Duitse herder Lyco-Max en pakwerk.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Duitse herder Lyco-Max en pakwerk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 21:19

Vorige week wedstrijd gehad met Max, ging helaas niet zo goed doordat hij niet wilde lossen. Dus gediskwalificeerd. :+ Stoerkop }:0
Maar normaal maak ik altijd foto's en nu zijn wij er is opgezet dus ben blij met de plaatjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:27

Huh, net een heel verhaal geplaatst, is het weg.......
Nog maar een poging dan.

Ik vind het er fijn uitzien, fijne pakwerker geloof ik, en een mooie hond, die het helemaal geweldig vindt. Gediskwalificeerd of niet, deze leuke dag heeft Max dan toch gehad!
Max lijkt mooi onder appèl te staan, pakwerker heeft een stevige kluif aan hem. Waarop werd je gediskwalificeerd? Oh, zie het al, het lossen. Blijft een moeilijk punt he, bij Max..... nu, er zijn meer honden die er grote moeite mee hebben, de buitdrift wordt dan wel heel sterk hoor.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 21:31

Max heeft zich uitgeleefd. De pakwerker is op zich goed maar hadt toch wat ontzag voor Max die als een dolle dwaas het verstek in komt en dan op gezichtshoogte blaft. :z Hij is heel eerlijk maar gewoon maf. Maar als hij de pakwerker niet voor vol aanziet hebben we een probleem. :D

Lossen doet hij alleen bij een pakwerker die enigzins boven hem staat. Ik heb extra maar 1 keer met hem getraind maar hadt hem er beter voor kunnen gooien. Nu wist hij al hoe het zat. Lijn eraf en gaan met die banaan. 8-)

Anoniem

Re: Duitse herder Lyco-Max en pakwerk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:45

Whahahaha die gekke Max!
Je moet maar zo denken: hij vindt het echt geweldig, nu daar gaat het om. Als de prestaties belagrijker worden dan de honden, hebben we een probleem hoor, eerder niet imo (tenzij de pakwerker zwaargewond raakt, natuurlijk :') )

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 21:53

Haha ja de pakwerker niet maar de mouw was wel zwaar gehavend..... :o De keurmeester zij met een glimlach "dat kan ik niet goedkeuren"die is niet goedwijs..... :Z

Nu ben ik vorig jaar met diezelfde wedstrijd gediskwalificeerd maar toen met appél. Weet niet of je het programma kent? Met afliggen onder afleiding is hij 4 keer gaan staan, zo gauw ik omkeek lag hij weer. Puliek lag dubbel en ik snapte er niks van. :+ Bij het volgen liep hij ongeveer een halve meter van me vandaan aalsof hij wist dat ik kookte inmiddels. Bij het apporteren ging hij dom voor me staan en loste pas met commando 4 en dat betekende aanlijnen en er uit. Tijdens de training oet hij het super maar met examens en wedstrijden hangt hij de clown uit........ :D Idereen kent hem ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 22:12

Sommige honden weten héél goed hoe ze het publiek moeten bespelen. Ik ken eigenlijk alleen de programma's van de KNPV, vind IPO altijd net iets speelser..... doel is ook heel anders natuurlijk.

Maar wat een geweldig verhaal dit, vind het ook net iets voor Max. Toch toont het wel aan dat jullie op een heel positieve manier met hem werken, hij ziet het allemaal als spel, en imo is dat de beste manier.......
Een gemotiveerde hond kun je heel ver krijgen, met dwang is het allemaal gewoon..... niet mooi.....

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 22:30

Klopt, toch hebben we wel eens dwang moeten gebruiken want hij draaft soms een beetje door maar niet negatief. Hij ziet de hondensport als 1 groot spelletje. Maar als hij aan het werk is dan ziet het er vaak heel anders uit en dat doet ons soms de das om want vreemde pakwerkers denken dat die hond niet helemaal lekker is......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 13:30

:')

Volgens mij zijn de bokkertjes ook niet zo'n fan van pakwerk, opgevallen? Volgens mij denken sommige mensen dat je niet helemaal lekker bent als je de honden zulke dingen laat doen :')

Dat mensen denken dat Max een beetje gek is kan ik me nou wel weer voorstellen, somehow.

