Lieve Dwarf RIP

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cheyentic

Lieve Dwarf RIP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 14:28

Mijn lieve Dwarf heb ik vorige week in laten slapen om haar alle ellende en pijn van de komende winter te besparen. Zal even het verhaal vertellen.
Vorig jaar oktober is Dwarf ziek geworden, ze had erge ondertemperatuur en ik moest het eten echt voor dr neus zetten anders at ze niet. Ze reageerde heel paniekerig overal op, was alsof ze spoken zag.. Dierenarts erbij en deze kon niks vinden, om een eventuele ontsteking uit te sluiten een antibioticakuur gegeven en een vitamineshot. Heel de winter ben ik met suzanne (stalgenootje) bezig geweest haar in de avond een deken op te doen smorgens er weer af te halen, 2x per dag warme slobber te geven en uiteraard de temperatuur in de gaten te houden.

Afbeelding
Afbeelding

Al met al at ze weer goed en werd langzaam maar zeker weer de oude.
In maart kwam ik op een ochtend op stal en zat heel dr kont onder een dikke laag bloed. Ik schrok me dood, dacht dat ze ergens door het glas was gegaan ofzo, heb haar toen met warm water schoon gemaakt en toen bleken er geen wonden aanwezig :n Het bleek uit de baarmoeder te komen. Weer de dierenarts laten komen, welke constateerde dat ze tumoren op haar eierstoken had, waardoor haar hormoonhuishouding dusdanig verstoort was en ze wss schijndrachtig was geworden..
Omdat ik 100% zeker wilde weten dat het idd tumoren waren heb ik een echo laten maken. De dierenarts zei toen dat als ik zeker wilde weten dat ze geen pijn had ik haar beter in kon laten slapen.
Maar aangezien ze bij onze paarden staan (heb er nog één) zijn we er meerdere uren per dag. Ik kende haar en haar gedrag heel goed en daarom heb ik besloten haar nog een hele mooie zomer te geven.
En die heeft ze gehad, Het was een wereldzomer, mooi weer warme nachten, uren en uren heeft ze zich vermaakt in dr modderbad en kwispelend door de wei..
Maar helaas kwam aan de zomer een eind, heb zolang gezegt als ze pijnvrij blijft laat ik haar in september gaan, en voor je het weet is het ineens september..... Ze werd mager en haar tumor steeds groter...
Met heel veel pijn en verdriet heb ik haar vorige week vredig in laten slapen.... Heb haar geboren zien worden en zien sterven, heb 12jaar en 3maanden voor haar mogen zorgen..
Dwarf, Rest In peace Ik mis je!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een kort filmpje van dwarf waarbij ze duidelijk aangeeft dat het etenstijd is, jawel zij maakt al die herrie :=

En als laatste een klein modderbad filmpje van afgelopen zomer

:evaw:
Laatst bijgewerkt door cheyentic op 03-10-09 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Carmen2

Re: Lieve Dwarf RIP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 14:36

Sterkte!, het was denk ik net als een hond voor jullie maar ik vind het wel een enorm schattig dier zeg!...
maar misschien is het inderdaad wel beter zo!

haffjechip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 14:38

heel veel sterkte met dit verlies
zo te zien heeft hij een mooi en gelukkig
leven bij je gehad lekkere modder eten en
veel liefde

sterkte

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 14:43

BB>BB-itp
Dit topic verplaats ik vanwege de hoeveelheid foto's.
Anders moet ik er een aantal in link gaan plaatsen.
Sterkte.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 15:27

Ahg, sterkte zeg. :(:) 12 jaar en 3 maanden is nogal wat, je zal wel onwijs aan hem gehecht zijn geraakt. Hij ziet eruit als een enorm lief dier. Vind het wel knap dat je deze beslissing hebt kunnen maken, nogmaals veel sterkte verder.

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 15:32

Ze heeft een mooie leeftijd gehaald, wat een lekker beest zeg!
Wij hebben er 1 verloren aan onderkoeling, het is zo zwaar voor die dieren in de winter.
Heel veel sterkte met je verlies en troost je met het feit dat je haar een prachtige zomer hebt gegeven en voor haar welzijn hebt gekozen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 15:35

Wat een eerlijke keuze naar je diertje toe, maar dat maakt het verdriet niet minder. Heel veel sterkte, kan me voorstellen dat het nu erg stil is op stal zonder haar.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 15:37

Heej joyce!!
Ach dwarfie. Als ik zo je verhaal lees, is dit wel het beste zo, maar verstand en gevoel zijn zo tegenstrijdig.
Sterkte :(:)

xxx miran

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 15:43

Ach wat een leuk beesie, jammer dat het zo heeft moeten aflopen, sterkte met het verlies.

Nu heeft ze geen pijn meer. en zo te zien heeft ze een leuk leven gehad met veel liefde en aandacht.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 16:49

dank je wel allemaal, ze heeft idd een wereldleven gehad :j Ik wéét dat dit het beste was voor haar, en heb er daarom vrede mee, maar dat maakt idd het verdriet niet minder.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 18:16

Mooie foto's en mooie herinnerigen aan Dwarf, je hebt dit echt goed gedaan hoor, en heel veel sterkte met het verwerken van het verlies :(:)

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 20:52

cheyentic schreef:
dank je wel allemaal, ze heeft idd een wereldleven gehad :j Ik wéét dat dit het beste was voor haar, en heb er daarom vrede mee, maar dat maakt idd het verdriet niet minder.

Helemaal waar meid.
Denk aan de mooie dingen ;)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 12:17

Sterkte nog Joyce, ookal is het de beste keuze geweest, het blijft moeilijk idd :)