Kiba says Konnichiwa!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Koia

Kiba says Konnichiwa!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 21:34

Eerst even een waarschuwing,ik ben absoluut geen goede fotograaf en Kieb heeft echt een hekel aan foto's maken dus de meeste zijn een beetje wazig :D

Ik zal hem eerst even voorstellen, zijn naam is Kiba (japans,betekend 'fang'),is 4 jaar oud,geboren op bevrijdingsdag (5 mei), 75cm schofthoogte en een rasechte mengelmoes. Veel mensen zien hem aan voor husky omdat hij toevallig wolfsgrijs is en een krul in zijn staart heeft maar het is toch echt een vuilnisbakkie :D

Mama is een kruising witte herder x alaska malamute
Papa is een kruising witte herder x siberische husky

T'is ook een onwijze lieverd die geen vlieg kwaad doet,en gaat overal mee naartoe. Hij is echt m'n alles :D
Voordat ik Kieb kreeg was ik helemaal weg van wolfhonden (saarloos ect.) maar ik las zoveel nare dingen over de rasvereniging (doorfokken met HD en staar en het toch ontkennen bijv.) en de mensen waar ik contact mee had gezocht voor een pup deden allemaal heel erg moeilijk (alsof ik een pandabeer vanuit china wou laten overkomen..) dus ik heb er vanaf gezien en toen kwam Kiba heel onverwachts op mijn pad. Toevallig hadden mensen die ook in mijn buurt wonen een 'liefdesnestje' gekregen met een reu van een kennis (die twee honden waren al een hele tijd maatjes,vader woonde ook in de buurt dus ik heb beide ouders gezien,echt hele lieve honden) en had iemand een pup afgezegd. Toen ik hem zag was ik echt meteen verkocht,ik wist gewoon dat dit hondje voor mij bestemd was,gewoon het lot zeg maar :o
Later ook nog een 'meeting' gehad met mams en ging heel leuk (zie filmpje hieronder)

Afbeelding
de dag dat ik hem ophaalde,hij is op de foto het dichtstbijzittende hondje

Afbeelding
hier was hij ongeveer een weekje bij me,en al gek op knuffels :D

Afbeelding
kennis maken met de duitse doggenmix van m'n tante

Afbeelding
hier was hij al weer wat ouder,z'n vacht was ook volop bezig om van kleur te veranderen

Afbeelding
5 maanden oud en mee op vakantie :D

Afbeelding
3 jaar oud en probeert weg te rennen voor het fototoestel :Y)

We denken inmiddels dat hij bang is voor de flitser omdat hij epilepsie heeft. Sinds we weten dat hij epilepsie heeft geen flitser meer gebruikt maar blijft bang voor de camera :(

Nog wat filmpjes:

http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=57688
hier was hij ongeveer een jaar oud

http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=52485
de eerste ontmoeting sinds een jaar met zijn moeder (was echt bijzonder,bijna niet te filmen)

http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=41119
hier speelt hij met een rottweiler teefje,jammer dat het baasje van de rottweiler nogal hysterisch werd omdat ze het 'te wild' vond. Die twee hadden het echt naar hun zin.

Limoen

Re: Kiba says Konnichiwa!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:48

Oooohhhh cute!!!!! <3

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:38

Wat een schatje als beeb en wat een super stoere hond als 3 jarige.

Ons paard had aantal jaren terug regelmatig epileptische aanvallen door cushing, hij was toen inderdaad echt erreg bang voor het fototoestel en zeker voor de flits. Maar ook bijvoorbeeld het plotseling aangaan van alle stallichten maakte hem erg duizelig en paniekerig indertijd.
Paar weken terug ging hij uitgebreid voor me poseren toen ik foto's maakte - echt close up en heeft daar wel kwartier staan genieten van de aandacht. Toen realiseerde ik me ineens dat die angst dus nu weg is - hij heeft ook geen epileptische aanvallen meer door zijn medicijnen voor cushing.

Krijgt hij medicijnen voor zijn epilepsie?

Koia

Re: Kiba says Konnichiwa!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 14:49

Hij heeft medicijnen gehad maar daar ben ik mee gestopt omdat hij op het laatst alleen maar depressief in de gang lag en hij ook niet meer wilde eten of spelen,met moeite nog een rondje wou lopen. Toen ik met die pillen was gestopt ging het zienderogen beter,heeft daarna nog maar een enkel keertje een aanval gehad. Gelukkig heeft hij ze maar heel weinig dus heb ik dat liever dan een doodongelukkige hond waarvan de lever ook nog eens naar de fl*kker gaat door die pillen :)

Helaas is kiba een hond die niks vergeet,als hij een keer een nare ervaring met iets heeft gehad blijft hij het onthouden. Als er ook maar iets tevoorschijn komt dat vaag op een camera lijkt is hij al foetsie (afstandsbediening die je voor je gezicht houd bijv.). Ik ga hem verder ook niet dwingen en probeer stiekem buiten af en toe een plaatje te schieten :D maar zoals je ziet heeft hij het altijd door hahaha,vandaar die wazige laatste foto.

Afbeelding
op dezelfde wandeling gemaakt,hier stonden we voor het hek opweg naar huis dus kon snel een foto maken omdat hij gefocussed was op de auto ;) (al lijkt het of hij maar 3 poten heeft hier hehehe)

Lijkt me trouwens doodeng om een paard met epilepsie te hebben,ik schrok me al wezenloos toen Kieb z'n eerste aanval kreeg,dacht echt dat hij dood ging. Kan me zo voorstellen dat het bij een veel groter dier veel enger is als ie ineens omkiept.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 15:10

Dat is zeker eng, hij ging dan zitten en liet zich omvallen ook als hij bang was voor dingen zoals de injecties van een DA. Levensgevaarlijk als je er niet verdacht op zou zijn. Gelukkig is ie weer op orde.

Kan me voorstellen dat je er voor kiest om zonder medicijnen aan de slag te gaan, zeker als hij het er beter op doet. Leuke foto die laatste ook (met maar 3 poten inderdaad :D )
Ze worden inderdaad heel erg goed in om situaties of dingen te onthouden waardoor ze zo'n aanval krijgen. Willy (ons paard) snapte ook niet precies WAT er gebeurde, maar wist wel WAAR/Wanneer of WAARDOOR het gebeurde en werd dus angstig voor die momenten en plaatsen. Langzamerhand hebben we dat weer af moeten leren en hem laten wennen dat het niet altijd mis ging zeker toen hij gewoon weer stabieler werd, maar dat was best lastig.

Je zou nog koekjes en fototoestel kunnen combineren en dan niets met het toestel doen om hem minder angstig voor foto's te laten worden, maar ach... Dat wordt stiekem fotograferen, vrees ik 8-)