Mijn Mooie Man (Slang)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Apoc

Mijn Mooie Man (Slang)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 21:31

Hallo,

Ik ben Nagini en ik ben een python. Ik ben nu 3 jaar en 1.15 meter lang.
Ik ben dol op mijn baasje en zij op mij. Als zij uit haar bed komt, begroet ik haar ook lief door mijn koppie op te heffen en mijn tongetje uit te steken. Als ze terug is van werk, gaat mijn schuifdeurtje open en mag ik de woonkamer gaan verkennen. Mijn baasje houd mij dan goed in de gaten. Laatst was zij namelijk behoorlijk in paniek. Ik lag lekker te slapen, terwijl mijn baasje eten ging maken. Tot haar grote schrik was ik weg toen zij terug kwam. Ze is overal onder gaan zoeken en heeft de hele kamer over hoop gehaald, terwijl ik heerlijk bovenop het terarrium lag te pitten.

Mijn baasje heeft mijn hele terarrium moeten veranderen, omdat ik zo graag aan de hete lampen wilde hangen. Als slang merk je niet meteen op dat iets te heet is. Nu zitten de lampen achter heel sterk gaas en kan ik er niet meer bij. Al blijf ik het natuurlijk proberen. Sinds ik hier woon heb ik een plantenpotje gekregen, waar ik mij maar al te graag in verschuil. Helaas werd ik te groot voor het potje en maakte mijn baasje een huisje voor mij. Deze vond ik alleen niet zo leuk. Toen kreeg ik een grotere plantenpot, maar ik snapte niet helemaal wat ik met dat ding moest en negeerde het volkomen. Ik ging druk doen om zo mijn potje terug te krijgen en deze heb ik nu weer!!! Het duurt alleen een stuk langer voordat ik erin zit en een deel van mijn lijf kan er niet in. Het komt dan nog wel eens voor dat het potje bovenop mij staat of dat ik met potje en al om val, maar ik slaap nu wel weer een stuk prettiger.

Hier wat foto's van mij:

Afbeelding

Op verkenning:
Afbeelding

Afbeelding

In bad:
Afbeelding

Monster van Loch Ness imitatie:
Afbeelding

Laat je een berichtje achter???
Afbeelding

NessaX

Re: Mijn Mooie Man (Slang)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:38

Mooie foto's :D
Vind wel leuk dat die zo overal kan rond gaan.

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 08:41

Ja, zo heeft hij lekker de ruimte :)

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 08:46

Mooi dier, ben alleen blij dat hij bij jouw thuis woont en niet bij mij...... ik griezel nou eenmaal van slangen..

Wel super gaaf dat je slang bij jouw de hele kamer door kan. en dat hij overal kan komen. Alleen vraag ik me dan af, of je vaas niet om donderd als hij er zo omheen ligt

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 08:54

haha dat hoor ik vaker, alhoewel veel mensen wel over hun angst heen komen als ze bij mij zijn. Hij is zo ontzettend lief en vind alles wel prima.

Ow ja, als ik even niet oplet gooit hij alles van tafel af. Hij sleept vaak dingen mee met zijn staart en meneer is ontzettend sterk, dus 1,2,3 los heb je hem ook niet.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 08:58

Daar was ik al bang voor, ik zag hem op de foto om de vaas liggen. En dacht al dag Bloemen......
dag vaas..... Heb je meerdere slangen of alleen hem?

Koopto666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:00

waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah een slang:P

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 09:10

Momenteel heb ik alleen hem. Ik wil nog een python regius piebald, maar daar hangt een behoorlijk prijskaartje aan. Aan de andere kant vind ik 1 ook wel genoeg, aangezien ik toch wel bezorgd ben als meneer in de vervelling ligt en het duurt te lang, of hij heeft geen zin om te eten. Terwijl het opzich vrij normaal is, maar ik heb toch zoiets van, aah Gini eet nou wat :P

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:20

Wat een ontzettend mooi dier! En wat prachtig dat je hem zo kan houden ook.

