk om die de rest van zijn leven binnen te houden?
Ik ben ook echt zo boos op de mensen van het asiel..
Bij het afrekenen heb ik nog expliciet gevraagd of hij écht als binnenpoes gehouden kon worden, en zij zeiden van wel.. in tegenstelling tot wat in zijn advertentie staat.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101761
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: ♥ Asiel-leed, twijfels en een nieuwe (ras)poes..♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 09:13

Om eerlijk te zijn vind ik dat je een kat dan niet binnen kan houden. Als hij al zo aan zijn vrijheid gewend is en je nu al zo merkt dat hij naar buiten wil....of naar buiten doen en indien dat niet kan....terugdoen of aan ander huisje zoeken. :(:)

Anoniem

Re: ♥ Asiel-leed, twijfels en een nieuwe (ras)poes..♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 09:25

Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om hem terug te brengen naar het asiel, nadat hij hier zo lekker heeft liggen slapen en aandacht heeft gekregen.
Zal misschien wel overdreven klinken, maar het doet echt pijn in mijn hart.. letterlijk gewoon.

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: ♥ Asiel-leed, twijfels en een nieuwe (ras)poes..♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 09:27

Dan kun je allicht heel snel de tuin afzetten zodat hij kat-proof is, of een ren kopen/bouwen? In de tussentijd misschien met hem aan het tuigje naar buiten.

Op www.kattenplaza.nl/kattenforum is een speciaal 'outdoor' onderdeel, daar staat heel veel informatie over rennen en tuin afzetten.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101761
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 09:27

Nee, dat klink niet gek. Ik hecht mij ook snel aan dieren hoor. ;)

Woon je op een flat of heb je geen tuin? (ik heb niet alles gelezen namelijkj. )

Bramasole
Berichten: 3815
Geregistreerd: 30-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 09:30

Ik was hier al een beetje bang voor. Een kat van die leeftijd en gewend is om buiten te zijn, blijft verlangen naar die vrijheid. Een ren valt daar helaas ook niet onder. De enige oplossing is je tuin goed afzetten maar vaak kunnen dit soort katten dan nog wel een gaatje vinden om toch te ontsnappen.

Hoe vervelend ook ik bracht de kat terug zodat hij op een plek terecht kan komen waar hij zo veel naar buiten kan als hij wil.

Florale
Berichten: 2787
Geregistreerd: 04-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 09:33

Ik zou voor een ren gaan 10. eentje die dierct op je tuindeur aansluit,zodat je je deur als je dat wilt gewoon open kan laten staan.
Jij hoeft je niet druk te maken en poezel kan naar buiten.
Hij lijkt trouwens sprekend op onze loes,tja en die is ook liever buiten dan binnen. Gelukkig kan dat hier. En Romeo tja das een hond verpakt in een kattenjasje en die blijft liever binnen en speelt liever zwaan kleef aan

madelief88

Berichten: 2877
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 09:39

Echt vervelend en apart zeg, die verhalen bij de asiels. De asiels hier in de buurt zijn tegengesteld: ze geven absoluut niet zomaar een dier mee, je moet echt kunnen bewijzen dat je goed voor ze kan zorgen en meestal gaan de asielmedewerkers ook nog op huisbezoek. Helemaal een hond is niet makkelijk mee te krijgen, dan gaan ze altijd controleren of je wel genoeg tijd hebt etc.

Maar het is wel een onwijs leuke kat zeg!! Gefeliciteerd! Het is echt lastig, want misschien went ie er wel aan misschien ook niet. Maar iig helemaal top dat je al alternatieven aan het uitzoeken bent :j

chance

Berichten: 3334
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: Den Bosch, noord-brabant

Re: ♥ Asiel-leed, twijfels en een nieuwe (ras)poes..♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 09:47

@KBK, Ik heb een zwerfkat in huis genomen die dus altijd buiten heeft gelopen. maar sinds ze hier is is het een binnenkant geworden. En ik moet zeggen het gaat goed..
Soms schiet ze wel eens even naar buiten maar dan loopt ze niet weg...
Je zou ook je balkon kunnen afzetten? Heb ik in mijn vorige huis gedaan.
En zoals andere zeggen, een tuigje om doen en dan een lekkere wandeling maken.

Ik denk dat het met dit uberschattige katje wel helemaal goedkomt. Deze kat meot ook even wennen aan zijn nieuwe omgeving.

Neverhere
Berichten: 3381
Geregistreerd: 26-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 11:48

Ach wat een gemengde berichtje hier van je KBK.
Fijn dat je weer een harige huisgenoot hebt maar ik kan me je twijfels zo goed voorstellen.
Als je op korte termijn een katteren kunt realiseren zou ik het toch nog even afwachten.

