Ik wilde eventjes mijn lieve ratjes aan jullie laten zien.

Op dit moment heb ik vier ratjes, waarvan 1 rat van iets ouder dan 3, en 3 ratten van ongeveer 8 maanden. De oude rat is er één van mijn vorige set van vier, waarvan de andere drie helaas overleden zijn.
De ratjes:
Lotte, agouti, >3 jaar:

Lotte is de rat waar ik de beste band mee heb, ze heeft ook een maand alleen gezeten en dan hecht je echt aan elkaar. Lotje is voor haar leeftijd nog erg actief, en staat in de rangorde van vier toch nog op de tweede plek, net onder Sara, en ze vechten regelmatig om de eerste plek, haha! Allebei zijn ze uit hetzelfde hout gesneden, en erg dominant, maar o zo lief! Lotje heeft op dit moment één grote, en een kleine mamatumor. Ze is zo oud dat ik niet denk dat ze de narcose voor operatie nog zal overleven, en bovendien heeft ze al twee tumoren, dus dat wil ik haar niet aan doen. Op de foto's zijn deze nog niet te zien, want de grote zit onder haar voorpoot en die had ze toen nog niet. Ik geef haar Galastop, en zodra ik merk dat ze echt last krijgt zal ik haar helaas in moeeten laten slapen.
Cooky, blauw. Dumbo

Cooky heb ik, net als de komende twee ratten, pas een maand of drie/vier. Dit is een echt onderzoekertje, maar ook best een knuffeltje soms, wat best bijzonder is voor een ratje. Ze is altijd actief, lekker speels en ze heeft zó een lief koppie!

Reflex, russisch blauwe rex. Dumbo.

Flex is een erg schuw dingetje. Nog altijd is ze overal een beetje bang voor. Zo ook voor mijn camera, haha! Verder is ze wel overal nieuwschierig naar, en huppelt ze maar wat graag achter Sara aan, haar ''grote voorbeeld'', haha!
Ik ben echt helemaal weg van haar krulletjes en haar schattige hoofdje!

Sara, geel.

Sara is een echte durfal, ze is nergens bang voor en hyperactief. Maar als het er echt op aankomt zijn er toch wel enge dingen hoor! Zij lijkt heel erg op Lotte in haar 'jonge jaren': dominant, de baas willen zijn en je eerst helemaal onderzoeken voor ze je vertrouwt. Maar wat is ze leuk!

Alle foto's © by Carlijn Clemens
Ik hoop dat jullie genoten hebben van mijn vier grote kleine schatjes!
Reacties zijn altijd leuk.