mag ik jullie voorstellen,laila mijn noorse boskat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ninaricci85

mag ik jullie voorstellen,laila mijn noorse boskat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 18:52

een paar maanden geleden stond er op marktplaats een noorse boskat dame. er stond eigenlijk alleen een foto van haar koppie maar ik was wel nieuwschierig en ben gaan kijken. ik moest 4 uur reizen met de trein en bus( friesland) maar dat had ik er graag voor over. daar aangekomen werd ik overdonderd over wat ik te zien kreeg. een graatmagere poes zonder ondervacht en onder de vlooien. die poes was op sterven na dood en ik dacht: die moet hier ogenblikkelijk weg. ik heb haar dus meegenomen ( en ook nog voor moeten betalen helaas) en ben de volgende dag met haar naar de dierenarts gegaan. ze was 2,5 kilo te licht, had waarschijnlijk wormen en had hoge koorts.(39,1) ook zat haar hele lijf onder de korstjes. ze leed erg veel pijn, als je haar aaide trok ze haar hele rug weg. hij heeft bloed afgenomen en daar kreeg ik de volgende dag de uitslag van. ze heeft een eiwit allergie, de eiwitten kunnen niet goed worden afgebroken dus moet ze speciaal voer. ik heb dat voer dezelfde dag nog gekocht en ben dat dus gaan voeren. op 5 december, 3 dagen nadat ik haar had gekocht, ging het volledig mis. ze kon niet meer staan die avond en ik heb direct de dierenarts gebeld. die zei dat ik mocht langskomen en om 22.00 uur stond ik dus met kat en al bij de dierenarts. hij stelde voor om haar op te nemen. ik heb echt gejankt bij het weggaan en dacht dat ik haar niet levend meer zou zien dus heb ook afscheid genomen. de volgende dag heb ik gelijk weer gebeld en ze was al wat aan de beterende hand. ze at weer wat, alleen was haar ontlasting nog erg dun, die kwam door de allergie. mna 4 dagen belde de dierenarts dat ze naar huis mocht. wat was ik blij. ik heb haar lekker verwent en het ging steeds beter met haar. nu, 4 maanden later is ze bijna volledig hersteld, ze heeft alleen nog steeds wat korstjes op haar lichaam maar daar heeft ze geen last van. hieronder wat foto's van hoe ze bij me aankwam. een vettige vacht en graatmager, en hoe ze langzamerhand opknapte. ze gaat bij mij ook niet meer weg. ik heb mijn kattenbestand aardig moeten inkrimpen maar dit is een blijvertje. momenteel heb ik nog 2 heilige birmanen die ook heel mager zijn, maar helaas kunnen die niet overweg met laila dus als die wat opgeknapt zijn ga ik die herplaatsen. ik wil me in de toekomst bezig gaan houden met katten die om de een of andere reden ziek zijn en dringend verzorging nodig hebben. ik wil ze dan als ze zijn opgeknapt herplaatsen bij lieve mensen. maar goed, dat zijn toekomstplannen. hieronder de foto's van laila.
dag 1
Afbeelding
na een maand
Afbeelding
vandaag
Afbeelding

ninaricci85

Re: mag ik jullie voorstellen,laila mijn noorse boskat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 18:54

ik heb het per ongeluk verkeerd geplaatst. heb al een m,od getemd om het te verplaatsen.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 18:54

zoo hey lonneke, je ziet haar echt vooruitgaan..!!

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 18:54

zo die is goed verandert zeg, petje af.
heel verstandig gehandeld dat je haar gelijk mee hebt genomen,wel jammer dat je er voor moest betalen.
maar ze ziet er super goed uit.
ga zo door

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 19:12

Wat is ze veranderd zeg! Echt super zeg!
Geweldig dat je dit soort werk doet!
Ik vind het ook een hele mooie kat!
Ga zo door!

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 19:15

Je hebt er goed aan gedaan die poes daar weg te halen, jammer dat die mensen betaald zijn, die zullen vrolijk doorgaan waarschijnlijk...
Maar petje af voor het behaalde resultaat super!!!!!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 19:22

Allemachtig, wat zag die er slecht uit zeg!!!
Ik dacht dat wij toen met onze Noor een slechte hadden (wel gratis trouwens), maar dit is 10 keer erger!
Maar wat super dat je dit allemaal gedaan hebt en wat ziet ze er nu prachtig uit zeg!
Mijn complimenten!!!
Mensen zoals jij, daar kunnen er niet genoeg van zijn (helaas zijn er te weinig)

_MV_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 19:26

Complimenten! Wat zag zij er slecht uit, erg sneu voor het beestje.
Mijn poezebeest heeft ook een allergische reactie gehad op vlooien. Gelukkig direct kunnen verhelpen maar wat een jeuk en pijn heeft zo'n beestje dan.

