Mijn trots, baardagaampjes!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

purple

Mijn trots, baardagaampjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 18:32

Omdat ik mijn baby-baardagaampjes nu al een aantal weken heb en ze er nu (bijna) op hun lelijkst uit zien, dacht ik: laat ik ze maar eens voorstellen op bokt!
Ik weet niet waarom ik ze heb aangeschaft, maar ik vond deze dieren al een hele tijd interresant (prehistorisch uiterlijk en hand tam te maken) dus heb ze zomaar een keer op een zaterdag middag met mijn schoonzusje gehaald :P
Ik heb een grotere, heeft de 2e vervelling (na de foto’s) gehad en groeit onwijs snel. In het begin was ze heel snel en angstig, maar nu is het echt een bijdehandje aan het worden :D Als ik haar terug in het terrarium wil zetten kruipt ze gewoon wat hoger op mn hand :P
En heb ook nog een kleintje, die is nu bezig met eerste vervelling en is wat schuw, het wordt al wat beter en eet nu ook erg goed!
Het zijn wel twee zusjes en heten Gin (grote) en Megs (kleine) ;)
Genoeg getypt hier de foto’s:

Gin op haar boomstam
Afbeelding

Hier kan je nog een stukje vervelling op haar rug zien ;)
Afbeelding

Gin
Afbeelding

Als je goed kijkt zie je dat ze een krekel vangt
Afbeelding

Hier heeft ze er net een op :Y)
Afbeelding

Stoere baardagaam :D
Afbeelding

Bijdehandje
Afbeelding

Lekker zonnen 8-)
Afbeelding

Megs, hier zie je goed dat ze aan het vervellen is :P
Afbeelding

Ik geef haar in een kleiner bakje te eten omdat ze in het terrarium niet genoeg kan eten, Gin is vrij groot en overheersend, dus moet Megs eerst maar wat groeien ;)
Afbeelding

Net een krekel opgegeten
Afbeelding

Ukkie :P
Afbeelding

*flits* *-:) wel leuk bijdehand koppie :P
Afbeelding

Dit was het voor zover :D

AnnemiekvM

Re: Mijn trots, baardagaampjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 18:33

Ik vind dit zulke leuke beesten. Ziet er goed uit.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 18:34

Het zijn niet echt mijn dieren, maar ze zien er wel heel leuk uit hoor! :D

purple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 21:41

Haha, ik dacht eerst dat ze heel leuk zouden zijn, maar dat viel erg tegen omdat ze bang voor me waren :P Nu eten ze hun andijvie uit mn hand en worden ze al aardig tam :D

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:49

Gaaf hoor! Mag ik vragen wat voor een terrarium je hebt? En waar je ze gekocht hebt? Ik heb ook wel eens zitten te denken om een terrarium aan te schaffen, vind agaampjes echt geweldig :D Maar het is er nog niet van gekomen, wil me dan sowieso eerst meer laten voorlichten over alle ins en outs van terrariumtechniek :)

purple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 21:58

Ik heb het terrarium zelf gemaakt :P Ik had op mn werk een bak van 40x40 bij een meter hoog gevonden die ik mee mocht nemen.
Met gevaar voor eigen leven heb ik een zijkant eraf gebroken (lap vel van mn vinger af en bloeden als een rund) en een klep geknutseld van hout. De achterwand heb ik met piepschuim en tegellijm gemaakt (is veel over op internet te vinden). Maar als ze groter worden wil ik echt wel een grotere bak, minimum voor 2 volwassen dieren is al 1.20x50x50 geloof ik dus groter is nooit weg :D
Ik heb de agaampjes bij een man gekocht met een uit de hand gelopen hobby, hij heeft een winkel en heeft de ouders van mijn beestjes zelf (met certificaat enzo, dus veilig :P )