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:30

Vind het een mooie sport om te zien, spannend ook, ik houd mijn adem altijd in op moment dat de hond pakt..............soms gaat het met zo'n kracht dat de beste man bijna omkukelt.

Wat ik wel eng vind (als leek) dat je zegt dat hij niet meteen lost.................heb al medelijden met een eventuele inbreker bij jullie thuis.........

Gediskwalificeerd, wel jammer, maar jij en Max hebben toch plezier gehad! En dat is het belangrijkste als je een team bent!

Paar jaar geleden moest ik met onze hond op anti-agressie training, mechel, pakte dus zonder commando én liet ook niet los :+ . En anders werd het enkeltje hemelen. Deze cursus werd gegeven op een terrein waar werkhonden worden getraind in verschillende disciplines. Tijdens één van die trainingen was een man individueel met zijn hond aan het trainen, zo'n gaaf gezicht, was ook heel enthousiast totdat die meneer vroeg of ik zijn herder wilde proberen af te leiden als hij uit zicht (muur) was. Nou.........leuk zo'n bijrolletje.........maarre mijn hond valt uit, zeker aan de lijn en de uwe ziet er nou niet naar uit dat hij dat over zijn kant laat gaan........! _-:(

Kon op gepaste afstand tussen muur en herder mijn hond de basis instructies geven, hield natuurlijk één oog op de herder. Uiteraard viel mijn mechel uit, ging zich focussen, sta je dan te stuntelen met je lig, zit, sta en volg............... _O- Maar ondanks al het gestuntel voor zijn neus en mijn instructeur die als wandelaar om de hond fungeerde, bleef hij strak luisteren of hij al mocht komen/zoeken. Prachtig gezicht, vooral het direct blij vertrekken na het lange wachten.

Na deze oefening heeft hij mijn hond even overgenomen samen met mijn instructeur om mij te laten zien waar ik van te voren op moet letten, ingrijpen voor het focusmoment, dat baarde hen nl de meeste zorg. Dat was voor mij het leerzaamste moment van de cursus, je handelt zelf wel naar de instructies die je gegeven worden maar het zien van de correcties op het juiste moment én het gedrag van je hond direct zien veranderen, was heel waardevol. Hierdoor kon ik beter mijn einddoel bepalen. We zijn met vlag en wimpel geslaagd uiteindelijk maar het blijft wel opletten met hem.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 16:35

pri_lady schreef:
Vind het een mooie sport om te zien, spannend ook, ik houd mijn adem altijd in op moment dat de hond pakt..............soms gaat het met zo'n kracht dat de beste man bijna omkukelt.

Wat ik wel eng vind (als leek) dat je zegt dat hij niet meteen lost.................heb al medelijden met een eventuele inbreker bij jullie thuis.........

Gediskwalificeerd, wel jammer, maar jij en Max hebben toch plezier gehad! En dat is het belangrijkste als je een team bent!

Paar jaar geleden moest ik met onze hond op anti-agressie training, mechel, pakte dus zonder commando én liet ook niet los :+ . En anders werd het enkeltje hemelen. Deze cursus werd gegeven op een terrein waar werkhonden worden getraind in verschillende disciplines. Tijdens één van die trainingen was een man individueel met zijn hond aan het trainen, zo'n gaaf gezicht, was ook heel enthousiast totdat die meneer vroeg of ik zijn herder wilde proberen af te leiden als hij uit zicht (muur) was. Nou.........leuk zo'n bijrolletje.........maarre mijn hond valt uit, zeker aan de lijn en de uwe ziet er nou niet naar uit dat hij dat over zijn kant laat gaan........! _-:(

