Gekke poezen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hahaatje

Gekke poezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 15:45

Ik kreeg van een collega zo'n leuke laserpen. Zouden mijn poezen wel leuk vinden... Ja, tuurlijk, die beesten zijn bijna 13 jaar oud, dus bijna bejaard, die gaan echt niet achter zo'n dom lichtje aanrennen!! Nou, dat doen ze dus wel! En hoe... :D
Dit is maar 30 seconden van de uren dat ze hiermee zoet kunnen zijn. En zelfs als de laser weg is, zijn ze nog aan het zoeken. :+
Op de muur schijnen is ook erg leuk, hoe hoog springt een kat, staand op zijn achterpoten? Best hoog, blijkt. Dat heb ik alleen niet kunnen filmen omdat dat niet zo makkelijk gaat als je in de ene hand een camera en in de andere hand een laserpen vast hebt.

Ik hoop trouwens dat mijn iets te dikke poes (die met al dat wit) een beetje af gaat vallen nu ik haar elke avond een half uurtje laat rennen ;)

Tallout

Re: Gekke poezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 15:51

HAHA _O-. En maar verbaasd zijn dat ze 't niet kunnen pakken :=.

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 15:53

Ja, en ik altijd maar zeggen dat mijn poezen zo slim zijn :n niet dus...

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 16:59

Hihi, ik heb dat met mijn jongens ook wel ens gedaan, nu is het batterijtje leeg helaas. Maar Stoffer, mijn zwartewitte meneer, ging zelfs met mijn slof in z'n bek aan de haal toen ik daar voor de grap op en in scheen :D

Aan de andere kant kijkt de kat van een vriendin je echt aan met zo'n blik van: 'Denk jij nu écht dat ik zo gek ben om achter zo'n stom lampie aan te hollen?' Dus niet alle katten vinden het leuk. Maar die kat speelt ook sowieso niet graag met speeltjes.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:57

leuk is dat zo'n laserlampje! dikke pret voor de poezels. :+

Hou er wel rekening mee dat je niet te lang blijft doorspelen, katten kunnen nl niet zweten en raken ook hun warmte niet makkelijk kwijt met hijgen. Als je ziet dat ze gaan hijgen moet je stoppen anders raken ze oververhit en gaat het fout.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 23:43

haha! 1 van mijn katten is er ook zo dol op. Die zet haar pootje erop en als je dan snel het lichtje uitdoet, dan is ze er stellig van overtuigd dat het onder haar pootje zit. Blijft ze eerst een poos met haar pootje strak zitten en gaat vervolgens heel voorzichtig onder haar pootje kijken om er dan achter te komen dat er niks onder zit.

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 15:40

cissy schreef:
leuk is dat zo'n laserlampje! dikke pret voor de poezels. :+

Hou er wel rekening mee dat je niet te lang blijft doorspelen, katten kunnen nl niet zweten en raken ook hun warmte niet makkelijk kwijt met hijgen. Als je ziet dat ze gaan hijgen moet je stoppen anders raken ze oververhit en gaat het fout.

Ja, ik laat ze sowieso niet te lang hun gang gaan. Ze zijn bijna 13 dus ik moet wel een beetje aan hun hartjes denken :D
Nou zijn mijn poezen trouwens best nog wel speels voor hun leeftijd, of zijn alle katten dat gewoon?

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 15:44

Ik heb een 13 jarige kat die eigenlijk heel ziek is, maar die is zo nu en dan zo gek als een deur! Door de tuin rennen en daar alle blaadjes proberen te vangen, de trap opracen zodra de deur 1 seconde openstaat en vooral achter dat lampje aan blijven rennen. Ik denk dat het ook een beetje de aard van het beestje is, niet dat ze per definitie bij het ouder worden ook minder spelen.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 01:15