Poe was mijn grote vriendin waar ik mee kon lezen en schrijven. Ze ging altijd met me mee in de bak spelen bij het paard en was helemaal dol van ballen.
Poe had vlak nadat we paddington hebben laten inslapen last dat ze haar kopje schuin ging houden, daarvoor kreeg ze prednison waarop dat ze redelijk goed ging. Op 11 september is ze in elkaar gezakt en kon ze niet meer lopen zonder dat ze steeds om ging. We hebben dus op korte tijd twee lieverds verloren.
Mijn ouders hadden een nieuw pupje gereserveerd en een van de eerste dingen die ik aangaf toen we Poe hadden laten inslapen was dat ik graag naar hun pup wilde gaan kijken om even afleiding te hebben. Deze waren geboren op 3 augustus. Pap en mam waren al gaan kijken en hadden het klein ondeugd Joep genoemd. Ik en mijn vriend waren van plan om ook een pup aan te schaffen maar wegens de bouw van ons huis, nog geen meubels, keuken enz wilden we daar mee wachten. Ik ben dus ook echt puur naar de fokker gegaan om Joep te zien. Vriend gaf aan reserveer niks en neem niks mee, tuurlijk niet hoor ik me nog zeggen vol overtuiging.
Toen we bij de fokker aan kwamen op zaterdag kreeg ik de tranen in mijn ogen, ik herkende waar paddington gezeten had 14 jaar geleden en zag prachtige boxers. Heerlijk dat knuffelen met die pups, even weer op andere gedachten, weg van de stress van het huis, even weer een boxertje knuffelen want geen hond is huis is raar als er in mijn hele leven altijd een hond heeft rondgelopen.

Drie pups waren besproken en vier nog niet. Zo ver nog niks aan de hand, leuke pups maar niet dat ik zoiets had van die moet mee. We mochten helpen de pups naar binnen te brengen. Mmmm er klopt iets niet, 6 pups en het moeten er 7 zijn. Tja ik had gezien dat er eentje de hele tijd in het nachthok lag te slapen. Ik het nachthok open gemaakt en daar vond ik het zusje van Joep. Links is Joep en rechts is Do.

Na alles in het binnenverblijf gedaan te hebben gingen we richting huis. Mijn vriend belde hoe het met me ging en hoe het was geweest. Nou het was heerlijk, begon te vertellen over het kleine meisje wat ik uit het nachthok had gehaald en dat het een scheetje was, nee absoluut niet om mijn vriend om te praten. Ik vond het wel verdacht stil aan de andere kant, kwam wel een ja je weet dat we nu geen pup pakken uit maar normaal is hij daar veel fanatieker in om dat te zeggen. In de auto waren mijn zusje, schoonbroertje, moeder bezig van waarom nu nog geen pup. Tja nog geen meubels, geen keuken, tuin niet omheind en er moet nog het een en ander in huis gebeuren.
Toen mijn vriend thuis kwam heb ik de foto's van het nest laten zien. Zondags was mijn vriend wat aan het bellen en ik snapte er niks van, wist niet met wie en waarom. Ik was samen met mijn vader bezig om de vloer in de kamer te leggen en hij was al heel erg denken door de kamer komen lopen. Hij had de avond ervoor tegen me gezegd van ja eigenlijk is het een maand te vroeg. Mijn moeder had blijkbaar nog met hem erover gehad dat die ene maand best te overbruggen is.... Na een half uur legt hij eindelijk de telefoon op en kwam hij naar me toe om te zeggen van bel de fokker maar of we morgen kunnen gaan kijken!! Blijkbaar had hij advies van zijn vader/moeder en zus nodig of zo? Fokker lachde toen ik belde en vroeg of we naar Joes konden komen kijken (de naam die ze toen nog had). Gelukkig konden we heel snel komen

We zijn gaan kijken en mijn vriend was ook verkocht van haar. De meubels zijn op 30 september geplaatst en mevrouw Do zijn we dezelfde middag nog gaan halen. Ondertussen zijn we de puppycursus gestart en gaat ze daar heel goed, zelfs een van de beste

Verschil tussen broer en zus zijn echt wel duidelijk. Joep is drukker, een stoer mannetje en Do is echt een meisje, rustig, lief en vertoont nog geen sloopgedrag.
Hier wat foto's van onze kleine meid. Van Poe en Paddington staan foto's in mijn profiel. Het heeft trouwens een tijd geduurd voordat ik de gelijkenis zag tussen Do en Poe, ik zag het echt niet.
Do bij de fokker:

Do Thuis

tevens ook een filmpje van de twee gekken
http://www.youtube.com/watch?v=GrrzJdxDaIU