Pinkstershow 22 mei 2010

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ods
Forumcoördinator

Pinkstershow 22 mei 2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 13:21

We hadden ons ingeschreven voor de Pinkstershow in Arnhem. Lekker in de buurt en volgens de website moest het een gave show zijn om aan mee te doen. Ooit waren we er wel eens geweest als bezoeker maar dat was al zo lang geleden dat we er weinig herinneringen aan hadden.

Gisteren was de grote dag, volgens de website waren er vijf Australian Kelpies ingeschreven en eenmaal op de show gelijk de catalogus erbij gepakt welke kanjers er allemaal waren ingeschreven ;)

Startnummer en de bijbehorende namen;

Reuen Jeugd klasse
1. Glayinge Barindji
2. Curtin Springs Uluru

Reuen Open klasse
3. Outback Drovers Amazing Blinq

Teven Jeugd klasse
4. Ulla Dulla Uluru
5. Abby

Wat een heerlijke show was het! Goed georganiseerd wat ik alleen een beetje jammer vind is dat men er wel vanuit gaat dat iedereen weet hoe het op een show werkt. Een catalogus telt 156 pagina's, kleine moeite om er iets meer uitleg te geven waar je het startnummer op kan halen en hoe je weer kan uitchecken :D Ouwe koek voor wie al wat shows hebben gelopen maar voor eerstkomers wel zo handig.

Afijn, we stonden als 12de op de lijst van rassen in ring 7. Bij de voorgangers waren niet veel honden ingeschreven maar het was wel geweldig om te zien wat een leuke honden rassen er toch zijn! Konden we even mooi afkijken hoe deze keurmeester te werk ging ;)

We mochten met startnummer 1. als eerste de ring in en ons ding doen. Canyon, hoe hij in het dagelijks leven heet, was er helemaal klaarvoor! Hij deed echt geweldig zijn ding. Tuurlijk is hij nog niet perfect maar ik was echt super tevreden!! Eigenlijk de gehele dag was hij een voorbeeldig dier. Reageerde eigenlijk niet op andere honden alleen voor drie mega grote dominantie reuen liet hij zich groot maken en zijn stem horen. Helemaal begrijpelijk en hoewel het natuurlijk niet mag was het imo geen ramp :)

In de ring ging het lekker, nummer twee was drie maanden ouder en zag er ook prachtig uit. Net even wat affer dan Canyon die nog iets slungelt, het was ook geen verbazing dat wij mochten aansluiten achter deze prachtige reu.

We mochten nog een keer de ring in voor de beste Kelpie reu van die dag. En werden daar ook tweede. We hebben gewoon een Reserve CAC op zak! Helemaal te gek natuurlijk 8-)

Foto's zijn niet echt gelukt, we hebben er maar een paar op de parkeerplaats gemaakt voor het idee. Eentje van in de showring, hij moest af en toe toch even kijken waar zijn andere baasje was om daarna weer 'hard' aan het werk te gaan :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En voor de liefhebber de uitslag :D

Afbeelding
Het keurrapport zei....
11 month old mail. Good type, well balanced. Good Head & correct bite. Good bodystructure. Compact. Correct angulations. Good coat & pigmentation.
2 Excellent Res CAC.

hobbelheks

Re: Pinkstershow 22 mei 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 13:51

hij ziet er echt goed uit ods!
gaaf beest is jouw canyon! :j

Maximrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 13:53

Wat een mooie hond!

Klopt het dat jullie wel is op bussloo lopen?

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 14:11

Wat is ie mooi Ods! <3
Fijn dat de jury dat ook vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 14:22

Wat leuk Ods! Ik heb nog even getwijfeld om te gaan, als ik dit had geweten was ik wel gekomen. :)
Fijn dat het zo goed ging en hij is echt ontzettend mooi. :j

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 14:25

Nogmaals gefeliciteerd.

Canyon is niet alleen heel mooi maar heeft ook een fantastisch karakter. Gewoon een heerlijke hond om trots op te zijn.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 14:29

Dank jullie!!

Maximrocky idd! Daar kwamen we vrij geregeld, helaas is het seizoen nu voorbij. Mis ons rondje daar wel :j

Jammer RedPassion! Heb wel een miniboktmeeting met ThePast03 gehad :)) Had leuk geweest als je erbij was! Wat een skeet is het hé ThePast03, leuk dat jij het ook zag :) Maar jij had ook een enorm droppie bij je, echt zo'n heerlijk zwabbertje <3

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 14:33

Het is echt een scheet, langzaam maar zeker gaat deze Australian Cattle Dog liefhebber steeds meer aan een Kelpie denken.
Ons mini zwabbertje vond hem ook erg leuk, maar die vond iedere hond geloof ik wel leuk. :D

Inderdaad jammer RedPassion, was leuk geweest als jij er ook was.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 14:34

GO ThePast03 GO ThePast03 *\o/* Zet uhm op!! :+

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 14:48

YEAHHH!! Daar is de knappe Canyon op show! Leuk verslagje zo! +:)+ Jammer dat je niet meer ringfoto's hebt hoor!
Maar gefeliciteerd jullie! *\o/*
En wacht maar af als hij wat ouder is en minder slungel wat er gaat gebeuren in de ring *D Hij is gewoon super in alle opzichten!

