Vorig jaar was ik met Lambo naar Beverwijk geweest voor het sinterklaas theater. [BB-ITP] [foto's] Schaap LAMBO eindelijk weer is op bokt
Nu werd ik weer opgebeld of Lambo dit jaar weer mee wilde doen maar dan in Haarlem en niet 2 voorstelling maar 6.
Omdat ik door mijn werk niet echt heel veel tijd meer voor Lambo heb leek het me wel weer even leuk een heel weekend alleen maar met de schaapjes bezig te zijn. Jaja Schaapjes want Kruimel die ging ook mee.
Vorig jaar had ik Kruimel bij de konijnen opgesloten maar daar is ze nu een beetje te groot voor en alleen in de wei durfde ik niet aan omdat ik bang was dat ze zou ontsnappen om Lambo te zoeken.
Gelukkig was het geen probleem en mocht Kruimel gewoon mee.
Het was nog even afwachten of we wel zouden gaan want Lambo was net 2 weken voor die tijd ziek. Hij was erg duf en bleek longontsteking te hebben. Na een prik bij de dierenarts knapte die gelukkig snel op. en toen die een paar dagen voor dat we weg zouden gaan over het hek heen probeerde te springen omdat die de wei in wilde wist ik dat hij gelukkig weer helemaal beter was.
Dus vrijdag middag alle spullen ingepakt en gaan met die banaan.
Vrijdag avond zouden we namelijk de generale repetitie hebben en dan zaterdag 3 voorstellingen en zondag weer 3 voorstellingen. Omdat heen en weer rijden tussen Haarlem en Groningen een beetje ver was sliepen we met schaapjes op een zorgboerderij.
We zouden vrijdag middag eerst naar de zorgboerderij rijden om daar alles uit te laden. Rond 3 uur hadden we afgesproken wat uiteindelijk 5 uur werd. De tomtom stuurde ons dwars door Amsterdam en daar hebben we dus een uur in de file gestaan.
Eindelijk aan gekomen bij de zorgboerderij werd ik gebeld dat ik wel rustig aan kon doen en pas om half 8 daar hoefde te zijn. Dus wij konden mooi de schaapjes even in de stal zetten en onze eigen spullen naar boven brengen.

Om 7 uur wilde we weg gaan en moesten we kruimel uit het konijnen hok halen. Die was over het hek naar de andere kant gesprongen. Maar goed wij de schaapjes weer in de trailer geladen en op naar het theater. Daar aan gekomen moesten we via grote deuren aan de achter kant via de artiesten ingang naar binnen. Daar binnen de schaapjes uit de trailer gehaald de hekjes gepakt (waar mee we een stalletje zouden maken voor de schaapjes) en natuurlijk wat hooi en water.
We zouden met de lift omhoog en toen ik vroeg waar de lift was bleken we er al op te staan. Het was een vrachtwagen lift en zo kwamen er hekken omhoog en gingen we met auto en al de lucht in.

Daar moeten we nog even een ander t-shirt aan zodat we overal konden komen.

Ze waren al bezig met oefenen en Lambo moest zijn kostuum dus ook al aan trekken. Ze hadden een dekentje voor Lambo precies op maat gemaakt want Lambo kreeg namelijk een zadeltje op en bandage's om.

Hij liep netjes mee het toneel op en Kruimel bleef even met mijn vriendin achter bij het stalletje achter de schermen.
Lambo deed goed zijn best en kon daarna ook weer in zijn stalletje. Toen zijn wij gaan kijken voor in de zaal. Er zaten nog wat mensen om te kijken. Lambo bleef lekker rustig in zijn stalletje staan maar Kruimel vond het toch nog een beetje eng dat we weg gingen. Die begon dus af en toe te bleren.
Maar echt wat een timing heeft dat beest haha. De hele zaal lach plat omdat kruimel iedere keer op de domste momenten bleerde.
2 pieten tegen elkaar wat zei je nou.. is het even stil hoor je heel hard beeeeeeh!
Of komt sinterklaas er bijna aan is iedere stil en zegt er 1 piet volgens mij hoor ik wat beeeeeh!
Of 2 pieten interviewen elkaar wat vind jij daar van beeeeh!
De zaal vanaf het toneel gezien.