Als je wat dichterbij woonde kwam ik hem graag een keer bewonderen.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:21

Ik heb helemaal geen verstand van slangen, dus die andere slang die je noemt zegt me helemaal niets.

Je kent je eigen dier altijd het beste!!

Ik bewonder hem wel van een foto hier op bokt.....

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 09:36

Dit is een Piebald, is hetzelfde soort als nagini, maar dan weer met andere kleur. Zo heb je veel variaties. Nagini is een wildkleur, eigenlijk de standaard.

Afbeelding

Hoe witter de slang, hoe duurder ze meestal worden.

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 09:37

Shahazai schreef:
Wat een ontzettend mooi dier! En wat prachtig dat je hem zo kan houden ook.

Als je wat dichterbij woonde kwam ik hem graag een keer bewonderen.

Inderdaad, als je dichterbij woonde, had ik gezegd, kom maar een keer langs.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:39

Die is wel heel mooi, dat zeg ik als houdnietvanslangen mens.

Wel heel apart dat wit, maar zijn die van nature zo. of komt dit door de fok dat wit?

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:42

oh, wat gaaf!!
die angst met slangen, daar heb ik nou helemaal geen last van. ik ben dol op die beesten. sta dan ook altijd vooraan bij shows, of in de dierenwinkel. standaard even naar de slangen kijken.
ik heb heel lang nagedacht om zelf ook een slang te kopen. een rattenslang. maar uiteindelijk toch moeten toegeven dat ik op dit moment er niet goed genoeg voor kan zorgen ( op een kamertje, met stufi) en dus maar uitgesteld tot dat ik alles wat beter voor elkaar heb.
maar het is wel een droom hoor.

oh wat is ie prachtig!!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:43

Brr een slang was ook het eerste wat ik zei. Maar wel een hele gave en avontuurlijke ;)
Over die vaas dacht ik ook al hetzelfde als owens-mama, Daaaagg bloemen ;)

Die Piebald is ook erg gaaf zeg! Dat wit knalt er echt uit!

Nagini is trouwens ook wel een interessante naam. Teveel naar HP gekeken ;)

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 10:24

@ Owens Mama, nee, dit is echt van de fok. Deze zul je niet in het wild tegen komen. Zo weet je wel dat je echt geen wildvang hebt, want dat wil ik absoluut niet!

@ Abeltje, rattenslangen zijn ook wel leuk, alleen vind ik ze net iets te klein en te dun :P. Naja de gutjes dan, je hebt natuurlijk ook wat vollere, maar ik neem aan dat je de gutjes bedoeld. Zijn wel goede slangen om mee te beginnen. En ah joh een slang kan altijd nog toch? Opzich is het niet super duur om te onderhouden, enige is dat ze altijd warmte nodig hebben. DIe van mij heeft overdag een lamp en 's nachts een maanlamp. Zomers blijft de maanlamp wel uit, maar kwa eten betaal je er niet veel aan.

@ Roxxiejj, inderdaad komt uit HP, alleen daar is Nagini een vrouw, maar ik vond het toch wel een mannelijke naam:P

Koopto666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 13:19

Nagini is tevens de naam van een oud chinese god.
die zich aan de mensen liet zien in een slangvorm

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:46

Oh wat gaaf!

Ik roep al een hele tijd ; ik wil zo graag eens een slang aaien, voelen, etc. Ben zo benieuwd hoe dat voelt ! Wel een keer een huid vastgehad, maar een keer een echte slang, lijkt me zo stoer!

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 20:50

Haha, als je een keer in Amsterdam bent, mag je hem best aaien hoor. Iedereen is altijd zo verbaasd dat hij zacht aan voelt. Okay hij heeft geen vacht ofzo, maar ze schubben zijn zacht.

Edit: Er zijn ook best veel slangenbeursen. Ik ga sowieso altijd naar Houten. Dat ligt niet heel ver van je af toch? Echt een aanrader, zie je slangen in allerlei soorten en maten :D.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 20:58

<3 das zeker een mooie kerel!!
Lekker nieuwsgierig en ondernemend!