Kon op gepaste afstand tussen muur en herder mijn hond de basis instructies geven, hield natuurlijk één oog op de herder. Uiteraard viel mijn mechel uit, ging zich focussen, sta je dan te stuntelen met je lig, zit, sta en volg............... _O- Maar ondanks al het gestuntel voor zijn neus en mijn instructeur die als wandelaar om de hond fungeerde, bleef hij strak luisteren of hij al mocht komen/zoeken. Prachtig gezicht, vooral het direct blij vertrekken na het lange wachten.

Na deze oefening heeft hij mijn hond even overgenomen samen met mijn instructeur om mij te laten zien waar ik van te voren op moet letten, ingrijpen voor het focusmoment, dat baarde hen nl de meeste zorg. Dat was voor mij het leerzaamste moment van de cursus, je handelt zelf wel naar de instructies die je gegeven worden maar het zien van de correcties op het juiste moment én het gedrag van je hond direct zien veranderen, was heel waardevol. Hierdoor kon ik beter mijn einddoel bepalen. We zijn met vlag en wimpel geslaagd uiteindelijk maar het blijft wel opletten met hem.

Dat soort dingen zijn enorm leerzaam.
Eeehmm een inbreker........ Ja maar die wagen het niet om binnen te komen, kan rustig alles loslaten. Max zet ze tegen de wand en zonder commando bijt hij niet of je moet te ver gaan.
Paar dagen terug vergeten deur af te sluiten en ja hoor een nieuwe postbode en die loopt zo naar binnen. Toen stond hij met z'n pakketje tegen de muur en de hond ervoor.

Hij is vreselijks waaks en ben blij dat ik met hem africhting doe want nu luistert hij tenminste op commando, iets wat hij anders misschien wel niet gedaan hadt. (Examens daar gelaten O:) )

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 19:57

Hahaha, had het hoofd van die postbode weleens willen zien, in zijn plaats zou ik peentjes zweten........ Volgende keer eerst het slachtoffer nog even laten zweten en een foto maken....kunnen wij ook meegenieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 20:11

Daar is het ook voor, een niet afgerichte hond is gevaarlijker dan een die wel afgericht is...... een echt agressieve hond kan onnoemelijk veel schade aanrichten, voor deze honden is het gewoon hun werk, wat ze leuk vinden.

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 20:19

Ik vind dat zo mooi om te zien hea!
Ben een keer bij een training geweest, enh zoals pri_lady al zegt, ik hou ook altijd mijn adem in op het moment dat ie bijt :P , blijft spannend.

Die postbode :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 20:30

Stoere hond!

Ik ben zelf een poos pakwerker geweest. Geen officieele trouwens, zou op curses gaan maar vlak daarvoor ben ik gestopt. Ben wel 'opgeleid' door proffesionele pakwerkers.

Overigens ben ik 1,65 en weeg 50 kilo. Een aantal honden zijn net iets lichter dan ik. :+ Maar het geeft juist een kick als zo'n hond op je af komt vliegen en je hem op de juiste wijze kan op vangen. :j

Terecht dat je ben gediskwalificeerd, kan gebeuren dat een hond zich zo focust op het bijten en het overwinnen dat het niet meer los laat. Goed oefenen en wie weet de volgende keer beter.

En het blijft echt een prachtige hond. :j

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 19:11

Ik vind het echt heel gaaf om te zien, ik heb het in het echt nog maar 1x gezien bij de bereden politie, daar hadden ze een demo in elkaar gezet. Hadden ze ook heel leuk gedaan, vooral voor de kinderen want ze hadden ook een 'boef'. Het lijkt mij gaaf om wel eens zo'n pakwerker te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:49

Daar moet je een opleiding voor volgen, sunny_l0ve, je bent niet zomaar pakwerker.

Maar kan me voorstellen dat je dat best wilt :j