We zijn 25 mei ons Abby gaan halen, bij blijkbaar niet zo een goed gekozen kennel.
De eerste dag merkten we al dat ze kriebelbeestjes had. We zijn toen direct naar de veearts gegaan. Ze had luizen, vlooien en oormijt, en wie weet ook nog wormpjes. Ondertussen hebben ze hun tweede behandeling al gehad, maar ze hebben toch nog jeuk.
Omdat het zo mooi weer is vandaag, en ik totaal geen goesting heb om te leren voor mijn examen morgen, heb ik maar eens het fototoestel vastgenomen.
Abby voelt zich ondertussen heel goed thuis hier. Ze begint haar naam te kennen, en ze eten allemaal mooi uit hun eigen kom!
Ondertussen wordt er soms aan de leiband geoefend op straat, leren zitten, zitvoor en dergelijke, .... Een minuutje of 2 oefenen per keer, want jong geleerd is oud gedaan.
Ziva wil altijd maar met de bal spelen, als je in de tuin bent gaat ze altijd bij de bal staan. Gooi je ze weg, loopt ze er naar toe en gaat er weer bij staan...
Ze kunnen soms ook zo lief spelen met elkaar. Laatst hadden ze een veer gevonden van een duif of zo. Waren ze elk aan een uiteinde aan het trekken. Soms ook met een stokje, of een kapotte bal...
Hoe ze toch zoet kunnen zijn met een klein dingetje.
Abby is dus een nova scotia duck tolling retriever (°2 april)
En Ziva is een border collie (°8 maart)
De foto's...
25/05 (de eerste dag dat ze hier was blijkbaar, wist niet dat daar nog foto's van waren)
De staart van bronco ligt toch goed: Zo liggen ze heel vaak te slapen.

De hondjes hier hebben een stuk met gewoon zand om in te graven en te spelen enzo. Bronco maakt hier in de zomer altijd een gat, omdat dat lekker fris is om in te liggen. Abby ligt er precies ook graag in:

Ze is wel vaak heeeeeel vuil:

vandaag:
De drinkbak zat blijkbaar verstopt (komt altijd vers regenwater in, en loopt weer de put in). Normaal zit die dus niet zo vol, en kruipt ze er met haar voorpootjes in.

Mooi voor de fontein:

Zou bronco ook last hebben van de kriebelbeestjes?

Wat is ze toch knap...

Ziva wou maar niet rustig langs abby blijven zitten voor op de foto. Dan maar zo..

Ik vind het engeltjes... Jullie ook?