De mensen die in de zaal waren lachen helemaal in een deuk en ook de pieten die op het toneel stonden hadden het niet meer van het lachen. Dat kon natuurlijk niet en moest er een stuk over nieuw gespeeld worden. En ik weet niet hoe Kruimel het voor elkaar kreeg maar op precies het zelfde moment begon ze weer te bleren. De regisseur vond de timing perfect en vroeg of dat ook in de echte voorstellingen zo kon...
De repetitie was klaar en we konden weer terug naar de zorgboerderij.
De volgende ochtend waren daar 3 kinderen en die hebben nog even met de schaapjes gespeeld.
Daarna weer het theater in Het duurde nog even voor de voorstelling begon dus de schaapjes eerst even in de stal gezet waar ze rustig begonnen te slapen. Zelf toen de blaasband binnen kwam keken ze niet op of om.
Hun stalletje

Lambo diep in slaap.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FSIUZFR4.jpg
De voorstelling begon en bijna iedere voorstelling was er wel wat.
Lambo moest steeds 3 keer op.
Idee piet had een nieuw idee en dat was lambo de toneel meneer lacht eerst en zegt ze heeft zeker een nieuw paard. Dan komt idee piet met lambo het toneel op. Toneel meneer wordt boos een konijn is ook wit daar gaat sinterklaas toch ook niet op zitten? Idee piet nou dan niet en geeft Lambo aan de toneel meneer. Schaaaat.. ik sta hier met een schaap. Tja daar weet je zelf wel een oplossing voor en kijk niet zo schaap achtig. Dan gaan ze met lambo af.

Later oefenen 2 feest pieten een lied. Toneel meneer komt met Lambo op de feest pieten moeten ophouden want zo kan het nieuwe paard van sinterklaas niet slapen. Ze gaan af en later tijdens een interview tussen 2 pieten komt Lambo nog een keer stilletje achterlangs gelopen.
Idee piet met Lambo.

De eerste ging wel goed. Lambo liep netjes mee en keek zo de zaal in.
De 2de begon Lambo te schijten er lag een spoor van de ene naar de andere kant. De toneel meneer ruimde het op (wat goed in zijn rol paste dus dat was geen probleem) en het publiek kwam niet meer bij van het lachen. Ook de regisseur kwam nog langs of we Lambo niet wat meer konden voeren zodat die alle andere voorstellingen ook ging schijten.
Lambo met zijn mag ik al weer hoofd haha.

en ja wel de 3de weer schijt.. toneel meneer speelt mooi mee. Had ik tegen jou gezegd dat je mocht gaan strooien.... en je bent nog lek ook... jaja plassen kan Lambo ook erg goed.
Daarna weer terug naar de zorg boerderij. En zondag ochtend ja wel Kruimel weer ontsnapt. Ze waren zondag ochtend de ezel naar buiten aan het zetten en kruimel vond het ook tijd worden om naar buiten te gaan. Ze springt over het hek (van ongeveer een meter hoog) en loopt rustig achter de ezel aan naar buiten.
Wij hadden onze spullen al weer ingepakt en daar gingen we weer op naar het toneel.
En de eerste voorstelling was het weer raak. Lambo had weer gescheten. De toneel meneer ruimt het op en gooit het in een bak. Lambo kijk naar die bak en begint er uit te eten. Het publiek zag je meteen een vies gezicht trekken. Het leek namelijk net of Lambo zijn eigen stront op ad. Maar voor die tijd was er een speculaas pop gevallen en die zat ook in die bak. Lambo was dus mooi die speculaas aan het opeten.

De 2de versprak de toneel meneer zich... Hij heeft zeker een nieuw schaap gekocht.. eeehhh een nieuwe paard ja een nieuw paard!. Lambo komt op en alles gaat verder goed geen schijt.
Dan de 3de tja de laatste dus of die weer even wilde gaan schijten.... Hij was net op het podium en jaa hoor hij draait zijn kont naar het publiek de staart gaat omhoog en daar komen de keutels haha. De toneel meneer heeft op dat moment geen bezem dus wat doen hij met zijn handen pakt die de keutels op en zegt tegen het publiek/kinderen tellen jullie mee? Nou daar was meer dan 600 man gezellig samen de keutels van Lambo aan het tellen. Bij de 25 zijn ze maar gestopt

Dat schijten komt trouwens niet omdat lambo podium angst heeft helemaal niet. De laatste paar rende die juist het podium om omdat die wist dat er daar nog wel ergens stukjes speculaas lagen. In zijn stalletje lag die de hele tijd dus scheet die niet en zodra die opstond ging die het podium op met het gevolg dat die dus daar meestal scheet. Het zadel werd snel even op gedaan voor die het podium op ging.
Na de laatste voorstelling zondag avond zijn we weer naar huis gereden. Kruimel heeft een hele nieuwe ervaring er bij vond het volgendsmij wel leuk met al die mensen en Lambo zal wel een beetje moe zijn maar vond het zeker weten erg gezellig en lekker met al die pepernoten en speculaas.
Kruimel achter de schermen. Hier kijkend naar lambo die aan de andere kant staat.

Tijdens de pauze in de opslag.

Ook tijdens de pauze. De meeste pieten kwamen steeds even langs om te kijken hoe het met de schaapjes ging en om ze even te aaien natuurlijk.
Hier met pietje puk en de geluidsman.