Het begon toen ik de cavia's die ik van mijn moeder had opgehaald vanwege ruzie (zie Moeder is gek), doormiddel van een plastic bak in mijn schooltas, na 3 uur fietsen in het hok had gezet. Ik zag dat de franse hangoorvrouwtjes eruit wouden, dus ik zette het hok open. Zij zitten met zn 2en...
En toen, in het hoekje... 4 KONIJNTJES! Ik dacht eerst; even kijken of er dode inzitten. Dus handen goed door de mest gehaald (lekkur
) en even kijken. Ze lagen erg bloot tegen de opening van het hok aan. Tegenover ze lag een hoop haar, dus ik wou dat pakken. Zie ik dat daar ook nog een stuk of 5 liggen. Dus ik heb de andere gepakt, en bij hun gelegd, zodat zij ook warm liggen. Anders kunnen ze doodgaan! Het is al mijn tweede ONGEPLANDE nestje. Het eerste nestje kwam nadat wij van vakantie terug waren gekomen. Er hadden mensen op ons huis gepast... en een paar weken na aankomst lagen er jonge konijntjes.
Nu zagen wij ineens het vrouwtje en mannetje loslopen... Hoe, weten wij ook niet..... Maar ze lagen tegen elkaar.. en dat betekent.. de daad is gelukt....
Dit is een nest van 2 gele (oranje kleur met witte buik)
rasechte Franse Hangoren konijnen. De gele versie worden ook wel worteltjes genoemd. Franse hangoren worden 5 kilo.Citaat:
Zit alleen wel met een probleem! Zag bij het nest controleren, dat bij 1 jong het oor was afgebeten... Hij heeft dus maar 1 oor, over het algemeen redden deze jongen het niet. Zit dus te denken om deze weg te halen en zelf te voeden. Als er nu al 1 oor af is, bijt ze ze vaak dood....
Het vorige nestje, incl foto's (even doorscrollen)
http://www.konijnenforum.nl/viewtopic.php?f=11&t=8731
De foto's:
Het uiteindelijke nest

Oranje en zwarte haren, waarschijnlijk zijn ze dus beide bezig geweest met het nest

Zo groot al!

Het afgebeten oor
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 00-728.jpg

Ik laat ze hier nog met 10 jaar castreren, want een vriendje ook voor de ram is het altijd waard.
en de laatste nijn is overleden op een leeftijd van 12 jaar.