. Nou heb ik het dus over mijn twee nieuwe lammetjes. Volgens de boer ongeveer een week oud. Deze twee dames konden helaas niet bij hun mamma blijven, van het ene lammetje is de moeder overleden en de andere was een van een drieling en dat was teveel voor mams schaap. Ik ben nu dus even 'mamma' en dat betekend dat ik ze een keer in de 4 uur moet voeden met speciale kunstmelk voor lammetjes. Gister waren ze nog wat schuw maar toen ik met hun ontbijt kwam vanmorgen hadden ze blijkbaar besloten dat ik toch niet eng was, en nu staan ze al bij de deur te wachten als ik aankom lopen. Echt heel erg lief, ze wennen zo snel! Ik ben wel blij dat ze elkaar nog hebben, want het beste gezelschap voor een schaap is toch een ander schaap.
Ze zitten bij ons in een paardenbox die we lammetjes-proof hebben gemaakt, en over een paar weekjes als ze wat sterker zijn mogen ze in de wei. Dit is de eerste keer dat ik uberhaupt een schaap aan heb geraakt, maar gelukkig kunnen we altijd de boer bellen waar ze vandaan komen voor advies, mochten er toch nog mensen zijn met ervaring zijn tips natuurlijk altijd welkom
Hier komen ze dan eindelijk;

Zijn ze niet super lief
ps; ze hebben nog geen naam, wij hebben voor onze dieren altijd 'chique' namen zo heette ons vorige konijn Napoleon, en de twee die we nu hebben Victoria en Charlotte. Iets in die trant zou leuk zijn maar andere ideeen zijn ook meer dan welkom

pps; Het zijn echt jonge lammetjes, ze staan dus geen seconde stil, een foto maken is dus nog niet zo makkelijk als het lijkt