Succes met je toekomstplannen!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 19:30

momenteel heb ik ook 2 heilige birmaan zusjes zitten die erg mager zijn. ze zaten ook onder de vlooeien en ik vermoed dat ze ook wormen hebben. ik ben ze nu aan t bijvoeren en ik heb de ergste net gewassen en gekamd. alhoewel ze er een stuk beter aan toe zijn als laila hebben ze toch denk ik wel een maand of 2 nodig om aan te sterken. helaas ( ik leer het nooit denk ik) heb ik ook voor deze twee dames moeten betalen, maar ja, het zijn dan ook raskatten. maar over een maand of 2 zijn ze weer opgeknapt en zoek ik een goed tehuis voor deze twee kanjers. laila houd ik overigens gewoon zelf.

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 19:31

wwooooow wat een verschil.. arm beest in het begin zeg. heb je enig idee hoe oud ze is?

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 19:34

ja ze is 4. ze heeft een stamboom maar helaas is die niet in mijn bezit. de mensen waar ik haar kocht zeiden dat die nog in de verhuisdoos lag, als dat al waar is. maar het maakt mij niet uit, ze blijft gewoon gezellig bij mij.

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 19:36

onvoorstelbaar he, dat mensen zo met een dier om konden gaan..

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 19:39

Wat heeft Laila het getroffen bij jou.
Ze ziet er gezond uit op de laatste foto.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 19:41

luuntje schreef:
Ze ziet er gezond uit op de laatste foto.

Nou inderdaad! De vacht ziet er een stuk beter uit en een gezondere uitstraling
Super dat je dit gedaan hebt! Wat een mooie kat :+:

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 19:44

ze is op de korstjes na dan nu ook helemaal gezond. ze moet helaas wel dr hele leven speciaal voer maar dat heb ik er graag voor over. het lijkt me echt leuk om dit vaker te gaan doen. ik ben hele dagen thuis en heb best veel ervaring met dieren. dus wie weet kan ik vaker zo'n kat opvangen tot ze weer beter zijn en dan herplaatsen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 19:44

Meid, ik denk dat je je roeping hebt gevonden.

Zorg dat je goede afspraken maakt (korting!) bij de dierenarts als je dit door wilt zetten. Ik met mijn cattery krijg kennelkorting, dit moet jij ook vast wel kunnen regelen.

Wat ontzettend lief dat jij je over dit dier ontfermt hebt, en man wat is ze opgeknapt, wat zag ze eruit.

Petje af voor je !

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 19:48

Wauw wat een positieve verandering........ Toppie! Ze is echt prachtig!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 19:48

crossmonster schreef:
Meid, ik denk dat je je roeping hebt gevonden.

Zorg dat je goede afspraken maakt (korting!) bij de dierenarts als je dit door wilt zetten. Ik met mijn cattery krijg kennelkorting, dit moet jij ook vast wel kunnen regelen.

Wat ontzettend lief dat jij je over dit dier ontfermt hebt, en man wat is ze opgeknapt, wat zag ze eruit.

Petje af voor je !

ik vind het echt heel leuk om te doen. ik heb er alle tijd en ruimte voor dus de katten kunnen bij mij heerlijk herstellen. het is ook zulk dankbaar werk.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 19:50

Meid, +:)+ !

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 19:52

Dat is het zeker.

We weten allemaal van jouw verleden met katten, ik neem aan dat je die fout niet nogmaals maakt.
Zorg dat het haalbaar blijft, als mensen er lucht van krijgen dat je katten "opvangt" dan heb je kans dat er massaal gedumpt gaat worden ... geloof me dit heb ik zelf meegemaakt met mijn ouders.
Wij hebben het ook een tijdje gedaan, maar mensen zijn brutaal als het om dumpen van dieren gaat. Bah...

Maar zorg evt voor een sponsor, bel RC en vraag om proefpakketten, bel Hills en vraag om proefpakketten etc etc.

Schrijf naar verschillende voerleveranciers je verhaal en geef evt aan dat je gerust voer wilt met een kleurfout oid.
Wie niet waagt, die niet wint !!

Voor advies mag je ons altijd raadplegen natuurlijk!
Er zitten veel kattenliefhebbers en kenners op bokt.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 20:39

ik heb zeer zeker geleerd van mijn kattenavontuur. ik heb het aantal katten daarna ook gelijk teruggebracht naar 2 ( nu even 3) ik ga zeer zeker wat doen met je tip over dat voer en de dierenarts. ik vind het zulk dankbaar werk om zo'n zielepiet een warm mandje te geven dat ik echt zit te denken om ermee door te gaan.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 20:56

BB > BB-itp

Austria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 22:28

Wat heeft Laila het toch getroffen met je goede zorgen. Jij hebt haar de laatste maanden wel heel goed verzorgd en wat fijn voor haar dat zij mag blijven. Had je vier maanden geleden niet ook een rode Noorse boskat?

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 22:58

Goed werk geleverd! Hardstikke goed van je! Die is echt veranderd van een lelijk eendje tot een prachtige zwaan!

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 23:04

wauw, wat is ze opgeknapt!!! Echt super dat je zulk werk doet!!!!

Ik stuur je nog even een pb-tje ivm de heilige birmanen