Elmo home sweet home! Update!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

itsmi

Elmo home sweet home! Update!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 16:00

Het 2e topic van Elmo, mijn 3-jarige cavia! Ze is afgelopen dinsdag geopereerd..

Afbeelding

Voor het hele verhaal rondom de operatie, hier het pré operatie topic:
[BB] Cavia Elmo wordt geopereerd morgen :(

Inmiddels is ze dus geopereerd en er zijn wat strubbelingen met de spuitjes geven, maar verder gaat het eigenlijk wel goed, ze lijkt er niet veel last van te hebben.
Over 10 dagen moest ik terug komen (inmiddels dus 7), voor nacontrole. Ze wordt dus goed in de gaten gehouden!

Vandaag heb ik wat foto's gemaakt. Ik vind dat de wond er al wat beter uitziet! Het is droger en wat rustiger..

Deze foto's zijn van de dag voor de operatie. Let op, kan schokkend zijn!
http://img401.imageshack.us/img401/1033/dsc00063eo.jpg
http://img64.imageshack.us/img64/4623/dsc00065p.jpg
http://img63.imageshack.us/img63/6016/dsc00069zf.jpg

Deze foto's zijn van de dag na de operatie. Let op, kan schokkend zijn!
http://img69.imageshack.us/img69/2060/dsc00074be.jpg
http://img691.imageshack.us/img691/1466/dsc00076gg.jpg

Deze foto's zijn van vandaag, dus de 3e dag na de operatie. Let op, kan schokkend zijn!
(valt me nu pas op dat ze paars hechtdraad gebruikt hebben!)
http://img215.imageshack.us/img215/7665/dsc00002bq.jpg
http://img232.imageshack.us/img232/1714/dsc00004dx.jpg

En dit zijn gewoon leuke foto's van vandaag! M'n lieve meisje eigenwijsje! :+: Heb wat traantjes gelaten om haar, maar gelukkig is het een die-hard caaf!

Afbeelding

Dat oogje, haha! Echt een verontwaardigde blik. ;)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De herstelperiode van haar zal nog wel een tijdje duren, maar ik geef haar alles wat ze nodig heeft! Ze komt er gewoon weer bovenop!

Bedankt voor het lezen van het topic! Ik (en Elmo) zou het erg leuk vinden als jullie een reactie achterlaten in het topic!

Groetjes, Itsmi en Elmo!
(Inderdaad Elmo van Sesamstraat! Ze heet zo, omdat mijn zus en ik een thema hadden. M'n zus had Pino (is overleden), en heeft Tommie! Dus logischerwijze volgde ik met Elmo! :'))
Laatst bijgewerkt door itsmi op 07-05-10 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Elmo home sweet home! Update!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:16

Fijn om te lezen (en zien natuurlijk) dat het weer goed gaat met je meissie! Het is idd een behoorlijke wond, groter dan mijn kaaf destijds had, maar het ziet er netjes uit. Als er straks weer lekker stekelhaartjes op zitten is ze weer zo goed als nieuw! Aai voor Elmo!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:18

Nou dat ziet er prima uit hoor! De wond is mooi rustig, en je caaf is lekker wakker en levendig :j Komt helemaal goed :)

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:19

Hopelijk gaat Elmo gewoon heerlijk een hele oude caaf worden. Aan zijn verzorging zal het niet liggen in ieder geval. :D
Beterschap Elmo! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:32

Zo ik vind de wonder bijzonder goed uitzien zeg, wat fijn dat je je cavia heb geholpen.
Laat je de tumor nog onderzoeken?

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 16:34

Thanx voor reacties :D Wat een lieve reacties zeg!

Ze komt er weer helemaal bovenop! Ze wordt weer zo goed als nieuw _O-!

Ze is wel vaker aan het slapen als voor de operatie... Operatie heeft dus wel impact gehad op haar!

@ Chiqa, het blijkt dat het geen tumor is! Ze zijn er tijdens de operatie achter gekomen dat het een talgklier was die ontstoken was! Dus ze hebben alles weggehaald en als he tgoed is, kan het volledig genezen nu!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:52

Zo, dat geneest netjes hoor! Fijn! :)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:53

Ik ben blij dat het zo goed met haar gaat!
Ze ziet er echt heel erg lief uit^^ (ik wil ook weer een cavia O:) ).

