[foto] Schaap en hond spelen samen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

polbo

[foto] Schaap en hond spelen samen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 00:13

Kruimel is echt gek op honden en moet altijd even snuffelen. Vaak zijn de honden dan bang of ze mogen Kruimel niet zo maar deze keer hadden we er een speelkameraadje bij!

Wat een lol hadden die 2. Achter elkaar aan rennen en springen. Foto's zeggen genoeg ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als een hertje springen is ze ook erg goed in.
Afbeelding

Afbeelding

Klaar om een kopstoot uit te delen (schapen spelen nu eenmaal anders)
Afbeelding

En waar is Lampie...... owja veilig achter de fiets.. (Lambo is namelijk nog steeds wel een klein beetje bang voor honden)
Afbeelding

En dan uiteindelijk wordt je toch wel moe van al dat spelen en gaan we ook maar rustig liggen luieren in het gras.
Afbeelding

Pluttersput

Re: [foto] Schaap en hond spelen samen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 07:17

O eindelijk weer een topic van je knappe schapenbeesten :D Ik vind dat zo ontzettend leuk om te zien, is echt elke keer weer genieten, kan me niet voorstellen hoe dat irl is :D

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 07:29

Leuke foto's zeg!

Het blijft uniek , het meisje met de schaapjes!

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 13:03

Hoe dat irl is? gewoon net als of je twee honden hebt :P
Alleen deze luisteren ook naar stap draf en ho omdat ze zoveel bij de paarden zijn.
En als je ze zat bent gooi je ze gewoon in de wei :D

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 19:12

Doe je met Kruimel eigenlijk ook kunstjes, zoals bij Lambo? Vind Lambo echt een geniaal schaap, zie vaak het nut niet van schapen in, maar vind Lambo echt leuk!
En wat is Kruimel groot geworden! Lekker zeg!

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 19:14

Hee jij deed toch mee aan Holland's got talent! Leuk die schapen :D

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:01

Ik meende me te herinneren dat Kruimel een Ouessant-schaapje is, maar ze lijkt zo groot! Zeiden ze toen ook niet tegen je dat het hele schuwe schapen waren en dat je er niet teveel van moest verwachten? Moet je nu eens zien zoals ze daar rondbuitelt en tegen je aan ligt :)) .

Nilan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 10:00

Hahaha! Wat ontzettend leuk zeg! Echt heel erg grappig dat Kruimel zo gek op honden is! Misschien is hij in z'n vorige leven wel 'n hond geweest... :+
Als je naar die hond kijkt lijkt hij 't ook echt leuk te vinden. Blijf 't altijd geweldig vinden als verschillende diersoorten naar elkaar toe trekken en/of met elkaar gaan spelen. :+:

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 14:01

Kruimel kent ook een paar kunstjes o.a. liggen, pootje geven en zitten (iets wat Lambo nog niet kan).
Kruimel vind het echt leuk om wat te doen maar de laatste tijd oefen ik niet zo veel. Met 2 schapen gaat het nogal lastig en dan lopen ze elkaar in de weg.

2 jaar terug heb ik idd mee gedaan aan Holland's Got tallent. Helaas schrok Lambo van de muziek maar het was verder wel een erg leuke dag.

Kruimel is geen Quessant schaap maar een Kameroen schaap. Die worden wel iets groter dan een Quessantschaap.
Kruimel is niet zo heel groot hoor.. al lijkt het op de foto dat ze naast me licht wel zo.
Ik was inderdaad bang toen dat het een schuw schapenras zou zijn en dat is ze ook wel een beetje hoor. Lambo kan je altijd alles mee doen maar met kruimel is het zo dat je haar pas mag aaien als ze dat zelf wil en anders rent ze hard weg. Ook andere mensen kunnen haar vaak niet meteen aaien ze moet ze eerst beter leren kennen. In tegen stellen tot Lambo die af en toe gewoon blijft wachten als die vreemde mensen ziet in de hoop dat die geaaid wordt. Kruimel blijft dan liever in de buurt van mij. Die blijft alleen wachten als die een hond ziet .. en dan loop Lambo juist weer snel door :D

Die hond vond het zeker leuk die luisterde niet meer naar zijn baasje maar wilde met ons mee toe we weg gingen.

Hier nog even een fototje van de hele familie...
Afbeelding

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 14:25

Goh, wat een leuke foto's zeg!
Ze hebben duidelijk een hoop lol met elkaar :D

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 12:29

Oh je topic's zijn ook altijd zo leuk :j. Hihi lambo achter die fiets :=, kruimel had het goed naar de zin zo te zien :')

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 12:43

Leuk :D

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 12:47

heb je ze gewoon net als een pupje van kleins af aan los mee naar buiten genomen??

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 23:07

Ja kruimel heeft altijd een hoop lol met honden. Ik moet soms echt uitkijken dat ze niet met de hond mee naar huis gaat.

Lambo heb ik vroeg altijd wel los mee naar buiten genomen. Kruimel niet die was 3 maanden oud toen ze bij mij kwam en doods bang voor mensen. Ze is toen nog is over een hek van meer dan een meter geprongen omdat ik binnen kwam.
Gelukkig werd ze door de vele aandacht snel mak. Kruimel luister echt super goed naar "hier" en ze blijft in de buurt van Lambo vandaar dat die ook los mee buiten kan.
Lambo moet ik soms wel is vasthouden omdat die niet luistert maar Kruimel is zo makkelijk en luistert zo goed dat die eigenlijk altijd los loopt.