Buff en Katrien zijn klaar voor de winter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

goeroe

Buff en Katrien zijn klaar voor de winter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 18:01

Buff en Katrien zaten in een supergrote ren (ca. 20 vierkante meter) in de achtertuin, maar helaas ontsnapten ze regelmatig. := Steeds ging het een poos goed, maar dan kregen ze het toch ineens op de heupen en groeven ze onder het gaas door. Buurkinderen er weer achteraan en ja hoor, een waar circus. :+ Ondertussen kregen ze steeds minder vriendelijke 'koos'naampjes. :o Deze week heb ik dus maar de knoop doorgehakt en een nieuw verblijf voor ze gemaakt waar ze niet uit zullen ontsnappen. }>

1. Welkom in onze nieuwe gevangenis.
Afbeelding

2. Daar zitten we dan.
Afbeelding

3. Is het bezoekuur?
Afbeelding

4. Fotootje door de tralies.
Afbeelding

5. Katrien leeft op water en hooi.
Afbeelding

6. Nu is ze Buff aan het zoeken...
Afbeelding

7. maar die heeft zich verstopt.
Afbeelding

8. En zo ziet het er van boven uit.
Afbeelding

Overdag staat de deur altijd open en 's avonds doe ik hem dicht zodat er geen dieren in kunnen springen (en later misschien tegen de kou). Wat vinden jullie ervan? Ik vind het sneu voor ze dat ze niet meer kunnen graven, maar daar is nu even niets aan te doen. Binnenkort zetten we hun oude hok (zo'n driehoekig geval, wel groot) ernaast met een gat in de wand zodat ze weer naar buiten kunnen. Dat hok komt wel op tegels, want ik wil even geen ontsnappingen meer. ;) Misschien dat we in het voorjaar aan het klussen gaan voor een hok waar ze wel de mogelijkheid om te graven hebben. Het is natuurlijk gedrag, dus ik vind eigenlijk dat ze dat wel moeten kunnen doen. Voor nu ben ik tevreden, volgens mij komen ze de winter zo wel door. :Y)

xKatjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 18:05

Nou zo erg is het toch niet, ik bedoel ze hebben genoeg ruimte en schuilplaatsen. Misschien zou je een bultje aarde neer kunnen leggen ofzo zodat ze daarin kunnen graven? En ze graven soms ook gewoon op de stenen.
Wij hadden onder de ren, onder de grond ook gaas geplaatst zodat ze als ze gingen graven, ze uiteindelijk tegen het gaas groeven en niet meer verder konden :D maar dit vind ik ook een mooie plek hoor!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 18:05

Tis toch een leuke ruimte zo, met dingen waar ze op en onder en in kunnen.
Hardstikke leuk juist, beter als menig konijn hoor.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 18:11

rockwitch schreef:
Hardstikke leuk juist, beter als menig konijn hoor.

Dat weet ik wel, maar dat zegt meer over de leefsituatie van de meeste konijnen. ;) Deze twee waren meer bewegingsruimte gewend, maar ze reageren er goed op gelukkig. Mijn wens is zo'n ren als xKatjj noemt met gaas onder de grond, maar dat is een flinke klus dus dat stel ik nog even uit. Ik kan in dit hok ook wel wat zand doen maar dat zal droog en los blijven, dus echt een hol graven zal dan niet lukken.

NJD

Re: Buff en Katrien zijn klaar voor de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 18:33

Ontzettend leuk! Mijn konijntjes zitten er vergelijkbaar bij maar dan nog met een ren erbij. Zijn het een mannetje en vrouwtje? Ik zou alleen de stoel weghalen, als ze hier veel aan gaan knabbelen (en het knabbelt 'lekkerder' dan hout) kan dat verkeerd aflopen denk ik!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 18:41

Het zijn inderdaad een mannetje en een vrouwtje. Die zwarte is van mijn vriend en hij was altijd in de veronderstelling dat het een vrouwtje was, want dat had de dierenarts gezegd. Toen we gingen samenwonen heb ik gezegd dat het konijn een vriendinnetje moest krijgen, wat ook gebeurde, maar toen bleek Buffy toch een Buff te zijn. :o Gelukkig was het andere konijn nog te jong om zwanger te raken en Buff is meteen gecastreerd. Bedankt voor je tip over de stoel. Ik denk dat het wel goed zal gaan want die stoel stond ook al in hun vorige ren, maar ik zal het in de gaten houden! :)

xinram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:12

zeg ik effe als kenner; voor enkel water en hooi dieet ziet ie er best uit!

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 09:36

Ik heb in de ren een zandbak gemaakt waarin ze naar hartelust kunnen graven maar dus niet uit kunnen, tegels op de bodem en langs de randen ze kunnen dus ruim 30 cm diep zijn dan op de bodem en graven hier hele gangen in. Eens in de paar dagen graaf ik alles weer diicht en kunnen ze opnieuw beginnen.

Verder kan ik alleen maar zeggen super ruimte toch :D leuke konijnen ook :j