[video] Dali trainen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fammiie_x

[video] Dali trainen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 00:02

Mods, sorry als die hier verkeerd staat
Sinds half September ben ik weer hard aan het trainen met Dali :D
Op vrijdag avond de Voorgezette Elemantaire gehoorzaamheid (VEG)

En natuurlijk 1x in de week 1 uurtje trainen heeft geen zin. Dus we oefenen thuis ook hard :)
Ik ga er met veel plezier heen en Dali ook. Als ze maar merkt dat we gaan trainen kan de lol niet meer op :=
Blaffen van blijdschap en het liefste wil ze dan ook gelijk weg

Vanmiddag ging ik dus ook weer eventjes een aantal oefeningen doen. Het ging wat minder dan gisteren maar toch ben ik tevreden :D
Want het was voor het eerst een nieuw veldje om te trainen met dr waar dus allemaal strond van de zwanen en ganzen lag dus dat rook ook erg lekker maar ondanks dat luisterde ze nog goed! :D

Hier aantal filmpjes:

Laten jullie een leuk berichtje achter ?
Ik moet zelf letten op mijn lichaamstaal dat is af en toe té :=

moyra

Re: [video] Dali trainen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 00:08

He wat is dat leuk zeg :D
Ze doet het netjes hoor

nataschamarc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 00:10

femke mooie filmpjes.
ziet er allemaal goed uit. :D

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 18:23

leuk fem.. :)

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 21:56

Super leuke hond! Het enthousiasme stroomt er echt af :+! Zelf moet je nog wat opletten dat je consequent genoeg bent. In het tweede filmpje waar hij moet blijven liggen, stuur je hem de eerste keer nog terug als hij zelf al komt, maar de tweede keer laat je hem gewoon doorkomen, zonder dat het op jou teken was. Blijven terug leggen op zijn plaats totdat hij doorheeft dat ie moet wachten op jou bevel ! Probeer er ook op te letten dat je, als je beloont met voedsel, snel genoeg bent met het belonen. Ik zie je op een gegeven moment je hond doen zitten, waarna jij nog rustig een snoepje uit je tasje moet halen om het hem daarna te geven. Beloning moet sneller komen (of zoals in het eerste filmpje, na een 'reeks' van oefeningen, heel fijn beloont daar trouwens!).

Verder: puntjes op de i zetten (hetgeen ook wel wat terugkomt in die consequentie)... Wees niet meteen tevreden als hij 'ongeveer' zijn oefening goed doet, wees niet tevreden als hij op 1,5meter naast je voet zit, maar enkel als hij het juist doet (dus tegen je been!). Door telkens kleine beetje toe te staan, krijg je een hond die wel wat luisterd, maar er heel slordig in is en steeds meer grenzen gaat verlegen daarin. Als je bezig bent, kan je het beter goed doen hé ;)

Fijn hé, als je hond er zo'n plezier in heeft! Blijf zo voort doen, tziet er top uit :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 22:05

Hoe oud is je hond?
Verder ga ik met mn voorganger mee, breng meer rust in je oefeningen.
Laat de hond 5 secondes naast je zitten voordat je weer wat vraagt,
ook komt de hond al vóór terwijl je nog geen commando heb gegeven,
en beloon je hem ook nog als ze komt.
Je kunt hier maar beter consequent mee zijn :)

Ik ben net als jij ook best fanatiek met trainen, alleen zie ik al weer dat de commando's verschillen.
Jij zegt 'wacht' als hij moet blijven, bij ons is dat een 'zit' 'blijf'
Leuk om te zien dat je zo bezig bent, je hond wil zeker voor je werken, net als met paardrijden
is zo'n filmpje toch wel heel confronterend he?

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 23:58

Tantjeuh, klopt met dat 2de keer voorkomen.
Ik riep haar en het was stom :+
Maar ik had het dus veel te laat door, en ja dan kan ik haar niet meer terug leggen :n

En het zitten doet ze goed alleen wil ze vaak schuin zitten en ik ben nu eerst nog bezig dat ze bijna recht gaat zitten ;)
En van mij hoeven ze echt niet tegen mijn been aan te gaan zitten. Ze moet gewoon netjes naast me been :j

ik weet dat ik af en toe iets consequenter moet zijn :o
Maar het gaat steeds beter :j

Chiqa, mijn hond is ongeveer 1.5 jaar :D
En verschikkelijk aan het puberen :=

Ja zo zie je dat iedereen een ander commando heeft :j
En alles anders doet.