Het huisje wat je voor hem gemaakt had, wat voor materiaal was dat? Misschien vond hij dat gewoon niet prettig namelijk. Ik heb voor mijn regius een terracotta schaal gekocht bij een tuincentrum, misschien is dat voor hem ook een ideetje? Zelfde materiaal als een plantenpotje maar dan een heeeel slag groter! Een regius hou je toch meestal gelukkiger als ze zich helemaal kunnen verstoppen zoals je vast wel weet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:00

Wat een prachtig beestje :+: lijkt me geweldig om er ook één te hebben. Die Piebald is ook echt heel mooi!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:05

Wát ontzettend gaaf!
Ik vind reptielen over het algemeen érrug tof, maar heb een zwak voor slangen :))
Ik heb vroegah een keer een slang mogen vasthouden, ik was gelijk verkocht.
Het is dan ook een droom van me om later slangen te kunnen houden!
Inderdaad jammer dat je ver weg woont, ook ik was hem graag in real komen bewonderen. :D

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:05

leuk dat je hem zo los hebt
ben ik wel voorstander van
ik zelf ben pas over mijn angst voor slangen heen want we moesten ze leren hanteren en fixeren voor mijn opleiding tot paraveterinair en ja ook al kom je ze niet vaak tegen moest toch:P
ik vind ze nu te gek alleen mijn ouders niet dus toen ik thuis kwam met de opmerking mam jeroen gaat op vakantie of ik zijn slang wil passen kwam toch gelijk nee dankjewel
toch vind ik de wildkleur mooier dan die met witte

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 09:06

Zwerte schreef:
<3 das zeker een mooie kerel!!
Lekker nieuwsgierig en ondernemend!

Het huisje wat je voor hem gemaakt had, wat voor materiaal was dat? Misschien vond hij dat gewoon niet prettig namelijk. Ik heb voor mijn regius een terracotta schaal gekocht bij een tuincentrum, misschien is dat voor hem ook een ideetje? Zelfde materiaal als een plantenpotje maar dan een heeeel slag groter! Een regius hou je toch meestal gelukkiger als ze zich helemaal kunnen verstoppen zoals je vast wel weet ;)

Nou, ik heb zelf een nieuwe achterwand gemaakt. Zat kurk in eerst, maar daar gingen beestjes inzitten en je krijgt het ertussen niet makkelijk schoon. Dus nu heeft hij van hetzelfde materiaal een huisje. Het staat in de hoek tegen de zijwand en achterwand aan. Het rare is dat meneer het huisje (wat behoorlijk wat weegt) aan de kant schuift en tussen het huisje en de zijwand gaat liggen, terwijl dat totaal niet beschut is. Tja, mijn python is gewoon raar :P. Ja, naja hij mag van mij dat potje wel gewoon houden, want een slag groter maakt hem niks uit, moet hij niets van hebben. Ik had zijn oude potje onder het terra gezet en meneer liet zich vanuit het terra zakken om, jawel, in dat potje te gaan liggen!! Is echt zijn knuffel denk ik, want hij heeft in het terra wel meerdere schuilplekken.

Hoe lang heb je die van jou al?

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 09:18

dancertje schreef:
leuk dat je hem zo los hebt
ben ik wel voorstander van
ik zelf ben pas over mijn angst voor slangen heen want we moesten ze leren hanteren en fixeren voor mijn opleiding tot paraveterinair en ja ook al kom je ze niet vaak tegen moest toch:P
ik vind ze nu te gek alleen mijn ouders niet dus toen ik thuis kwam met de opmerking mam jeroen gaat op vakantie of ik zijn slang wil passen kwam toch gelijk nee dankjewel
toch vind ik de wildkleur mooier dan die met witte

haha mooi he, mijn ouders vonden het echt vreselijk dat ik een slang nam. Mijn moeder is nu ook wel over haar angst heen, maar ze wil niet op hem passen hoor :P.
Lijkt mij ook wel leuk als paraveterinair om met reptielen te werken. Er zijn maar weinig dierenartsen die je willen helpen met een slang, maar de dierenarts waar ik nu zit herkent mij wel meteen als ik binnen kom vanwege Nagini.