[BIJ DE DA] Kleine Kiko

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Natalie1993

[BIJ DE DA] Kleine Kiko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 21:45

Augustus 2007 kregen mijn zusje en ik beide een dwergkonijntje, geboren dat jaar (voor haar verjaardag). Ik had met een vriendin de hele zomer gewerkt aan een groot buitenhok waar ze in konden, want van mijn moeder mochten ze niet binnen, maar moesten wel veel ruimte hebben. We konden geen namen verzinnen dus noemde mijn zusje de hare Kiko (ook wel Kliko) en ik de mijne Snuffel :Y). Ik heb altijd voor ze gezorgd en na een tijdje werden ze door iedereen in huis als mijn konijnen beschouwd. Mijn zusje was te klein om ervoor te zorgen en ook Kliko werd dus van mij. Ze zijn nu al sinds hun geboorte elke dag bij elkaar geweest. Ze hebben een lange tijd in het hok gezeten en ze waren altijd heel lief voor elkaar, al weten we niet van welk geslacht ze zijn. Sinds het voorjaar lopen ze vrijwel non-stop door de hele tuin, met het hok open voor de nacht :). Ze graven weleens gaten door het zand, maar dat vullen we op zodat ze nergens heen kunnen. Onze kat is ook heel lief voor ze en beschermd ze heel goed :D. Als ik zo'n gegraven gat zag twijfelde ik altijd of het wel een goed idee was en of er niet een keer iets mis zou gaan, maar dat zou wel niet.

Snuffel winter 2008

Afbeelding Afbeelding
Kiko winter 2008 & samen winter 2008

Helaas was het dinsdag toch zover - een van mijn konijntjes, Kiko, was kwijt. Er zaten 2 enorme gaten in de tuin, zo groot als nooit tevoren. Snuffel zat in het hok maar Kiko was nergens te bekennen. We hebben nog even gezocht maar het was al te donker. Vanaf de volgende ochtend heeft mijn moeder de tuin wel 20x per dag doorgezocht en elke dag langs de buren gegaan om ook in de aangrenzende tuinen te kijken. Helaas zonder succes... Ook op het eten kwam ze niet af.

Vanmiddag kwam ik thuis uit school en zat mijn zusje met Kiko op schoot. Ze hadden haar gevonden in de tuin van de buren, op het pad. Vanochtend was ze daar nog niet, toen was er ook al gezocht. Ze zat ik een kartonnen doosje met een doek om zich heen en was veel te koud. Ze zat ook helemaal in elkaar gedoken, zowel van shock als van pijn. Dit was totaal niet haar, omdat ze normaal gesproken niet eens aangeraakt wilde worden, laat staan opgetild. Meteen de dierenarts gebeld en we konden haar inbrengen. We konden haar zo in een linnen tas stoppen en inpakken met dekens. Voor in mijn fietsmandje ging ze mee naar de dierenarts, aan het eind van de straat...
Bij de dierenarts bewoog ze bijna niet, alleen aan haar ademhaling en oogjes was te zien dat het beestje nog leefde. Ze werd gecheckt en was inderdaad wel 3 graden onder temperatuur! Haar nek zat vol met kleine wondjes en hing een beetje scheef aan haar lijfje, waaruit geconcludeerd is dat ze door een kat is beetgenomen. Dat was ook de reden van het opgekropt zitten. Verder waren haar poten alle vier in orde en ook haar zintuigen werkte goed. Waarschijnlijk had ze twee dagen alleen maar plantjes gegeten, maar ze had toch geen honger. In de couveuse moest ze blijven om op te warmen en bij te komen van de shock...
Vanavond werd ik door mijn moeder opgebeld dat we (na sluitingstijd) nog even langs moesten gaan, aangezien het echt niet goed ging. Snuffel maar meegenomen om afscheid te nemen. Ze lag er nog steeds heel zielig bij, haar nek nog steeds opgetrokken in haar lichaam. Op temperatuur was ze wel gekomen, maar nog steeds in shock, wat niet veel goeds betekend. Ze heeft fysiek op het moment weinig pijn door de pijnstillers. Of ze gegeten heeft weet ik niet, maar ik denk het niet.

Afbeelding Afbeelding
Snuffel & Kiko voorjaar 2009

Wanneer ze het niet haalt moet mijn kleine Snuffel ook weg. Heel vervelend, maar dat is wel beter voor hem/haar, om met een ander konijntje te zijn.
Ik hoop gewoon zo dat Kiko het haalt, of in elk geval dat ze geen pijn meer heeft...

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 21:49

Jeetje heftig Naat :(:) .
Ik zal er voor duimen dat Kiko het gaat halen vanacht :*.

Pluttersput

Re: [BIJ DE DA] Kleine Kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 21:51

Wat naar zeg.. Maar als ik jou was zou ik het geslacht van het andere konijntje laten bepalen. Bovendien kan hij best alleen zitten, tuurlijk is het gezelliger als hij iemand heeft, maar misschien kan hij wel helmeaal niet met andere samen.
Ik zal iig voor je duimen dat ze/hij het haalt.

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 21:54

Bedankt :).
Kiko is in elk geval een vrouwtje, van Snuffel weten we het (nog) niet. Ze hebben altijd bij elkaar gezeten, maar komen ook uit hetzelfde nest, dus het kan van alles zijn. Verder vind ik wel dat konijntjes bij elkaar moeten zijn en niet alleen, dus als Kiko het niet haalt gaat Snuffel sowieso weg, daar voel ik me veel beter bij en het konijn vast ook. Dan wordt het zoeken naar een geschikt vriendje en baasje :j.