Onze katten kunnen ook niet vrij naar buiten. Niet mogelijk ivm lichamelijke danwel geestelijke 'moeilijkheden' van diverse katten.
Via een katteluik in de tuindeur komen ze op de veranda die helemaal omkooid is met allerlei klim-, lig- en hangplekken voor ze en daar zijn ze tevreden mee.
Kunnen zo toch vogeltjes zien, in de regen lopen of heerlijk buiten in het zonnetje liggen, onder planten wegkruipen en komen zelfs af en toe met een muis in huis! (die ik vervolgens weer afpak als ze nog niet beschadigd zijn en weer veilig buiten breng :D )
Dus mss als hij naar buiten kan, al is het dan beperkt, krijgt hij meer rust.

Het is idd zo dat je niet alle katten kunt leren binnen te zijn. Sommigen accepteren dat echt niet.

Behoorlijk achterlijk dat je niet juist bent ingelicht door het asiel.
Vond het trouwens wel erg zielig te lezen dat het eerste poesje toch niet doorging. Wellicht had ze heel anders gereageerd als ze in een rustig huisje had gewoond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 13:46

Ik heb wel een tuin, maar die is niet van mij alleen..
Het is een doorlopende tuin en ik weet niet of ik die überhaupt wel af mag zetten.
Bovendien ga ik zeer waarschijnlijk binnenkort verhuizen naar een bovenwoning met alleen een balkonnetje.
Die heb ik hier niet, dus dat is ook geen optie.

Ik weet zeker dat als deze kat ooit een gaatje vindt, hij weg is en ook niet meer terug komt.
Aan een tuigje kan ik deze kat niet aan doen.. kan dat niet zo goed uitleggen, daarvoor moet je hem zien.

Mijn verstand zegt, breng hem terug.. hij wordt toch ws snel geplaatst, door zijn lieve karakter.
Maar mijn hart zegt, dump hem niet weer in het asiel in een klein kooitje.

Overdag is hij heel rustig, ligt heerlijk te slapen en te spinnen.. maar zodra het maar een beetje donker begint te worden, wordt hij onrustig en is hij niet bij het raam en de deur weg te slaan.
Overdag kan er gewoon een deur open gaan in de gang, kijkt hij alleen even op.. s'avonds rent hij gelijk naar de deur..

Het erge is nog dat hij hier op een geweldige tuin uitkijkt, met gras, bomen en struiken..
Ik kan hem dat niet aan doen..

moppielover

Berichten: 1665
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: boven-leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 14:37

Pff Tineke, wat lastig zeg :(:). Ik snap jou twijfels helemaal.
Hij is wel heel mooi zeg :). Ik wens je veel succes en sterkte met het maken van de juiste keuze :(:).

justdiesel
Berichten: 4949
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 15:33

Poeh dat is wel moeilijk Tineke......
Wij hebben onze poezen van kitten af aan en die zijn gewend aan een tuigje, de onze komen dan ook alleen aan een tuigje met lange lijn buiten.
Als je Mazzel gewoon binnen een tuigje om doet hoe reageerd hij dan?
Zowiezo moet Mazzel ook nog even wennen, dus dat hij een keer wat vervelend is hoort er wel een klein beetje bij toch?
Super leuke naam trouwens!

cissy

Berichten: 19823
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: ♥ Asiel-leed, twijfels en een nieuwe (ras)poes..♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:23

één troost, in het asiel kon hij ook niet naar buiten, misschien ook alleen maar in een ren, en daar is hij ook aan gewend..... dus misschien is die ren wel een goede optie voor je en later je balkon afzetten als je gaat verhuizen. Zat opties te vinden zodat hij niet alleen maar binnen hoeft te zitten.

haan

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: in het hoge noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:11

Fijn dat je weer een nieuwe kat hebt KBK en wat voelt hij zich al thuis, hij ligt zo heerlijk slapen op jouw sjabrak +:)+

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:27

Gewoon houden hoor, went snel hoor, zeker als ie het zo goed heeft bij jou.

Geloof me er zijn huiskatten die verwilderd zijn en snel aangepast had in het buitenleven en zonder mensen dus, het went wel als ie binnen moet blijven, zolang er maar speeltjes zijn en iets om in te klimmen en te krabben, ravotten noem maar op.

Bah wat slordig zeg van beide dierenasiels.

Zoolgangster

Berichten: 9604
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:44

@ Koudbloedkim: Moeilijk hoor, soms gaat het makkelijk om een kat over te wennen aan in huis wonen, maar zoals jouw poes 'savonds gaat zoeken naar een uitgang, om eruit te kunnen, kan ik me inderdaad je twijfels voorstellen...
Ik weet dat je je aan hem hecht, maar bij sommige dierenasiels is het in overleg mogelijk om een poes ter adoptie aan te bieden, terwijl hij gewoon bij jou in huis zit, zodat hij niet weer terug in een hok hoeft...

Overigens: veel dierenasielen hebben een bepaalde termijn om een dier op proef in huis te nemen, gaat het niet goed dan kan het dier terug, niet leuk, maar beter dan 15 jaar een rotgevoel over een minder geslaagde plaatsing...

Ik hoop natuurlijk in de eerste plaats dat het goedkomt, maar als het nu al moeilijker gaat kan ik me je dilemma levendig voorstellen. :(:)