Jip en Janneke (ook) in de sneeuw

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sabby

Jip en Janneke (ook) in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 21:01

Ook de hondjes van mijn ouders mochten er vandaag mee op uit :D
ze zijn broer en zus.. ras is niet bekend en ze zijn 3 jaar oud.
Janneke is de degene MET de jasjes aan, helaas gaat Jip er zowat dood aan (vind ie :P )

geniet :P :D

dit is Jip:
Afbeelding

en dit is Janneke:
Afbeelding

en dit zijn onze jut en jul samen:
Afbeelding

Afbeelding

ze hebben een vrij lange/dikke vacht en helaas blijft de sneeuw daarin hangen en wordt het in no time klompen ijs! eigenlijk best zielig, want lopen lukt op den duur haast niet meer :o (maar stiekem wel grappig):
Afbeelding

hier nog even onze 'jannes' in der kerstjas:
Afbeelding

Afbeelding

weer janneke in actie:
Afbeelding

en jip nog een keer
Afbeelding

Afbeelding

let niet op mij op de foto's :o
met grooote dank aan Marlou voor het maken van de foto's!!

ik ben benieuwd wat jullie er van vinden

xtostarlight

Re: Jip en Janneke (ook) in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:07

Foto's zijn echt super leuk geworden sas :D Ik vond het superleuk om ze te maken en mee te wandelen :D

Dat bruine jasje staat janneke echt zo geweldig :D jammer dat jip er nog niet echt aan wil, maar komt mss nog wel :P

En die klompen sneeuw was wel zielig, maar toch ook wel heel grappig stiekem :)) Ze komen gewoon amper boven de sneeuw uit :))

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 21:09

thanx! :D
soms was de laag sneeuw ook wel heeeeeel dik :D en ze zijn ook maar klein natuurlijk haha..
ach ze hebben lol gehad! alleen moeten we iets vinden op die ijsklompen aan de poten (vaseline is ook niet echt een optie)

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:11

Heb je dat nog geprobeerd? Dat geeft denk ik echt zo'n vieze rotzooi als ze dan weer binnen komen :=
Ik denk toch dat de enige redelijke optie in een warm bad zetten is, maarja is ook weer een hoop werk, maar dat is het sowieso.

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 21:35

nee vaseline werkt wel op zich.. maar er ligt zoooveel sneeuw; dan moeten de hele hondjes ingesmeerd met vaseline haha

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:42

Wat zijn ze toch schattig Sas! Die snoetjes :)) Maareh, ik denk dat ze wat minder sneeuw ook best gewaardeerd hadden :))

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 00:06

thanx Daan :D
ja het zijn schatje en ze staan zo leuk op de foto (vind ik; al die anderen mensen die kijken vinden dat niet denk ik :P )

maar inderdaad vinden ze sneeuw heeeeel leuk - in het begin! elke keer die ijsklompen en het afborstelen en eruit knippen zelfs vinden ze NIET leuk!

jullie baroet heeft daar geen last van zeker? geen foto's van hem in de sneeuw? je vader heeft vast ook uren gewandeld ;) ?

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:43

Ja, maar ik ga echt niet met hem mee wandelen :+ Ik heb foto's van Jauke in de slee :D

Maareh, moet je de sneeuw er zelfs uit knippen ja? :oo Ik kan me goed voorstellen dat dat minder leuk voor ze is, maar het spelen in de sneeuw maakt vast veel goed :D

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 15:34

late reactie daan haha, maar we moeten de ijsklompen er inderdaad uit knippen!! ze houden geen pootjes meer over haha..
ik zie dat eigenlijk nooooit bij andere honden (die langslopen) maar deze twee worden zelf net een lopende sneeuwman > sneeuw blijft plakken; wordt ijs, daar plakt weer nieuwe sneeuw en en zo kunnen ze bijna niet meer lopen op gegeven moment haha.. :))