Ter nagedachtenis aan mijn allerbeste vriend, mijn hond Sam

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Carmax

Ter nagedachtenis aan mijn allerbeste vriend, mijn hond Sam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 21:31

Vrijdag 22 Januari, hebben we met veel verdriet afscheid moeten nemen van mijn allerliefste vriendje, mijn maatje, mijn alles, onze hond Sam.

2 jaar geleden is de ziekte van cushing bij hem geconstateerd, eigenlijk komt die vooral voor bij kleine hondjes en niet bij honden van 36 kilo,
maar Sam had de pech deze ziekte toch te krijgen en helaas sloeg de medicatie ook nog eens niet aan, hij leek er zelfs chagrijniger en slomer van te worden.
Toen hebben we besloten te stoppen met de medicatie en het gewoon aan te kijken, we kregen pijnstillers mee om op mindere daagjes te kunnen geven aan hem.

Lange tijd ging het naar omstandigheden eigenlijk super goed met hem, tot hij een maandje geleden opeens heel slecht begon te eten, naar de DA geweest,
die heeft hem wat injecties gegeven, bloed afgenomen en medicatie mee naar huis. Maar het mocht niet baten, hij bleef nauwelijks wat eten, we probeerden van alles,
van hele kippen tot plakken worst, soms ging er wel wat van in, maar meestal had hij er gauw weer genoeg van ;( Deze periode was erg moeilijk,
we zagen hem zichtbaar achteruit gaan, we wisten dat het er aan zat te komen natuurlijk, maar blijft gewoon naar je hond zo te zien aftakelen ;(
Hij wilde inmiddels al nauwelijks meer lopen buiten, moest iedere nacht minimaal 1 keer rond een uurtje of 3 eruit voor een plas en die donderdagavond
merkte we dat hij gewoon echt op was, hij kon de trap niet meer op en liet zich gewoon gewillig de trap op en af dragen, dat zou je onder betere omstandigheden echt niet moeten proberen bij hem ;)

Die vrijdag wisten we het eigenlijk al, het ging niet meer, 's middags DA gebeld en voorgelegd hoe het nu met hem ging, het leek haar ook het beste om hem in te laten slapen,
om 5 uur zou ze thuis langskomen, hij was altijd helemaal gek op iedereen die op bezoek kwam, maar nu stond hij niet eens meer op,
hij lag lekker met zijn koppie bij mij op schoot op z'n eigen zachte matrasje en zo heeft hij ook z'n laatste adem uitgeblazen |(

Ik heb nog nooit zo hard en veel gehuild, hij betekende zo ontzettend veel voor mij, mis hem nog steeds iedere dag en de tranen blijven komen als ik aan hem denk,
maar ik weet dat het beter voor hem was. Hij is altijd zo vrolijk, enthousiast, energiek en speels geweest en nu, nu kon hij buiten nog geen 10 meter lopen,
dat moet voor hem ook vreselijk geweest zijn, ik hoop dat hij nu naar een betere plek is, waar hij weer vrolijk rond kan springen en spelen...

Sam is maar 10 jaar oud geworden, 4 april zou zijn 11e verjaardag geweest zijn..

AfbeeldingAfbeelding
1. Sam als kleine puppy, wat een schatje was het toch :+: En iedereen maar denken dat hij zo schattig en klein zou blijven :+:

Afbeelding
2. heeft hij toch mooi iedereen voor de gek gehouden :D

Afbeelding
3. knappe macho man :)) (zijn breedte kwam ook gedeeltelijk door zijn ziekte)

Afbeelding
4. hij hield nooit zo van poseren voor de foto, kon hij heel zielig kijken :(:)

Afbeelding
5. wat hij het liefste deed, lekker rennen en met stokken spelen :D

Afbeelding
6. ook lege flesjes zijn leuk speelmateriaal :j

Afbeelding
7. heerlijk rennen in het veld :D

Afbeelding
8. lekker bekkie :+

Afbeelding
9. Wat een knappe vent toch :+:

Afbeelding
10. in afwachting op de sneeuwbal die voor zijn neus gehouden werd :)) zeer geconcentreerd ;)

Afbeelding
11.

