Poll: welke foto uitvergroten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

welke foto uitvergroten?

foto 1
24 (24%)
foto 2
20 (20%)
foto 3
40 (41%)
foto 4
10 (10%)
foto 5
3 (3%)

Totaal aantal stemmen: 97

vroli1

Poll: welke foto uitvergroten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 13:34

foto 1:
Afbeelding

foto 2:
Afbeelding

foto 3:
Afbeelding

foto 4:
Afbeelding

foto 5:
Afbeelding

Malenka

Re: Poll: welke foto uitvergroten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 13:47

Foto 1 heeft helaas last van schaduwen waardoor het nderwerp (de hond) wat weg valt. Zou ik dus niet doen.
Foto 2 is mooi scherp en een prachtige kleur. De uitsnede is alleen niet zo heel erg mooi. Als de foto groot genoeg is zou ik deze anders uitsnijden en deze gebruiken. Hier is dus ook mijn stem naar gegaan. Maar dan wel op de 'voorwaarde' dat de uitsnede veranderd.
Foto 3 geeft een heel leuk beeld. Maar ook hier valt het onderwerp weg in de achtergrond.
Foto 4 een hele aparte hoek maar goede uitsnede. de kleur is iets 'aangetast' door het zonlicht (overbelichting). Maar nog wel voldoende. Eventueel is hier nog een klein beetje aan te sleutelen met de pc (mits hij groot genoeg is) Dit is naar mijn mening de beste die er tussen zit om in deze versie te vergroten.
Foto 5 hele leuke foto. Maar helaas is hij niet scherp. Bovendien neemt het pad je ogen mee naar 'ergens'. Maar uiteindleijk gebeurt daar niets mee op de foto.

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 13:57

hey bedankt!
leuke tips en daar ga ik zeker wat mee doen.. ! ;)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:12

BB --> BB-ITP

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:53

Ik vind foto 3 prachtig!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 18:23

Ik vind ze allemaal niet echt super.

Zou nog eens een keer een sessie doen, met zijn tweeën, waarbij je zorgt dat de hond wat meer ontspannen is. Ze vertoont wat stress op de foto's.

Verder: let op de halsband die je om doet. Liefst een gladde halsband die past bij de kleur van de vacht, zonder uitstekende delen (dus penning eraf, uitstekend bandje wegwerken). En de lijn eraf laten, vind dat heel storend.

Let ook op je achtergrond, zorg dat die redelijk egaal is, zodat de aandacht uitgaat naar het model, en de blik van de kijker niet wordt afgeleid.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 18:30

ik ga mee met Yamcha, ik vind ze ook allemaal niet echt super.

het zijn ook nog eens redelijk verschillende foto's. wil je een foto uitvergroten waar ze van voren op staat, of wil je iets 'artistieker' (zoals 1 en 3).
de foto's die je nu van voren gemaakt hebt, vind ik de hond niet mooi op uitkomen. door de hoek lijkt ze een enorm hoofd en klein lichaam te hebben (4 en 5), en foto 2 vind ik niet mooi geposeerd (ogen dichtgeknepen) met een rommelige achtergrond.

als ik er hier 1 van moest uitkiezen zou het nummer 3 zijn (ook voor gestemt).
vind het idee van die foto nog best heel leuk, ookal is de hond onscherper dan het water vooraan, en nauwelijks herkenbaar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 18:58

Foto 5 komt qua achtergrond het meest in de buurt, de achtergrond leidt daar absoluut niet af, maar de compositie is niet mooi, er hangt een musketon aan de halsband wat afleidt, en de hond is gestressed.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 19:01

Ik vind ze allemaal niet geweldig om uit te vergroten, maar foto 4 is wel mijn favoriet, leuke compositie en de kleur is redelijk. De achtergrond is niet super storend. Foto 3 vind ik qua achtergrond mooi, maar de hond valt een beetje weg en dat is jammer.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 19:04

