08-03-'96 - 25-03-'10
Wij hebben vandaag afscheid moeten nemen van ons trouwste maatje, vriendje, steun en toeverlaat.
Hij heeft heel zijn leven bij ons mogen wonen, en bijna heel mijn leven is hij mijn steun en toeverlaat geweest. Mijn lieve vriendje was op en kan nu weer rennen over de eeuwige jachtvelden. Balletjes halen, takjes zoeken en eindeloos zwemmen in de sloot, rennen over het strand en poesjes zoeken.
Tot ons grote verdriet merkten wij dat Rex het laatste jaar toch echt wat achteruit ging, hij werd stijver en zijn conditie werd aanzienlijk minder. Hij wilde nog wel, maar het ging allemaal niet zo soepel meer. Desalniettemin konden we hem nog op een lagere versnelling een fijn leven bieden. Zo nu en dan nog spelen met hond vriendinnetje van familie. Zij was elke keer weer smoorverliefd op het oude baasje.
De laatste tijd werd Rex nog veel strammer en kreeg daar medicijnen voor. Deze sloegen niet heel erg aan. Uiteindelijk op een medicatie gekomen die het voor hem nog de moeite waard maakten. Echter begon hij de laatste weken tekenen van incontinentie te vertonen, tenminste, na 3 à 4 uur kon hij zijn plas gewoon niet meer ophouden als hij opstond. Erg lastig 's nachts en soms met school en werk, maar voor je vriendje regel je wel wat!
Maar nu was echt het moment aangebroken, naar ons inzien was het genoeg geweest voor Rex. We wilden niet dat zijn laatste stukje leven een hel zou worden en we hebben gisteren besloten hem te laten gaan. Vandaag is de dierenarts aan huis gekomen om hem in een veilige en vertrouwde omgeving te laten gaan. Hij is heel rustig en vredig ingeslapen in de woonkamer..
Het was een prachtige dag vandaag, maar het weer huilt op het moment met ons mee...
Rex heeft de respectabele leeftijd van 14 jaar mogen bereiken.
Lieve Rex, het is goed zo… Je geest was nog zo sterk, maar je lichaam was op…
We missen je nu al en zullen je nooit vergeten!
Je was mijn vriendje!
Wat foto's in willekeurige volgorde door wat jaren heen:
Zijn lieve koppie

Zwemmen en balletjes

Rollebollen in de sneeuw

Op vakantie spelen met vreemde honden

Meest recente foto: (foto van foto)

Ook al geloof ik er niet in, ik vind het wel een mooie gedachte om te hebben bij je overleden dier:
http://www.indigo.org/rainbowbridge_ver2.html