onze eerste kitten, Summer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lisaaaa

onze eerste kitten, Summer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-09 12:13

Sinds 1,5 week hebben we hier een kleine terrorist lopen }> . We hebben een paar jaar 2 aangelopen katten gehad, maar een paar maanden geleden is er eentje overreden :(:) . We waren eerst helemaal niet van plan om er een kitten bij te doen, maar een collega van mijn vader vroeg of we een zwerfkitten wilde. Nouja, leek ons wel leuk voor de jongste thuis. Helaas ging dat allemaal niet door, maar toen zag ik hier op bokt een topic en die kittens zochten nog een baasje. Ik was helemaal verliefd op een lapjespoes van het nestje. Dus helemaal van Zuid-Limburg naar Breda toe gegaan voor een kitten := .
En ach het is zo'n schatje :+: we vinden haar echt helemaal geweldig. Summer zit alleen nog op de slaapkamer van mij en mijn zusje, maar voor haar is het echt één grote speelkamer. Dan ziet ze weer veters, een speeltje, een vlieg en gewoon spoken.
Hoop wel dat de hond en de andere kat snel met Summer overweg kunnen, maar nu zit de andere kat nog heel gemeen naar Summer te kijken vanuit het raam en de hond wil er achter aan omdat Summer voor hem wegrent.

nou verhaal is nu wel lang genoeg, nu de foto's dus maar:

bij het asiel
Afbeelding

zo'n klein droppie :+:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 12:20

Hey Wat Leuk!!!!!!!!!!!!
Ze ziet er goed uit zeg!! En wat leuk dat ze zo speelt, dat deed ze hier ook.
Haar rode broertje heeft inmiddels ook een baasje, maar haar andere zusjes nog niet.
Wij hebben hier ook een hond en ze liep hier ook tussen mijn volwassen katers.....
Dus komt vast helemaal goed!

Leuke foto's en ben blij dat jullie er zo'n plezier mee hebben!!

Vjestagirl

Re: onze eerste kitten, Summer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 12:21

Wat een leukerd!

Ik zou wel zo snel mogelijk de andere kat erbij laten, hoe eerder ze eraan wennen hoe beter. Plus dat het kitten het nu nog niet als terrotorium ziet, en er eerder aan went dat de andere kat er ook is.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 12:24

wat een leukerd zeg! heeel veel plezier ervan

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 12:31

Aahh wat een heerlijk kleine pukkie :+:
Vanaf maandag heb ik ook eindelijk zo'n kleintje rondlopen maar dan in de cypers grijze versie ;)
Heeeel veel plezier met haar!

Lisaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 12:39

bedankt voor de reacties :D

@ raket, ja ze speelt echt veel. Ik en mijn zusje slapen nu allebei boven in de hoogslaper, als we onder willen liggen komen we er niet krasvrij uit :=
wat jammer zeg dat die andere 2 nog geen nieuw baasje hebben :(:) als ze toch net zo leuk zijn als Summer vinden ze vast wel een baasje :D

Ik wil de andere kat er best wel bij laten, maar we zijn zo bang dat die Summer iets aan doet. Ik weet niet hoe dat normaal gaat maar die kat van ons is soms echt een k*tkat. Met die andere kat was het ook altijd oorlog. De hond spande dan wel samen tegen de kat die we nu nog hebben dus dan was het geen probleem. Maarja nu is het een klein poesje tegen een grote kat.
De hond ging dan wel super om met de vorige kat, maar die rende niet weg. Summer rent wel weg en de hond is de liefste niet tegen andere honden, weet niet hoe die reageerd op een kitten.

mijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 12:47

je zult ze toch aan elkaar moeten laten wennen, lijkt me geen optie om hem altijd op je kamer te houden. kitten is nu nog klein en onderdanig. niet te lang mee w88.
leuke katje hoor!!!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:42

Ik zou ze toch ook al snel kennis laten maken, wat ik persoonlijk wel doe, is dat als ik weg ben de zaak weer scheiden tot ik het vertrouw.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 00:21

Aaaah wat een schatje!
Een mooi beestje ook :)

Lisaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 11:37

Gister heeft de hond voor het eerst bij Summer rondgelopen. Ze kende elkaar wel al, Summer kan soms de keuken in, want de hond moet overdag toch vast ivm weglopen. Ik had Summer even gepakt en aan de hond weer van dichtbij laten zien. We waren aan het twijfelen de hond erbij laten of niet? De hond toch maar aan de halsband meegenomen naar mijn kamer en vooral veel andacht aan hem gegeven zodat hij iig niet jaloers kon worden. Daarna voorzichtig losgelaten, Summer zat toen op het bed. De hond ging opeens in de versnelling dus we hielden ons hart vast, pakt die idioot super vrolijk een tennisbal die hij zag liggen _O- . Hij had eerst helemaal geen interesse in Summer, maar daarna begon hij toch eens te kijken. Summer blaast wel naar de hond en de hond is een beetje overenthousiast, maar tussen die 2 gaat het denk ik helemaal goed komen.

De kat van ons, dat word denk ik een ander verhaal. Dit huis is echt zijn terratorium. We wonen hier nu zo'n 5 jaar, en de kat heeft hier zijn hele leven gewoont. Zo'n 8 jaar dus. Toen we hier kwamen wonen kwam hij ook heel brutaal binnen, dus toen mocht hij bij ons blijven. Maar hij kan hier met geen enkel dier opschieten, niet met de hond, niet met de vorige kat, en nu staat hij de hele tijd super geïrriteerd voor de slaapkamer deur te miauwen en te krassen tegen de deur. Daarstraks deed mijn zusje de deur een heel klein beetje open en de kat kwam echt aangestormd, hij duwde zijn kop gewoon zo hard tegen de deur dat die bijna openvloog. Jaja dat word dus nog wat. Als de hond nou goed kan opschieten met Summer word het wat makkelijker, die spannen dan samen en dan is de andere kat toch wel weg :=