De boerderij

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marquez1

De boerderij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 09:36

Ik had zulke leuke foto's van onze dieren op de kinderboerderij, dat ik ze jullie even wilde laten zien. Ik ben beheerder op de kinderboerderij, en heb dan ook veel administratieve en coordinerende taken. Soms vergeet je dan wel eens hoe mooi het hier is. Toen zag ik deze foto's en wist weer wat voor geweldige beesten we hier rond hebben lopen <3 .

Op de eerste foto een Noord Hollandse Blauwe kip. Die lopen hier heerlijk in een omheind bosje te scharrelen. Ze zijn erg tam, en met voeren moet je oppassen dat je niet toevallig op een kip gaat staan :D .
Afbeelding

Op de tweede foto, onze laatste aanwinst, Saartje. We hebben twee lakenvelder koeien, die elk jaar een kalf krijgen. Moeder Sietske is op de wei bevallen, onder heel wat bekijks van het publiek. Saartje is hier pas enkele minuten oud.
Afbeelding

En de laatste, één van mijn favorieten, Liesje. Wat een lekker ding he :+ . We hebben twee Bonte Bentheimer zeugen. Die met regelmaat biggen krijgen. Ze hebben een ruim stro hok, en een heeeeerlijjk modderpoel :D
Afbeelding

En, wat vinden jullie van onze beestenbende?

Nummus

Re: De boerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 10:12

Haha schrok me dood bij de NH blauwe, dacht even van ben je dan beheerder bij ons? _O- Maar het viel mee want wij hebben als koeienspul alleen 2 stierkalfjes (te leen) en geen varkens.

Leuk dat jullie NH blauwe zo tam zijn, die van ons zijn alleen stout. _O-

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 15:49

haha, dat is geen best teken als je zo schrikt als je denkt dat jullie beheerder op bokt zit ;).

Stoute NH blauwe :D die van ons zijn daar te dom voor :+ Alle kippen zitten achter een laag hekwerkje, en kunnen er in princiepe overheen als ze een beetje doorzetten (de kippen zijn gekortwiekt). De Brahma's en Barnevelders hebben het truucje door, en lopen dan ook heerlijk over de wandel en fietspaden (totdat het etenstijd is, want dan zitten ze heel schijnheilig achter hun hekje te wachten O:) ) Maar de NH blauwe, die blijven altijd achter het hek een beetje beduusd naar de andere "vrije" kippen te kijken, je ziet ze denken hoe komen die daar :o?

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 15:53

De Barnevelders en de Wyandottes zitten bij ons gewoon in een grote kippenren, maar de NH blauwe mogen vrij rondlopen, kunnen in principe het erf af maar ze komen altijd rond etenstijd weer terug en dan doen we ze naar binnen. Dan gaat de volgende ochtend bij het voeren de deur weer open.
Op het moment delen ze hun hok met 5 puberkuikens die nog moeten leren wat "thuis" is dus die mogen voorlopig nog niet naar buiten, bovendien moeten de hennen nog aan ze wennen. Als het goed is zit er 1 haantje tussen (of minstens 1) en dat is maar goed ook - de andere haan die over de NH blauwe moest regeren viel bezoekers aan. :+
Dus we hebben nu 3 volwassen NH blauwe en 5 pubers, en dan dus degenen die niet vrij los mogen lopen maar die wel de grootste bek hebben.

Geen van onze kippen zijn gekortwiekt en ze zijn in principe ook niet zo tam dat ze graag bij je lopen ofzo maar soms willen ze best geaaid worden, wat ik voor kippen best vreemd vind. :)

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 19:38

Kippen die het leuk vinden om geaaid te worden heb ik ook nog niet veel gezien :+ . De kippetjes hier mogen allemaal vrij rondlopen, en gaan 'snachts zelf netjes op stok in hun kippenhokje. We hebben 3 Twentse Hoenders, en die lopen ook over het erf. Als we buiten zitten, komen ze rustig onder je stoel door scharrelen, maar pas op als je brood aan het eten bent, ze jatten het zo uit je hand :oo

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 21:50

De Barnevelders/Wyandottes eten wel uit je handen (behalve de Wyandotte haan, dat is echt een watje) maar die worden ook niet graag aangeraakt inderdaad. De NH blauwe zijn gewoon maf, dat is het gewoon. :+

En inderdaad, ik denk dat als die kleintjes over het erf mochten lopen het eten niet meer veilig was want die zijn veel brutaler dan de NH blauwe. _O-

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 11:36

Hey Marquez, wat leuk zeg, wordt toch echt een keer tijd dat ik op "werkbezoek" _O- _O- kom !

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 13:20

hihi dacht het ook :D kom a.s zaterdag dan hebben we een opendag, we starten een sponsor campagne.

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:45

Slim ;)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:00

Onze hond vind jullie varkens ontzettend eng :')

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:57

Hey Wen, stoere hond _O- _O-

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:18

Haha, nou :') tot we bij de kinderboerderij gaan wandelen _O-

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 21:55

Ja maar onze varkens zijn ook zeeeeer bloeddorstig _O-

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:58

Wat zien ze er allemaal goed uit, heel gelukkig :D

Mooie dieren :))

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:02

marquez1 schreef:
Ja maar onze varkens zijn ook zeeeeer bloeddorstig _O-

Zeker wel }> }:) hij vond de kalkoenen ook gigantisch eng .. iedere keer als je koelekoelekoele zei rende die hard weg :') :(:) enge dieren daar :=

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:23

Wat een leuke groep zeg 8-) Leuk al dat jonge 'spul' deze tijd.