Afbeelding
12. Dat koppie doet ieders hart toch smelten? :+:

Afbeelding
13.

Afbeelding
14. onze andere hond Tim moet het nu zonder zijn maatje doen :(:)

Afbeelding
15.vaarwel mijn lieverd, ik hou zoveel van je..

Hoewel het nog steeds zo vreselijk pijn doet als ik aan hem denk en het verhaal zo neer moet zetten, vond ik toch dat deze geweldige hond een topic verdiende
het heeft vele tranen weer gekost, maar ik denk dat het mooi uitbeeld hoe ontzettend fijne, fantastische en leuke hond hij was!
Laatst bijgewerkt door Carmax op 01-03-10 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Chantal22

Re: Ter nagedachtenis aan mijn allerbeste vriend, mijn hond Sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:34

Je hebt het beste voor je hond gedaan en hem een geweldig leven gegeven. Heel veel sterkte met dit grote verlies!!

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:36

Wat een prachtige hond!
Sterkte!

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:38

Wat een schat van een hond!
Echt sneu!
Heel veel sterkte :(:)

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:44

Jeetje, op de een of andere manier pakt die mooie hond me gewoon helemaal in .. wat 'n dier. Sterkte met dit verlies, en wees maar trots op 'm! :(:)

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:46

klote,sterkte. mag ik vragen welke medicijnen hij had?

Carmax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 22:31

Bedankt voor de lieve berichten :)
Elise88: wat bijzonder dat hij je zo inpakt vanaf de foto's, het was ook een hele speciale hond voor mij, vind het mooi als andere dat ook zien alleen al aan de hand van foto's :)

Volgens mij is er maar 1 geregistreerd diergeneesmiddel voor de behandeling van de ziekte van Cushing bij de hond en das Vetoryl®, dat kreeg hij dus, maar hielp niet..

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:02

nogmaals heel veel sterkte carma.
doet erg pijn om je maatje te verliezen, en dat zal een tijd nog erg veel pijn doen.
Komt een tijd dat het minder pijn doet... maar dat duurt even, weet ik uit ervaring. een hond is niet zomaar een hond.. Het is je maatje voor het leven.

Je hebt het beste altijd met hem voor gehad, tot zijn eind, en daar zal hij je ook erg dankbaar voor zijn.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:10

Sterkte Carma! Het is niet niks om je hond te verliezen. :(:) Gelukkig heb je de herinneringen en zal hij toch altijd bij je zijn. Net zoals Corin zegt: ik weet zeker dat hij je altijd dankbaar zal zijn!

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:25

Pff, helemaal kippevel hier. Wat een prachtige foto's en een ontroerend verhaal. Heel veel sterkte!

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:30

Sterkte!!
Mijn hondje heet ook Sam en is al 13 jaar oud, en elke keer als ik zo'n bericht lees, duim ik dat hij nog een beetje langer bij ons kan blijven...
Heel veel sterkte!!!

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:36

Heel veel sterkte Carma....
Het is en blijft moeilijk om je maatje te moeten missen :(:)
Maar ergens....zal hij altijd bij je zijn...

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 18:08

Carm, wat een mooi topic heb je gemaakt!!!
Wat is het toch moeilijk om je vriendje af te moeten geven he?!
Nogmaals meid, héél veel sterkte :+:

Carmax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 17:38

Bedankt allemaal weer voor de lieve berichten! :) Hij was idd veel meer dan 'gewoon' een hond, hij was mijn allerbeste maatje, mijn vriendje
en het blijft nog steeds vreselijk moeilijk om hem te moeten missen, maar die lieve berichten hier doen iig wel goed :)

Biebabeloeba: Hopelijk kun jij nog heel erg lang van jou Sam genieten, das moeilijk he, als ze ouder worden, hoelang blijven ze nog bij je?
Maarja er zijn ook honden die 20 worden, gewoon hopen dat jouwe daar eentje van is ;)

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 21:53

Hallo Carmax, zie jouw reactie nu pas. Het lijkt me gewoon echt 'n bijzondere hond zo vanaf de foto's, die blik .. nou soms heb je dat :). 'n hond met karakter.

Jouw andere hond, Tim, lijkt overigens op onze vorige hond, alleen dan in het groot ..haha!