De filmpjes vindt ik erg fijn omdat ik nu pas zie hoe ik met haar loop etc. ;)
Dus ik vindt het erg prettig, nu kan ik zelf eigenlijk beter zien voor hoe of wat :j

In December heb ik me examen :D
Daar moet ze ook 2 min. blijven liggen maar is daar té onrustig nu nog door, door dr puberende gedrag :+
Maar ik ben hard aan het dooroefenen dat ze moet blijven liggen het gaat steeds stukje beter en elke dag is weer anders hoe ze het doet :j

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 11:31

Leuke filmpjes :D
Ik ga helemaal met m'n voorgangers mee met conseqentheid ed.
Noemen jullie deze curses VEG??? Bij ons komt het onderdeel ''plaats sturen'' in cursus EG2.
(daar gaan wij nu namelijk ook aan beginnen :D )

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:37

BB > BB-itp

Chiron_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 17:03

Leuk fem :D
ook hele leuke hond . ;)
x

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 10:31

Wat is ze toch prachtig :~

Echt super leuk die behendigheidstraining :D

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 12:47

*gehoorzaamheidstraining O:)

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 12:52

hey ziet er goed uit!..Alleen je moet altijd van je hond afdraaien als je om gaat en niet elke keer voor de neus langs, dat is heel vervelend,! je duwt je hond eigenlijk weg!..Dat is bij ons gelijk afgeleerd, dat is ook een hele dominante houding, naar je hond toe

als je links of rechts wil is dat anders stel je loopt met je hond links, en je wilt links, maak dan de bocht zo groot dat je hem niet hoef om te stoten maar dat je meer zegt kom we gaan die kant op!..of je maakt een klein rondje van je hond af, en zet hem/haar aan de goeie kant!.

Het is voor jou ook niet leuk als iemand constant voor je voeten loopt..

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 13:18

winia4ever schreef:
hey ziet er goed uit!..Alleen je moet altijd van je hond afdraaien als je om gaat en niet elke keer voor de neus langs, dat is heel vervelend,! je duwt je hond eigenlijk weg!..Dat is bij ons gelijk afgeleerd, dat is ook een hele dominante houding, naar je hond toe

als je links of rechts wil is dat anders stel je loopt met je hond links, en je wilt links, maak dan de bocht zo groot dat je hem niet hoef om te stoten maar dat je meer zegt kom we gaan die kant op!..of je maakt een klein rondje van je hond af, en zet hem/haar aan de goeie kant!.

Hond moet continu op zijn baas letten, dus moet in principe meteen doorhebben als baas afdraait in zijn richting. Dat zou echt de wereld op zijn kop zijn zeg: baas moet bocht zo groot mogelijk maken om hond maar zo min mogelijk te storen....
Dan moet je, in die denktrend, ook als baas ook maar een omweg maken als je hond voor je voeten loopt/ligt en niet opzij wil gaan?

Hond moet op baas letten, als baas een heel korte hoek wil maken , dan moet hond meteen volgen. Als hond voor je voeten loopt/ligt dan moet ie aan de kant gaan. Net om die reden vind ik het ook belachelijk als mensen hun hond gaan 'troosten' als ze op zijn poot zijn gaan staan. Nee, hond moet onder zijn duvel krijgen omdat hij niet heeft opgelet waar zijn baas liep....

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 18:07

Wat heb je een leuke hond femke.
En je ziet echt dat ze het leuk vind.

Ik kan geen tips geven want ik doe het niet.

Maar iig nog heel veel succes :D

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 18:08

Je bedoelt zeker de linksom keert (zo noemen wij het hier) ;)

Maar dat kan zeker wel ;)
Maar dat legt tantjeuh al helemaal uit.
Een hond moet op zijn baas letten :j

Ik vind ook dat je de hond niet moet 'troosten' als je op zijn poot gaat staan, want al je dat alleenmaar doet heb je een hond die overal om gaat piepen. ik loop gewoon door :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 18:23

tantjeuh schreef:
winia4ever schreef:

Hond moet continu op zijn baas letten, dus moet in principe meteen doorhebben als baas afdraait in zijn richting. Dat zou echt de wereld op zijn kop zijn zeg: baas moet bocht zo groot mogelijk maken om hond maar zo min mogelijk te storen....
Dan moet je, in die denktrend, ook als baas ook maar een omweg maken als je hond voor je voeten loopt/ligt en niet opzij wil gaan?

Hond moet op baas letten, als baas een heel korte hoek wil maken , dan moet hond meteen volgen. Als hond voor je voeten loopt/ligt dan moet ie aan de kant gaan. Net om die reden vind ik het ook belachelijk als mensen hun hond gaan 'troosten' als ze op zijn poot zijn gaan staan. Nee, hond moet onder zijn duvel krijgen omdat hij niet heeft opgelet waar zijn baas liep....

Nou idd, totaal de omgekeerde wereld.
Ik snijd mijn hond toch echt de pas af als ze rechtdoor wil gaan omdat madam iets ziet wat leuker is dan de baas.
Als ik op een poot sta is dat ook een TVGJtje :P
Basis van alles is dat de hond op jou let en niet andersom!

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 16:40

Hee fem!

Wat een ontzettend leuke filmpjes.
Dali is zo'n enthousiaste hond, spat er echt vanaf. *D
Dat trainen gaat helemaal goedkomen met jullie.