Lisettee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 21:59

;( wat erg!!

ik ga ook mee duimen natalietje!!

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 22:05

Ik duim ook voor Kiko! :(:)
Hopelijk overleefd ze het en kunnen ze nog jaren bij elkaar blijven!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 22:11

Jeetje zeg, ik duim heel hard voor je.
:(:) Ik weet namelijk hoe erg het is een konijn te verliezen, je hecht je er toch aan.

Hoop echt dat K(l)iko het overleefd, en dat ze nog lang samen bij je kunnen blijven :(:)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 22:55

Ik duim voor kleine Kiko :+:

marleen89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 23:09

Arm Knijntje :(:) !
Ik duim ook en konijnen zijn groepsdieren ja dus zal zeker beter zijn als hij dan met ander konijn komt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 23:28

ahhh meis wat erg voor je nijntje :(:) ik duim voor je!

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 23:29

Wat sneu zeg!!
Hopen dat Kiko het haalt!!
:(:)

_Renske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 00:32

Nat, ik hoop écht dat je konijntje het haalt! :(:) Ik zal voor jou en Kiko duimen!

chyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 08:31

ah stom natalie! hopelijk komt het goed!
thuiss hebben wij n dwergkonijntje wat echt precies lijkt op kiko! :) echt super maf!

Lotte__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 12:02

ah natalie,
heel veel sterkte.. :(:)

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 13:55

Bedankt allemaal voor de lieve reacties :D.
Vanochtend heeft mij moeder naar de DA gebeld over of ze het de nacht overleeft heeft, maar daar heb ik nog geen uitslag van :\...
Ik vrees het ergste ;(. Zodra ik het weet laat ik het weten :j.

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 14:44

Jeetje Nat, wat naar zeg... Ik hoop dat je konijntje het overleeft.. Sterkte :(:).

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 14:57

Jeetje Natalie.. Echt onwijs balen.. (gewoon k*t)
Ik hoop heel erg voor jou én voor snuffel dat Kiko de nacht overleeft heeft.
Blijf positief denken! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 15:44

Jeetje wat rot zeg.. ik hoop echt dat Kiko het gaat halen voor je! :(:) Sterkte ermee!

(Ik vind het trouwens ontzettend lief dat je geen konijn alleen wilt houden en dat je zelfs bereid bent je andere konijntje ergens anders te plaatsen mocht Kiko niet niet halen.. dat lijkt me nou een moeilijke beslissing, dan ben je ineens twee dieren kwijt.. :(:) maar het getuigt er van dat je echt om je dieren geeft, dat vind ik echt heel lief)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 18:10

Jeetje wat naar!
Gelukkig is je konijn wel in goede handen bij de DA.
Je konijn heeft in ieder geval zoiezo wel gegeten, dan moeten ze haar dwangvoeren, aangezien ze niet zonder eten kunnen.
Ik hoop heel erg dat je konijn het redt, ik zal voor haar duimen!

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 21:08

Bedankt allemaal voor de superlieve reacties :D!

Helaas is het nieuws niet goed te noemen, mijn kleine Kliko is vanochtend (eigenlijk vannacht) bij de DA overleden ;(.
Ik baal zo, het is uiteindelijk allemaal mijn schuld! Het was gewoon mijn maatje :+:.
Gelukkig is hij nu wel in rust en heeft hij geen pijn meer :). Kiko is dus gestorven met weinig gevoelens door de pijnstillers.
Hij ligt nu in een doosje beneden, morgen wordt ze naast onze hond (2000) begraven.

Gelukkig mag Snuffel wel blijven, we gaan opzoek naar een nieuw maatje voor haar, wanneer ze ervan bewust ik dat Kiko niet terugkomt. Op het moment is ze namelijk nog erg door de was en duidelijk verdrietig (zit alleen in hoekjes en beweegt erg weinig, eet en drinkt wel goed). Daar ben ik dan wel heel blij om, Snuffel draagt natuurlijk ook een beetje Kiko met haar mee, wat ik heel erg zou gaan missen.
Zo blij dat ze gewoon blijft, op zoek dan maar naar een vriendje voor haar :j.

Afbeelding Afbeelding
Kiko bij ons thuis, vanmiddag 15.00 uur

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:13

:(:) wat erg meis!!!!!!!! heel veel sterkte met je verlies!!!!!!! ;(

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:14

Agoss.. :(:) Sterkte Natalie ...
Je kan je andere konijn inderdaad beter even 1 a 2 weekjes "bij laten komen", doen wij ook altijd.
Nouja, altijd, klinkt net alsof iedere dag er éen dood gaat, maar dat hebben wij bij onze vorige 2 konijnen ook gedaan.

:(:)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:25

Ach wat sneu zeg. Maar wel fijn dat je snuffie toch zelf mag houden, heb je tenminste nog een soort herinnering aan Kiko :(:) Ik zou wel van tevoren even na laten kijken welk geslacht Snuffel heeft, voordat je strakjes 100 kleine snufjes hebt :)

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:51

Jeetje Natalie.. echt onwijs balen zeg.. :(:)
Gelukkig mag je voor Snuffel een maatje erbij zoeken.
Heel veel sterkte!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:52

he wat naar Natalie!
Sterkte hoor de komende tijd en ik hoop dat je binnenkort een leuk vriendje hebt voor Snuffel!