Abby onze tollerpup

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suzzy_3

Abby onze tollerpup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 16:46

Misschien hebben jullie het verhaal gevolgd op http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=177&t=1115608
We zijn 25 mei ons Abby gaan halen, bij blijkbaar niet zo een goed gekozen kennel.
De eerste dag merkten we al dat ze kriebelbeestjes had. We zijn toen direct naar de veearts gegaan. Ze had luizen, vlooien en oormijt, en wie weet ook nog wormpjes. Ondertussen hebben ze hun tweede behandeling al gehad, maar ze hebben toch nog jeuk.

Omdat het zo mooi weer is vandaag, en ik totaal geen goesting heb om te leren voor mijn examen morgen, heb ik maar eens het fototoestel vastgenomen.
Abby voelt zich ondertussen heel goed thuis hier. Ze begint haar naam te kennen, en ze eten allemaal mooi uit hun eigen kom!
Ondertussen wordt er soms aan de leiband geoefend op straat, leren zitten, zitvoor en dergelijke, .... Een minuutje of 2 oefenen per keer, want jong geleerd is oud gedaan.
Ziva wil altijd maar met de bal spelen, als je in de tuin bent gaat ze altijd bij de bal staan. Gooi je ze weg, loopt ze er naar toe en gaat er weer bij staan...
Ze kunnen soms ook zo lief spelen met elkaar. Laatst hadden ze een veer gevonden van een duif of zo. Waren ze elk aan een uiteinde aan het trekken. Soms ook met een stokje, of een kapotte bal...
Hoe ze toch zoet kunnen zijn met een klein dingetje.

Abby is dus een nova scotia duck tolling retriever (°2 april)
En Ziva is een border collie (°8 maart)

De foto's...

25/05 (de eerste dag dat ze hier was blijkbaar, wist niet dat daar nog foto's van waren)

De staart van bronco ligt toch goed: Zo liggen ze heel vaak te slapen.
Afbeelding

De hondjes hier hebben een stuk met gewoon zand om in te graven en te spelen enzo. Bronco maakt hier in de zomer altijd een gat, omdat dat lekker fris is om in te liggen. Abby ligt er precies ook graag in:
Afbeelding

Ze is wel vaak heeeeeel vuil:
Afbeelding

vandaag:
De drinkbak zat blijkbaar verstopt (komt altijd vers regenwater in, en loopt weer de put in). Normaal zit die dus niet zo vol, en kruipt ze er met haar voorpootjes in.
Afbeelding

Mooi voor de fontein:
Afbeelding
Afbeelding

Zou bronco ook last hebben van de kriebelbeestjes?
Afbeelding

Wat is ze toch knap...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ziva wou maar niet rustig langs abby blijven zitten voor op de foto. Dan maar zo..
Afbeelding

Afbeelding

Ik vind het engeltjes... Jullie ook?

daphneM

Re: Abby onze tollerpup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:01

Suz:
aahw! Ze ziet er vrolijk, en gezond uit!.
wat kan ze toch "zielig"schattig kijken echt die wenkbrauwen op getrokken
Ze groeit ook goed

Hoop dat het jeuken snel overgaat!.

Ga je nog een keertje voor controle naar de DA? of wacht je eerst alles ff af!..

Groetjess

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 17:03

Ze hebben deze week hun tweede behandeling gekregen bij de veearts, dus niet de komende week, maar de week daarna krijgen ze hun derde behandeling, en wordt alles nog eens gecontroleerd.
We blijven haar ook voor de rest extra in de gaten houden na de verhalen die we van jullie hebben gehoord...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:06

wat een schatje is Abby zeg :)

Wat voor ras is je andere hond? Boncho?

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:07

Wat een gave honden! Ben benieuwd hoe ze uitgroeien!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:09

Wat een schatje! Ik zie alleen iets vreemds aan haar gezichtsuitdrukking, ze kijkt een beetje triest lijkt het wel.

Zijn de kriebelbeestjes al een beetje onder controle?

(heb je andere verhaal ook gevolgd, alleen niet gereageerd. Mijn moeder is Mic hier op bokt en heeft sinds kort ook een tollerpup).

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 17:12

Bronco is een Pyreneese berghond. Dat is de 'mama' van de twee pups, zij voedt hen op.

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:43

Wat een ontzettend leuke hondjes zeg, echt schatjes :+: .
Volgens mij hebben ze het goed naar hun zin!

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 20:24

Charaz schreef:
Wat een schatje! Ik zie alleen iets vreemds aan haar gezichtsuitdrukking, ze kijkt een beetje triest lijkt het wel.

Zijn de kriebelbeestjes al een beetje onder controle?

(heb je andere verhaal ook gevolgd, alleen niet gereageerd. Mijn moeder is Mic hier op bokt en heeft sinds kort ook een tollerpup).