Ik ga mee met het commentaar hierboven. Ik zal inderdaad opnieuw een shoot doen. Alles bij elkaar vind ik foto 3 van deze serie wel het leukst. Het totaalplaatje in op deze foto het meest aantrekkelijk in mijn ogen.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 19:08

ik vindt foto 1 wel leuk en foto 3 is het jammer dat je de riem er nog aan hebt. Ik zou ook kiezen voor opnieuw een shoot.
Vindt ze allemaal niet zo heel erg denderend

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 19:09

duChambre, op foto 3 is de hond gewoon het scherpste deel van de foto hoor? Verder vind ik de foto niet zo trouwens, niet mooi uitgesneden, veelste krap. Maar qua scherpte is er niks mis :)

En ik zou voor foto 5 gaan, erg lief, kan idd wat scherper. Maar die vind ik het leukst, geen standaard foto, maar laat leuk zien hoe je hond eruit ziet en heeft wat aandoenlijks. Al ga ik verder wel met de rest mee dat ik liever een foto van mijn hond zou willen hebben waar hij bijvoorbeeld lekker aan het spelen is. Stresslozer, zoals de rest het zegt.

Erg leuke hond trouwens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:26

Het is absoluut een leuke hond, daarom verdient hij ook leukere foto's :)

Wat ik doe met mijn hond: ik neem vaak een balletje mee, ga met hem spelen, dan foto's (heel kort de tijd voor nemen) dan spelen, dan foto's. Dan is je hond veel relaxter. Sommige honden worden erg gespannen van poseren, en spelen werkt goed om die spanning af te laten vloeien.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:28

Ik vindt foto 1 heel leuk.
Ik ben verder niet goed met de camera, maar die spreekt mij het meest aan. :)

Obelix_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:29

vind foto 3 erg mooi :D

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:32

Ik zou er eerlijk gezegd geen een uitvergroten.
Maak een paar nieuwe foto's waarop je hond (hopelijk) wat meer ontspannen is.

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 20:47

dan ga ik eerst even wachten op mooi weer :D tot het weer strand/dijk weer is.. maar de riem moet ik dus gaan wegwerken want madam kan niet los.. want dan neemt ze de benen :D:P

ik ga jullie tips ten harte nemen en dan ga ik zo goed mogelijk men best doen om een nog mooiere foto te nemen..
ik heb nog wel meer foto's van haar hoor .. maar dan zit ze niet mooi, en dan zit haar lip vast en lijkt het net of ze misvormd is :o
zoals deze :Y) :
Afbeelding

en wat vind de medebokker van deze foto? :o :
Afbeelding

hoor graag een reactie!

xx

Yaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 20:59

Hee bij het stemmen op de foto kies ik foto 3 maar dan zou ik het touwtje nog even weg werken ;)

--------

ik vind hem wel leuk maar... tjaa het is hem niet helemaal om hem uittevergroten ;)

hopelijk heb je hier wat aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 21:55

Die tweede heeft ze meer de houding wat ik bedoel. Relaxed maar wel attent, mooie blik, mooie houding. Dat is er wel een om uit te vergroten :j

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 22:24

Precies yamcha, alleen vind ik voor het mooie de voorpoten wat ver uitelkaar staan en de zon een beetje storend. Maar de blik van de hond is zoveel meer ontspannen, dat je de hond bijna niet terugkent!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 22:26

Ben ik met je eens hoor.

Maar bij de eerste foto's zie je de hond haast niet, bij de tweede heeft de hond zoveel meer uitstraling, dat je blik er meteen naartoe getrokken wordt.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 22:32

Helemaal mee eens, het lijkt een hele andere hond :j

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:03

Ik vind het een erg leuke hond, en ook leuke foto's.
Maar wat rommelig om aan de muur te hangen.. :P Let goed op de achtergronden, scherpte & compositie. Je fotografeert wat te veel van boven.

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 15:43

heej.. bedankt.. ik wil ook een andere shoot met haar doen maar het weer zit niet erg mee.. :( ik wil een mooi zonnetje zonder sneeuw..:P

dus nog ff wachten

J92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 15:52

Ik vind foto 3 erg mooi. Alleen zal ik het touw even wegwerken, of door iemand laten doen :)