Ons opvang schildpadje even in the picture! Een schildpadje wat als kleintje aan is gekocht door een vriendin van mijn dochter, maar door omstandigheden kon hij niet meer in huis blijven. Dus moest hij maar naar ons toe Een leuk, vrolijk beestje, beetje adhd, en erg op eten gericht:
Woehoe daar is de vingerbijter weer Ik vind het echt vette foto's, wel leuk om ze zo in het groot te zien
x_Rebecca
Geplaatst: 22-07-09 21:45
Leuk ding! Zie ik het nou goed dat het een roodwang is? Die zijn toch verboden?
Ik heb zelf een rood en geelwang gehad, errug leuk . Mijne waren alleen iets te uit de kluiten gegroeit, dus toen heb ik ze naar een vriend gedaan met een nog groter aquarium
We hebben er ook 3 alle 3 gevonden. Leuke foto's die gaat nog flink groeien haha.
EsBianc
Geplaatst: 22-07-09 21:48
Leuk leuk! Wij hebben hier ook 2 roodwangschildpadden alleen die zijn een heel stuk groter.
En volgens mij is het zo dat ze niet meer geimporteerd mogen worden, maar als je ze hebt mag je ze gewoon houden. (dat denk ik tenminste, wij hebben ze al heel lang, 15 jaar of zo, en toen kon je ze nog gewoon in de dierenwinkel kopen.)
Volgens mensen van het schildpadden forum is het een geelbuik, maar ik weet het ook niet. Ik (de dochter van moemoh) heb hem toen gekocht voor de verjaardag van een vriendin. Ze zou hem eigenlijk van haar ouders krijgen, maar het leek me leuk om dat met het vriendengroepje te doen. Dus aan haar ouders gevraagd, alles goed. Achteraf niet zo'n slimme zet, de ouders vonden de bak te groot en ze vonden hem stinken, resultaat: schildpad in een veel te klein bakje. Nu gaat die meid op kamers, en vroeg ze of ik hem wilde hebben. Ik heb altijd gezegd als je hem weg wil doen breng hem maar naar mij toe. Dus zodoende Hier zit hij nu in een aquarium van 60x30x30, en als hij daar te klein voor is (wat hij eigenlijk nu al is maar we vinden hem nog te klein voor in de vijver) gaat hij dus de vijver in. Eerst in een kleinere om te wennen aan het geheel, en misschien als hij groot is in de grote vijver. Moeten we alleen even kijken dat hij niet de vissen opvreet, dus dan moet hij maar een muilkorfje
Ja, als je ze al hebt mag je ze houden klopt Maar als je ze in de dierenwinkel hebt gekocht zullen het wel geelbuiken zijn, ik wist het ook niet zeker omdat ik zn wangetjes niet goed zie ! Ik was er alleen benieuwd naar.
Van dat denken dat je vinger eten is ken ik helaas maar al te goed .