Nee, ze hebben nogaltijd jeuk. Of ze krabben toch nog steeds...
Ziva kijkt meestal veel triestiger. En zeker nu haar vacht aan het verkleuren is lijkt dat zo. Abby kijkt meestal niet triest, die kijkt altijd heel serieus. Zo gedraagt ze zich ook... Heel kalm, denkt overal goed over na...

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 11:10

Leuk, een tollertje!!!
MIjn schoonouders hebben er ook eentje, nu anderhalf jaar oud ongeveer.
Abby is wel een stuk donkerder zeg! Vergelijk maar: Noa
Heel veel plezier met en van haar! Ik vind ze supermooie honden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 14:22

Succes met je puppen, jammer dat je zo'n slechte fokker heb gekozen, kon je niet meer onder de koop uit?

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 14:28

O wat een leukerdjes :+: Jammer dat het niet zo'n goede kennel was, hopelijk worden ze snel weer gezond/kriebelvrij!

Rond 8/9 juli gaan wij ons tollertje ophalen :D

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 14:42

Sommige mensen prijzen zich gelukkig met 1 pup en jij hebt er gewoon 2!! En ook nog eens 2 super mooie rassen :9

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 14:43

love_plaisir schreef:
O wat een leukerdjes :+: Jammer dat het niet zo'n goede kennel was, hopelijk worden ze snel weer gezond/kriebelvrij!

Rond 8/9 juli gaan wij ons tollertje ophalen :D

Ja? Waar hebben jullie je pup vandaan? welke fokker?..Boven bij de TS zie je een Link, waar we ook over Tollers praten!.."Puppy's" :D

xMelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 15:28

Wat een droppies zeg :D
Hopen dat de kriebel snel overgaat!

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 18:08

Chiqa schreef:
Succes met je puppen, jammer dat je zo'n slechte fokker heb gekozen, kon je niet meer onder de koop uit?

Mama en papa waren al bij de fokker vertrokken (200 km van hier) toen ik het slechte nieuws hier op Bokt vernam.
Zolang het bij die beestjes blijft valt het al bij al nog mee...

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 21:45

Agosj wat een super leuke hondjes zeg.
Prachtig!

Mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 23:49

Ze is al aardig gegroeid zeg !
Ik vind jullie border collie ook erg leuk, mooie kleur vooral en leuke aftekening.
Onze tollerpup Faith gedraagt zich alles behalve kalm en denkt ook nergens eerst rustig over na, ze stort zich overal voluit in !
Vooral 's avonds is ze erg druk en weet van geen ophouden tot groot ongenoegen van de andere honden en katten, die af en toe helemaal gek van haar worden.

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 07:17

Jeanine84 schreef:
Sommige mensen prijzen zich gelukkig met 1 pup en jij hebt er gewoon 2!! En ook nog eens 2 super mooie rassen :9

Dat is een heel bewuste keuze hoor.
Vroeger hadden we een labrador die binnen zat. Maar toen bleek dat ik allergisch was voor honden, dus moest de hond buiten. En een hond alleen buiten is zo zielig, dus is bronco bijgekomen. Nadien is er ook nog een oude dalmatiër bijgekomen omdat bomma en bompa er niet meer voor konden zorgen. De labrador is 14 geworden en 2 jaar geleden overleden. De dalmatiër hebben we deze winter laten inslapen, want die was zo versleten, en bleef maar leven, was niet meer menselijk.
Toen is bronco een tijdje alleen geweest, en kwam af en toe mijn vriend zijn hond mee, en dan leefde bronco helemaal op. Toen hebben we besloten dat er een pup bijkwam, maar wel pas in het voorjaar als het warmer is, omdat hondjes hier niet binnen komen.
Toevallig zijn we tegelijk op beide nesten uitgekomen. En ze waren allebei zo lief...
En ook omdat bronco alweer 7 is, en ze nooit de 14 gaat halen. Stel dat ze nog 3 jaar leeft (liefst nog langer ook). Dan zitten we weer met 1 hond alleen, en komt daar weer een pup bij.
Nu hebben de pups elkaar, en ze worden allebei goed opgevoed door bronco.
Bronco leert hen niet te dicht bij de poort te komen, waar ze moeten liggen als het regent, dat ze niet op iedereen moeten blaffen, waar ze niet mogen van eten, waar ze mogen graven, ...
Wij hebben niet veel werk aan de opvoeding van de pups...

Mic: ze groei inderdaad als kool. Ze eet nu ook al veeeel beter en meer.
De border collie haar kleur is heel leuk ja, maar op het moment is ze een beetje aan het verkleuren, en dat maakt dat het er altijd uit ziet alsof ze zo zielig kijkt ...
Abby is echt super rustig. Heel volwassen en serieus. Uiteraard kan ze ook goed spelen hoor.