Nieuw buitenhok konijntjes!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Nieuw buitenhok konijntjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 19:02

Mijn konijntjes zijn vandaag verhuist naar hun nieuwe buitenverblijf.
Dit wou ik uiteraard wel even showen!! :D

Het is een bestaand hok van dierenverblijf.com (maar 109,- aanrader!)
En hij is 123cm lang en 76cm diep. Mijn vriend heeft er een ren bij aangebouwd van 150cm en aan de linkerkant hebben ze ook nog 50 cm loopruimte, dus in totaal hebben ze maarliefst 3.20m loopruimte!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Met het rekje aan de zijkant erbij aan
Afbeelding

kavama

Re: Nieuw buitenhok konijntjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 20:41

Nou ziet er netjes uit hoor.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 19:22

Dankje!

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 20:36

die hebben lekker de ruimte om zich heerlijk uit te leven
ziet er mooi uit

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:05

Mooi hok, daar hebben ze inderdaad lekker de ruimte. Misschien nog wat speeltjes er bij?
Ik zie alleen dat je een knaag/liksteen hebt hangen, die kan je beter weghalen. Ze kunnen er namelijk blaasgruis en stenen van krijgen, terwijl het verder een compleet nutteloos ding is. Het helpt namelijk echt niet voor de juiste slijtage van het gebit, daarvoor moeten ze vooral langdurig kauwen op hooi. En voor de knaagbehoefte kan je ze wilgentakken of een andere geschikte houtsoort geven.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 17:55

Manou schreef:
Mooi hok, daar hebben ze inderdaad lekker de ruimte. Misschien nog wat speeltjes er bij?
Ik zie alleen dat je een knaag/liksteen hebt hangen, die kan je beter weghalen. Ze kunnen er namelijk blaasgruis en stenen van krijgen, terwijl het verder een compleet nutteloos ding is. Het helpt namelijk echt niet voor de juiste slijtage van het gebit, daarvoor moeten ze vooral langdurig kauwen op hooi. En voor de knaagbehoefte kan je ze wilgentakken of een andere geschikte houtsoort geven.

Dit weet ik, maar nu worden ze verzorgd door mijn moeder ( woon samen op een flat, dus konden ze niet mee) En die geeft ze nu ook weer gemengd voer, terwijl ze bij mij alleen zwarte brokken kregen ivb lekkerste eruit zoeken. Maar die knaagsteen zal ik eruit halen :)

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 19:03

ziet er leuk uit! je nijntjes zijn er vast gelukkig mee :D

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:54

wil wel graag een tip geven. houd goed in de gaten dat er geen ongedierten zitten omdat je konijntjes gewoon op de tegels zitten. als ze dan keutels aan zich hebben zitten komen er gauw vliegen op af, heb je vliegen zijn er al gauw maden, en maden betekent vaak de dood voor je konijn. mijn konijntje zit er nu ook mee. mede dankzij dat ie op de grond staat (dubbel hok, wel met hooi eroverheen) had het zelf niet gauw in de gaten. de da vertelde het me :) wel erg leuk :))

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:48

CK88 schreef:
Dit weet ik, maar nu worden ze verzorgd door mijn moeder ( woon samen op een flat, dus konden ze niet mee) En die geeft ze nu ook weer gemengd voer, terwijl ze bij mij alleen zwarte brokken kregen ivb lekkerste eruit zoeken. Maar die knaagsteen zal ik eruit halen :)

Dat is lastig als je afhankelijk bent van iemand anders.

NicoleHorses schreef:
wil wel graag een tip geven. houd goed in de gaten dat er geen ongedierten zitten omdat je konijntjes gewoon op de tegels zitten. als ze dan keutels aan zich hebben zitten komen er gauw vliegen op af, heb je vliegen zijn er al gauw maden, en maden betekent vaak de dood voor je konijn. mijn konijntje zit er nu ook mee. mede dankzij dat ie op de grond staat (dubbel hok, wel met hooi eroverheen) had het zelf niet gauw in de gaten. de da vertelde het me :) wel erg leuk :))

Ik zie niet waar de tegels een extra risico zouden zijn voor maden, die tegels kan je juist makkelijk schoonhouden waardoor het minder vliegen aan trekt.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:49

manou; de dierenarts heeft mij dit verteld.dat de kans vergroot is gezien ze gewoon op de grond rondlopen. maar zolang dit in de gaten word gehouden lijkt dit me geen probleem ;)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 21:51

NicoleHorses schreef:
manou; de dierenarts heeft mij dit verteld.dat de kans vergroot is gezien ze gewoon op de grond rondlopen. maar zolang dit in de gaten word gehouden lijkt dit me geen probleem ;)

Klopt maar als je je hok gewoon goed schoonhoud hebben de vliegen geen kans om er eitjes in te leggen waardoor er dus geen maden komen :)