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 19:18

I.v.m. de hoeveelheid foto's BB-->BB-ITP

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 21:36

@ Amanda, sorry, het was ook een heel verhaal van de operatie, dus ik wist niet waar ik het moest plaatsen. Uiteindelijk heb ik het verhaal weer gewist, en het vervangen door de link naar het vorige topic. Vanwege het lange verhaal had ik het toch maar in BB gezet.. Excuus!

@ Lieszje, Bedankt! Ik ben ook blij dat ze er zo goed vanaf gaat komen! Ze is ook echt heel erg lief, maar wel heel erg eigenwijs ;)

@ RedPassion, ik sta er ook van te kijken hoe goed het geneest! Het is nu echt een stuk rustiger, en het is niet meer zo nat/vochtig! Zal wel even gaan duren voordat het helemaal genezen is en er niks meer van te zien is, maar als het zo voorspoedig gaat als het nu lijkt te gaan, ben ik al blij! Haartjes beginnen ook weer wat terug te groeien.. !

Juf_Sanne
Woonplaats: In een heel knus huisje met allemaal lieve beestjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 21:42

zo schokkend vind ik je after operatie foto's helemaal niet. Het ziet er juist weer heel netjes uit!
Beterschap voor je lieve caafje

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 16:33

@ Juf_sanne, ik weet niet of de gevoelige magen de foto's aankunnen, vandaar dat ik ze alsnog in een link gezet had en de waarschuwing erbij zette, je weet maar nooit!

Met Elmo gaat het nog steeds goed!
Ze heeft wel nog pijn als ik de wond aanraak, dan springt ze een soort van weg.
Ze heeft nu ook bruine "pulkjes" bij haar neus zitten. Weet iemand wat dit is? Of het erg is? Verkouden is ze niet. Als ik ze weghaal, zitten ze er een dag later weer!

Heb er een foto van gemaakt ter verduidelijking..
Afbeelding

Ik heb echt geen idee!

Hierbij de foto's van haar wond van dag 5 na de operatie! Weer rustiger geworden, en het is helemaal droog! De haartjes beginnen ook goed te groeien..

De wond is echt super aan het genezen!

http://img227.imageshack.us/img227/2528/dsc00036r.jpg

http://img406.imageshack.us/img406/600/dsc00035ss.jpg

Zien jullie al verschil?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 16:45

Er zit zeker verbetering in. :j

Ongemak kan komen door hechtingen die trekken en/of jeuk omdat de wond geneest. Is weinig aan te doen. Wanneer mogen de hechtingen eruit? Vaak knappen ze daarna nog stukken meer op.

De bruine 'pulkjes' bij haar neus weet ik niet, misschien stress-gerelateerd? Ratten hebben zoiets bij stress (rode vloeistof bij ogen en neus), maar ik weet niet of dat bij caafjes ook zo is.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 18:46

Zaterdag moet ik bellen voor een afspraak voor maandag, dus de hechtingen gaan er maandag uit.. Ben benieuwd hoe het dan gaat... Het is wel echt pijn volgens mij, geen jeuk.. Maar het is aan het genezen en het is een grote wond, dus op zich wel logisch dan dat ze pijn heeft..

Misschien is het wel stress vanwege de spuitjes die ik geef.. Ik blijf ze maar elke keer weghalen..

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 08:41

Elmo gaat vrijdag weer mee naar de DA voor controle. Dan zijn de 10 dagen voorbij en zullen waarschijnlijk de hechtingen eruit gaan!

Elmo is stout geweest vannacht. Ze heeft eraan lopen knagen. één van de hechtingen is er waarschijnlijk uit, en het is niet zo'n fraai gezicht. Moet ik hier eerder mee terug naar de dierenarts? Wat moet ik doen?

Heb geen kapje die ik om zou kunnen doen. Ze heeft nog nooit eerder aan de wond gezeten, behalve vannacht!