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 15:01

Ods............jullie zien er allebei hartstikke goed uit met de juiste hoekingen!

ThePast03 schreef:
.........langzaam maar zeker gaat deze Australian Cattle Dog liefhebber steeds meer aan een Kelpie denken.
>;)

Wat een rare woordencombinatie; Bussloolopen!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 17:33

Pannenkoek schreef:
>;)

:=

Maar eigenlijk ben ik gewoon heel lief hoor.
Duikt in de hoek om boze kelpie eigenaren te ontwijken

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 19:35

Nou ja, vooruit.............zolang je maar geen Weimaraner-typje bent! :7

Ods Heb je nog een leuk aandenken gewonnen?

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 21:21

Ah ThePast03, je kan er ook niets aan doen dat er maffe mensen op vallen, ACD kunnen hartstikke leuke honden zijn, het is de mens die er vaak verkeerd mee omgaan ;)

Ja een faantje hebben we gekregen Pannenkiek en een Certificaat het FCI! En nog bedankt voor je compliment :*

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 23:25

:wow: gefeliciteerd Ods! Geweldig leuk als de keurmeester het met je eens is dat je een geweldige hond hebt :j :D
Hij ziet er ook schitterend uit hoor <3

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:44

Gefeliciteerd! Een Uitmuntend met res. CAC is natuurlijk een mooie winst! Ga je het nu verder oppakken en het kampioenschap proberen te behalen?

Je hond ziet er heel goed uit! :)

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 22:36

Idd Laika, mijn gedachte erover zal niet veranderen maar als andere het eens zijn is het toch leuk :D

Dank je Mireille, we gaan het gewoon proberen. De volgende show staat al op de kalender := Mocht hij het daar weer goed doen dan is het wel leuk door te gaan :)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 09:52

ZO!! Da's een lekkere binnenkomer Ods, 2eU en ResCAC! Da's toch een superdebuut! Jammer dat ik les had en niet kon komen kijken, anders was ik zeker even komen supporteren.
Leuk dat jullie zo genoten hebben en dat Canyon het ook leuk vindt, da's toch wel belangrijk vind ik.

Hij ziet er goed uit zeg en wat een volwassen vent al ookal issie nog niet helemaal 'af'. De laatste foto's die ik gezien had waren nog 'grote pup' foto's.

Wat wordt de volgende show?

zwenneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:56

Wat gaaf zeg. Jullie hebben er mooi weer bij gehad.
Ik was het weekend weg, maar de terugweg (op maandag) kwamen we nog langs de rijnhallen waar veel honden buiten waren :)
Gefeliciteerd met de behaalde resultaten!

krissie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 22:53

wat een mooi australian Kelpie hebben jullie ;)
Gefeliciteerd met het resultaat daar mag je trots op zijn.
Ik heb zelf ook een een kelpie, maar dan een Australian Working Kelpie, het zijn super honden.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 08:01

Francis we hebben ons ingeschreven voor Uden de 19de, dat is een buitenshow dus hopelijk net zulk weer als de laatste dagen en geen regen. Hoewel dat met Kelpies niet zo heel erg is := Maar ben het helemaal met je eens, als hij zou tonen dat hij er niets an vind hoeft het van mij ook niet. Moet voor ons allemaal leuk blijven!

Thanks Zwenneke, troetelnaampje is nu natuurlijk ResCAC :+

Dank je Krissie1985! Wat leuk dat jullie ook een Kelpie hebben! Er zitten er meer op Bokt :j Ben ook erg blij verrast met dit ras. Nog iedere dag geniet ik ervan :D Kon in je profiel geen foto van hem/haar ;)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 08:41

Ik zie dit topic nu pas :? Wat een superresultaat met prachtige Canyon! Dat loont nog eens om naar een show te gaan :):)

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 09:43

Ods schreef:
Er zitten er meer op Bokt :j ..........
Ik vind Kelpies stom.............vooral in het weekend als ze je weer veels te vroeg wakker maken!

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 09:46

Na XoNo toch :oo had zelfs een linkje in de HK :j :D Het was echt leuk, leuk om dan ook andere rassen te kunnen bekijken!

Pannenkiek, hoe herkenbaar, langer dan 7.00 uur mocht ik niet blijven liggen van hem :roll:

krissie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 11:00

@ ods: Wie hebben er nog meer een kelpie op bokt dan?
Want jij bent voor mij de 1ste kelpie die ik zie op bokt. En die van jullie is erg mooi. Ik heb een red/Tan kleurige. Alleen mist hij half 1 wenkbrauw.
Wil er over een paar jaar nog 1 gaan importeren vanuit Australie, heb daar vrienden wonen die ook kelpies hebben.
Het is echt een geweldig ras.
Ik zal eens een foto van hem in mijn profiel plaatsen..