Egel & egel in het zonnetje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sigrid

Egel & egel in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 16:10

Vorig jaar heb ik een topic op bokt geplaatst over onze "tuindieren" Egel en Egel.
_Sigrid_ @ [BB-ITP] Even voorstellen, onze lieve tuindiertjes...egel & egel

Was even mijn kat aan het borstelen in de tuin toen ik opeens wat geritsel tussen de blaadjes hoorde. Tot mijn vreugde lag onze tuinegel lekker in het zonnetje tussen de planten. Normaal zien we ze alleen 's avonds en 's nachts. Vorig jaar had mijn vader de egel al op een potje zonnebaden betrapt en nu dus weer. Toen ik beter keek, zag ik dat nummer twee tussen de planten lag. Het is een stelletje en ze zijn altijd samen. Laatst waren ze zo druk in de weer met hun paringsdans dat mijn moeder gewoon langs ze heen naar de container terwijl ze niks door hadden. Ze zijn zo leuk :+:

Ik wilde ze niet storen dus heb de foto's van een afstandje gemaakt.
Afbeelding

En andere egel tussen de planten. Met het blote oog aardig te zien, maar op de foto helaas amper.
Afbeelding

Nog even een foto van vorig jaar (zag dat ze het niet allemaal goed deden in het vorige topic) Egel eet lekker het kattenvoer, terwijl mijn katten op een afstandje toekijken. Tegenwoordig geven we ze trouwens ook speciaal egelvoer.
Afbeelding

EveliNero

Re: Egel & egel in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:13

Aaah wat lief! Gezellig dat ze bij jullie in de tuin blijven!

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 16:26

Ze wonen deels bij ons en deels bij de buren. Wij hebben meer planten in de tuin, dus ze komen vaak slakken en voer uit de bakjes eten. Bij de buren hebben ze een overwinterplekje. Daar ligt namelijk al tijden het bouwpakket van een houten schuurtje met een zeil erover dat ze op willen gaan zetten. Maar ik denk dat tegen de tijd dat dat gebeurt Amalia al op de troon zit. De egels hebben er al twee winters geslapen in ieder geval.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 16:00

Ooooh, je maakt me weer helemaal vrolijk met je topic, ik kan me je foto's van vorig jaar nog goed herinneren :+:

Wat schattig dat het echt een stelletje lijkt te zijn. Enne.. paringsdans? :D Nog niks gemerkt van eventueel nageslacht? :))

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 20:55

Ik ga vanavond echt even een paar keer de tuin in, want ik wil nog wel wat kiekjes van ze maken. Ik wilde ook al geluidsopnames maken met mijn telefoon, want ze maken echt zó veel herrie! We horen steeds geknor en geblaas en gesnuif uit de bosjes, haha. En af en toe hoor je nog wel "krak" en dan hebben ze een slak te pakken, haha. Vinden wij helemaal niet erg!

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 20:58

gut wat schattig, ben benieuwd naar de avondfotos en evt het nageslacht!!
wist btw niet dat egels slakken aten, weer wat geleerd vandaag!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 22:44

Sterker nog, ze zijn er verzot op, saskiaojan :j

Sigrid, grappig he, hoe veel herrie ze maken af en toe! := Ik kan me herinneren dat ik weleens 's nachts wakker ben geworden van twee van 'mijn' egels; en ik sliep op de tweede verdieping :D

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 00:25

Nou, uiteraard komen ze niet opdagen als je met je camera in de aanslag zit. Maar....gelukkig had mijn vader van de week ook foto's gemaakt. Die had ik zelf nog niet gezien. Ben ze wel al een paar keer zo tegengekomen, maar dan rennen ze toch meestal snel de planten in.

Eén ding is duidelijk! Love is in the air :+:

Afbeelding

Afbeelding

Close-up
Afbeelding

En een herrie dat ze maken! Je zou je bijna schamen voor de buren, hahaha. Als het me lukt neem ik dat een keertje op.
Laatst bijgewerkt door Sigrid op 10-08-09 00:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 00:26

Ooooo, wat een cuties, ik kan niet anders zeggen :+: