Krulveer kip en kuikentjes!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

iris17

Krulveer kip en kuikentjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 21:22

Wie weet er leuke namen voor onze kippen.
Het zijn 2 serama hennen en 2 Cochin hennen en een haan.
Voor 1 cochin hen en de haan hebben we al een naam.

Dit is onze knappe krulverderige haan "Mac"
Afbeelding

En een van onze cochin kriel hennetjes "Apple"
Afbeelding

En voor deze zoeken we nog namen:

1 Cochin hen
Afbeelding
Afbeelding

En 2 serama (kleinste kipje ter wereld) hennetjes
Afbeelding
Afbeelding

Wij zijn erg benieuwd naar jullie ideëen dus brand maar los!!
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 01-09-10 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast. Voor een naam bestaat het centraal dierennamentopic.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 21:24

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 21:28

kip kerrie
dus de kip als naam kerrie geven, die vind ik zelf altijd heel leuk, net als die van super woman ook.
Ook wel eens gehoord van iemand die haar twee kippen 'de tokkies' noemde.
Ik vind het ook wel leuk om dieren gewoon piet, henk kees etc te noemen, lekker simpel..

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 22:42

Moderatoropmerking:
Voor dierennnamen is een centraal topic.
Alle reacties hier met alleen maar namen er in, zijn verwijderd.

BB > BB-ITP

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 12:56

Hee ook een krullie ze zijn zo erg leuk. Mooie jonge man. Welke kleurslag is hij eigenlijk, koekkoek? En de 2 jonge dames. Apple lijkt wat bruin te hebben en de naamloze dame wordt die zwart? Welke leeftijden hebben ze eigenlijk, vooral de jongste naamloze ziet er nog jong uit, je bent wel zeker dat het een hennetje is?

Madelon of Maartje passen voor mijn gevoel wel bij haar.

De 2 serama smurfjes. Blijft leuk spul zo klein alleen zouden ze hier zo door de heining kunnen lopen. Weet je zeker dat die donkere een hennetje is? De snavel lijkt zo grof te zijn.Zijn zij patrijs? Inimini en Pino lijken me wel wat voor ze.

Wij hebben hier sinds een paar weken een geel koekkoek krul cochinhennetje (Florentine) rondlopen (nu ruim 3 maanden) samen met haar jongere vriendinnen een parelgrijs cochinhennetje (Antoinette) en een zwart orpington dametje (Juliette). Een mooie aanvulling op ons oude spul.

Dit is onze kruldame
Afbeelding

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 21:49

karuna schreef:
Hee ook een krullie ze zijn zo erg leuk. Mooie jonge man. Welke kleurslag is hij eigenlijk, koekkoek? En de 2 jonge dames. Apple lijkt wat bruin te hebben en de naamloze dame wordt die zwart? Welke leeftijden hebben ze eigenlijk, vooral de jongste naamloze ziet er nog jong uit, je bent wel zeker dat het een hennetje is?

Madelon of Maartje passen voor mijn gevoel wel bij haar.

De 2 serama smurfjes. Blijft leuk spul zo klein alleen zouden ze hier zo door de heining kunnen lopen. Weet je zeker dat die donkere een hennetje is? De snavel lijkt zo grof te zijn.Zijn zij patrijs? Inimini en Pino lijken me wel wat voor ze.

Wij hebben hier sinds een paar weken een geel koekkoek krul cochinhennetje (Florentine) rondlopen (nu ruim 3 maanden) samen met haar jongere vriendinnen een parelgrijs cochinhennetje (Antoinette) en een zwart orpington dametje (Juliette). Een mooie aanvulling op ons oude spul.

Dit is onze kruldame
http://members.multimania.nl/kharuna/fl ... aanden.JPG

Tsjonge wat een prachtige krulkip heb je.
Voor zover wij weten zijn de serama's beide dames.
De kleurslag van onze krulhaan lijkt idd koekoek te zijn want hij heeft een lichte streep over zijn veertjes.
Het zijn iig superleuke kipjes want ze zijn nu al supertam, de serama's helaas wat minder maar misschien komt dat nog wel.
Orpington's zijn ook erg leuk, ik heb zelf nog een parelgrijze hen rondlopen en nog 3 wyandottes.
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 04-09-10 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Graag geen foto quoten. Foto in link geplaatst.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:00

ZO'n beetje hetzelfde als wat hier rondscharreld dus. We hadden 2 bejaarde dotzusjes (8,5) maar helaas is Tooske van de week overleden. Daarnaast hebben we nog een kruising cochin/sabelpoot (4), een wyandotje van dit jaar, een blauwe orpingtondame van vorig jaar en dan de 3 kleine smurfjes.

Blijft heerlijk spul en razend brutaal. De 3 kleintjes liepen vanmorgen opeens in de keuken. 8)7 De dotjes zijn ook wat minder tam maar de kruising cochin en de volwassen orpington dame zijn redelijk tam.

sunny_l0ve

Re: Krulveer kip en kuikentjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:24

Peaches en Brandy voor de serama hennetjes, wat een droppies zeg!
En voor de cochin weet ik het niet. Echt prachtig zijn ze!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:27

De 'knappe' Mac? :D
Beestje ziet eruit alsof zijn fohn ontploft is. :')

Wat een heerlijke dieren zeg.