Voordat ik de foto's plaats wil ik even mededelen dat wij deze haasjes legaal in huis hebben.
Aangezien er regelmatig kleine haasjes opgepakt worden door mensen die denken dat ze achtergelaten zijn, terwijl de moeder de jongen op verschillende plekken werpt en een aantal keer per dag langs komt, komen er steeds vaker jonge haasjes op het Knaagdierencentrum te Heiloo.
Mijn moeder en ik zijn zogezegde 'hazenmoeders' omdat deze kleine haasjes van heel wat zorg afhankelijk zijn. Deze haasjes worden door de hazenmoeders mee naar huis genomen en krijgen afhankelijk van hun gewicht een bepaalde hoeveelheid hazenmelk.
Zo hebben wij nu 4 haasjes in huis, waarvan 2 grotere 1 middelmatige en 1 kleintje.
Gisteren kregen wij het nieuwe haasje, de kleinste, erbij en had van dit moment gebruik gemaakt om een aantal foto's van deze kennismaking!

Even gluren in welk gezelschap ik nu ben beland!

Maar ik word al goed in de gaten gehouden...

Toch wel eng, zo een grote haas.. Eerst maar even stiekem begluren

Steeds een pasje dichterbij

Zal ik, of zal ik niet?

Nog een stapje dichterbij

Snuffel snuffel

Eind goed, al goed!
En nog wat foto's zomaar:

Grotere haas

Grotere haas aan de fles
Nou dit was onze hazenfamilie op het moment weer even, hoop dat jullie ze leuk vinden.
Voor eventuele vragen over hoe het nou zit met haasjes opvangen of in de natuur kun je altijd PB'en!
Bedankt voor 't kijken!
!
niet wetende dat ze dan niet meer geaccepteerd worden door hun moeder,,,,, en vallen ze ten prooi aan reigers, snoeken of mijn kat puk...
Drinken ze allemaal goed?