Wij hebben voor de dierenassiels vaak kittennestjes opgevangen zonder moederpoes en mijn moeder heeft vaker nestjes gehad mét moederpoes. De kittens maken het goed. Op 1tje na zijn ze allemaal aardig wat aangekomen. Zodra de kittens geen melk meer drinken wordt moederpoes geholpen zodat zij vaker naar buiten kan.
Mijn moeder houdt zelf 1 kitten. Deze kitten is geboren met een kuifje (haar was nat en stond omhoog op het kopje). Moeder heeft de kitten gizmo genoemd en deze mag blijven. Voor drie kittens hebben we al een huisje ongeacht het geslacht. Voor 1 kitten zijn we nog opzoek, maar dat komt later wel. Het laatste nestje dat ik heb meegemaakt was tien jaar geleden en ik kan het mij slecht herinneren. Vind het dus enorm leuk om nu nog eens zoiets te kunnen zien.
Moeder ligt overigens lekker uit de drukte en overmorgen komt de dierenarts voor de zekerheid even langs. Ze maken het goed met hun 6en. Moeder is erg lief ook naar ons hondje toe.. hondje is zelf wel een beetje jaloers en heeft nu al haar stoffen speeltjes verzameld zo van '' ik heb ook kinders hoor.''
Edit: Foto gehad van mijn moeder:
Die groene deken ligt heel de dag over de bak heen zodat ze rust hebben. Moeder komt er af en toe uit om wat te eten, drinken en voor de kattenbak en dan kruipt ze weer lekker terug.
Gefeliciteerd!