Ik zeg het er nog maar een keer bij: Foto's kunnen schokkend zijn!
http://img204.imageshack.us/img204/2414/dsc00098cj.jpg

http://img185.imageshack.us/img185/4536/dsc00097fe.jpg

http://img293.imageshack.us/img293/711/dsc00096if.jpg

poedersuiker! Het leek zo goed te gaan!

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 10:48

Vanmiddag om 17.00 naar de dierenarts. Heb hem toch maar gebeld, vertrouw dit niet!

Misschien moet ze nu een kapje om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:23

Dat is balen zeg! Het ziet er niet heel verontrustend uit, maar het is goed dat je naar de DA gaat. :j

De laatste keer dat één van mijn ratten de hechtingen had weggeknaagd is het met Clindacutin zalf alsnog heel goed genezen. En dat was een wond die nog maar een dag oud was. Misschien kan je naar die zalf informeren straks. Succes! :)

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 14:36

Vind je het niet verontrustend? Gelukkig! Ik was er wel een beetje van geschrokken. Ga vanmiddag dus meteen langs de dierenarts..

Vind het er wel weer open en nat uitzien namelijk, maar dat komt omdat ze eraan gezeten heeft.

Ik zal is horen wat de DA voorstelt, en anders hou ik de Clindacutin zalf in mijn achterhoofd. Bedankt voor de tip en je geruststelling!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:51

Nee, de huid ziet er wel rustig uit, het is niet dik of rood. :) Ik snap dat je er van geschrokken bent trouwens, ik vind het ook elke keer heel naar als een rat besluit om zelf alvast de hechtingen te verwijderen. ;)
Omdat de wond van Elmo verder goed aan het genezen was denk ik dat het allemaal wel goedkomt, in elk geval top dat je met haar naar de DA gaat!

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 17:35

De DA was er niet zo van geschrokken. Hij vond het wel jammer dat ze aan de hechtingen gezeten had, maar wel begrijpelijk, omdat het gaat trekken en droog wordt. Ik heb dus nu zalf mee gekregen om het vet te houden, zodat ze hopenlijk minder eraan zal zitten. Heb ook ngo een kraagje voor ls het echt uit de hand loopt. Kraagje is noodoplossing, omdat ze meestal niet meer eten als ze een kraag omhebben, en dan ben ik verder van huis..
De zalf is CAF oogzalf. Zag ik later pas dat het oogzalf is, best vreemd toch? Oogzalf voor zo'n wond?

De spuiten met pijnstilling en ontstekingsremmers mag ik mee stoppen! DUs ik hoef haar niet meer te martelen met die spuiten! :D

Nu hopen dat ze van de rest van de hechtingen afblijft....

Vrijdag gaat de rest eruit. Ze moesten nog een dagje bliven zitten voor de zekerheid..

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 19:18

Dat het oogzalf is, is niet zo heel raar hoor. Daar zit namelijk antibiotica in. Helpt super :j

xnien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:29

heel veel sterkte

ik duim voor jullie

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 11:55

Maar helpt antibiotica om de wond minder te laten trekken? Want dat is wat de DA tegen mij zei, dat de zalf de wond een soort vettig houdt, zodat het minder trekt, en dus minder pijn doet/jeukt..

Bedankt XTxGxTX!

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:59

Voor het minder trekken zorgt de vettigheid, voor snellere genezing zit er vitamine A in die zalf. De antibiotica zorgt ervoor dat het niet gaat ontsteken. Superzalfje hoor! Kun je altijd op elk wondje smeren, en ook geirriteerde oogjes :j

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 12:02

Okee! Beter! En dit is ook eindelijk iets wat ze niet erg vindt! De spuiten vond ze erg, maar dit kan ik er zo in-/opspuiten!

Dit plekje zal wel langer te zien zijn helaas.. Minder goed genezen dan de rest van de wond. Heb haar net bekeken, en ze heeft gelukkig de rest van de hechtingen laten zitten. Ga nu naar m'n paard toe, en hoop dat ze er ook in de tijd dat ik er niet ben vanaf blijft!

Arm dier.. Of ze heeft heel erg pijn, of ze heeft heel erg jeuk! En geen van beiden is fijn...