Cleo & Figaro

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sunny_l0ve

Cleo & Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 13:01

Nou ,hier zijn dan mijn twee toekomstige nieuwe aanwinsten. Ik ga ze over 2 weken ophalen, dan zijn ze 9 weken oud. De eigenaren van de konijntjes zijn nu op vakantie, vandaar dat ze nog een weekje extra zitten. Ik had ze vorige week ook kunnen ophalen, maar ik ben al verschillende keren gewaarschuwd dat 6 weken nog erg jong is en je dan een verhoogde kans hebt op coccidiose.
Ik wil dus geen risico's nemen en wacht er nog even mee.
Hier de foto's:

Figaro, als het goed is een mannetje
Afbeelding

Cleo, als het goed is een vrouwtje
Afbeelding

3 nijntjes bij elkaar
Afbeelding

Mama Bobbie
Afbeelding

Papa Snuffie
Afbeelding

De mensen van de konijnen dachten dat ze 2 mannetjes hadden, maar uiteindelijk bleek dat er toch een vrouwtje tussen zat. Ik heb ze het advies gegeven om het mannetje te laten castreren zodat ze na de jongen gewoon weer bij elkaar kunnen zitten. Ze heeft uiteindelijk 7 jongen gekregen, de geslachten zijn nog niet zeker, zelf heeft die vrouw er geen verstand van, aangezien ze al 2 mannetjes had... Ik heb zelf nog gekeken, maar ik vind het erg lastig om te zien. Zodra ik de konijnen heb ga ik nog even langs de DA om te kijken of het daadwerkelijk mannetje en vrouwtje zijn.

De namen staan nog niet volledig vast, dus als iemand een originelere naam heeft brand maar los!
In ieder geval geen knabbel, babbel, snuffie, stampertje enz.

Nikki__

Re: Cleo & Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 16:03

Schattig!
Ik heb mijn oude konijnen altijd vermnoemd naar de serie/film Waterschapsheuvel, gaat over konijnen.
Had je namen als;
Primrose
Fiver
Hazel *spreek je uit als Heezel
Bigwig
Blackavar
Kehaar (al was dat n grote meeuw)

Momenteel heten mijn konijnen: Tops en Lupos, nouja dat zijn de achternamen. Voor; Femmy en Remus

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 16:44

Ja, dat vind ik wel leuke namen, alleen vind ik het niet echt erbij passen bij deze konijntjes. Haha dat zijn namen van Harry Potter.
Dan worden het toch echt anders sirius en sneep :P.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 07:59

Hoe kun je twijfelen aan het geslacht van het konijn? Mijn konijn (hangoor) had enooorrrrme ballen :D Daar was geen twijfel over mogelijk! :D

Ik vind papa wel een leuk kleurtje hebben overigens! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten!

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 08:42

De ballen zijn met deze leeftijd nog niet ingedaald. Dan moet je ze naar beneden drukken, maar bij deze konijnen is het nog niet goed te zien. Het verschilt ook per konijn en hoe kundig het oog is ;).

Ja, ik vind paps ook erg mooi, die had ik ook wel willen hebben. Het zoontje vond het wel goed, maar die vrouw had ook al gezegd dat je voor zo'n dier zijn hele leven lang moet zorgen, waar ze ook gelijk in heeft.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 20:32

De namen staan nu al zo goed als vast, aangezien zelfs mijn stagebegeleidster (kinderboerderij) ze heeft goedgekeurd! En dat is heel wat, aangezien zij een hekel aan de standaard namen heeft...
We hebben nu ook logé's bij de kinderboerderij, waaronder namen zoals:

nijntje, bobo, niels, anouk, nina, nikki, wammes enz.
Overigens komt er binnenkort een konijn die volgens mij sharnay heet, dat vind ik ook een mooie naam maar niet echt voor een konijn.