Matsi & Kayen @ agility training.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Toushie

Matsi & Kayen @ agility training.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 15:51

Of nouja bijna :Y)

Met mijn 2 border collie's train ik heel veel.
De ene is 7 jaar oud en de oom van de andere die bijna een jaar is.
Met Matsi van 7 heb ik behendigheidswedstrijden gelopen , waarmee ik ondertussen gestopt ben omdat hij het minder leuk begon te vinden maar wat trainen doen we nog steeds.
Ik train dan voornamelijk met alles wat ik tegenkom en ook veel op kinderspeelplaatsen met schommels ect.

Met Kayen ben ik net begon wat springen en vooruit te oefenen heel weinig omdat hij nog jong is natuurlijk.
Dus dat is maar af en toe en hij kan het zeker wel aan hoor :Y)
hij is mijn nieuwe 'wedstrijd'hond en verder doen we ook veel aan doggydancen ect.
Hierbij een filmpje van een klein stukje uit onze training.

http://www.youtube.com/watch?v=SucqF1k-8dM

Groetjes

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:53

Echt suuperleuk! :D Zou ook wel iets voor mij zijn om de hond zo te trainen, haha.

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:54

Ik vind het er goed uitzien :).
Binnenkort ga ik waarschijnlijk officieel met mijn hond wedstrijden lopen, met behendigheid.

Mars

Re: Matsi & Kayen @ agility training.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:57

Wat een mooi filmpje, en wat een vrijheid krijgen de honden zo te zien bij jou. Je ziet echt dat ze er plezier in hebben en niet gedwongen worden oid :)
T is dat mijn GR bij lange na niet intelligent genoeg is voor agility, anders had ik het graag met hem gedaan :j

SanneTilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:02

Hey wat leuk, nog een behendigheidsliefhebber. Je filmpje ziet er leuk uit.
Ik train zelf met mijn Mechelse herder inmiddels ruim drie jaar behendigheid en het blijft zo leuk om te doen. En als ik een keertje geen zin heb (ik train zaterdagochtend om kwart voor 9) dan zorgt mijn hond wel dat ik er zin in krijg. Ze vindt het zo leuk.

Veel plezier nog met je leuke honden.

Nicole_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:47

Ziet er Ontzettend Leuk uit Linds :D!
Veel Plezier nog veder met Trainen :D!

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:15

Gaaf hé :D
Echt leuk :j

Welk liedje is dat trouwens? O:)
Herken 'm ergens van.. :=

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 18:02

Weissjee : Is leuk hoor veel plezier.
Mas. Ik werk ook met spelletjes met ze, alles doen we met geduld en plezier en alles met een spelletje zo vinden ze het erg leuk.
Waarom zou je hond niet intelligent genoeg zijn? als ze actief zijn en spelen leuk vinden zal het heus goed komen hoor :D

TES: I dreamt of Edward van Twilight score.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:20

Toushie schreef:
Mas. Ik werk ook met spelletjes met ze, alles doen we met geduld en plezier en alles met een spelletje zo vinden ze het erg leuk.
Waarom zou je hond niet intelligent genoeg zijn? als ze actief zijn en spelen leuk vinden zal het heus goed komen hoor :D

Haha, de mijne is wel erg actief ja, maar hij is wat... ongeremd :P Heb weleens een training met hem gevolgd, maar hij is zo enthousiast dat hij overal finaal doorhen rent. Hij let zo goed op mij, dat hij niet voor zich kijkt en maar door dendert, voor mijn gevoel snapt ie totaal de bedoeling van agility niet :o

Af en toe kom ik in het bos wel eens een sprongetje tegen, boomstam ofzo en dat doet ie wel, maar echt concentratie
voor een heel parcours heeft ie denk ik niet. Misschien later, als hij wat ouder is, hij is nu 2 jaar.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 18:38

Mas schreef:
Toushie schreef:

Haha, de mijne is wel erg actief ja, maar hij is wat... ongeremd :P Heb weleens een training met hem gevolgd, maar hij is zo enthousiast dat hij overal finaal doorhen rent. Hij let zo goed op mij, dat hij niet voor zich kijkt en maar door dendert, voor mijn gevoel snapt ie totaal de bedoeling van agility niet :o

Af en toe kom ik in het bos wel eens een sprongetje tegen, boomstam ofzo en dat doet ie wel, maar echt concentratie
voor een heel parcours heeft ie denk ik niet. Misschien later, als hij wat ouder is, hij is nu 2 jaar.

Haha hij is gewoon wat te enthousiast.
Waarschijnlijk snapt hij de bedoeling van enkele balkjes nog niet net zoals paarden en springen.
Sommige doen de crosshindernissen veel beter.
Wat je kan doen is bijv. in de tuin wat oefenen eerst aandacht e.d. dan bij met wellicht 2 stoelen en bezems kruisjes bouwen en dan opbouwen totdat hij het wel snapt.
Denk dat hij het erg leuk vind maar gewoon ietsjes 'te' enthousiast is.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 19:00

Dat laatste denk ik idd ook, hij wil heel graag doen wat ik zeg, maar in zijn enthousiasme om te werken gooit ie alles omver :+
Ik denk dat ik het er voor nu even bij laat tot hij wat meer rust in zijn koppie heeft. Gelukkig zijn er andere dingen die hij ook met plezier doet :)

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 20:06

Toushie schreef:
Weissjee : Is leuk hoor veel plezier.

Dankje :D.
Maar ik weet nog niet zeker of ik wedstrijden ga lopen. Heb al wat debutanten wedstrijden gelopen en gaat naar mijn verbazing erg goed. Nouja, ze loopt wel eens de ring uit en loopt dan een rondje maar dan komt ze weer terug en doet ze weer goed mee ;). Dus dat leert ze vast nog wel.
Ik train al 2 jaar ongeveer met haar maar het is voor haar meestal lang leven de lol. En crost lekker rondjes. haha.
Ze is iets ''te'' enhousiast. Netzo wat de hond van ''mas'' is ;).
@mas: Ik zou zeggen probeer het gewoon eens. Mijn hond deed alle hindernissen, maar niet altijd wanneer ik wou. Maar ik zag dat ze er plezier in had en ging gewoon verder. Ze liep ook regelmatig het parcour uit maar daar kon iedereen wel om lachen :D.