Dit is Pippi;
Pippi is ongeveer 7 jaar oud en we doen nu een jaartje aan clickertraining. Het duurde even voordat ze het snapte maar toen ze het eenmaal doorhad gingen we als een razende door de kunstjes heen.. Het ligt de laatste aantal maanden nogal stil.. Speel wel elke dag even wat ze geweldig vind maar echt trainen niet. Ik ben van plan dit weer wat meer op te pakken. Sinds gisteren kan ze liggen op stemcommando. Eerst moest ik haar nog helpen door mijn hand tegen haar zij aan te leggen maar nu doet ze het op stemcommando.
Ze kan nu; zitten, pootje geven, kopje geven, opzitten, rondje draaien, liggen, op een blok, ergens op en af springen en over hindernisjes springen. Record; 1.60!!

Nou, hier het filmpje dan maar!
(Ja, kansloze muziek maar kon niet echt iets passends vinden!
)
Katten kunnen in principe net zo goed leren als honden hoor. Het zijn roofdieren dus die hebben hun hersenen nodig om bijv. een prooi te vangen. Het is wel zo dat een hond sneller naar je wil luisteren en dingen voor je wil doen. Omdat een hond in een roedel leeft en dus onder het gezag van een andere hond staat is een hond al meer geneigd om naar iemand te luisteren. Katten zijn solitaire dieren en binden zich dus minder snel aan mensen. Ik heb met Pippi een geweldige band, met Pluk heb ik dat al veel minder. Omdat Pluk een veel zelfstandiger kat is. Ik heb wel filmpjes van het springen hoor! 
Meestal oefen ik zonder voer want anders is ze alleen maar gericht op 't eten maar af en toe (zoals vandaag) vind ik het ook leuk voor dr dat ze een keer iets anders krijgt als beloning dan alleen maar aaitjes!