Duitse staande korthaar Fidel.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laureas

Duitse staande korthaar Fidel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 22:58

Dit is mijn grote hoop, Fidel, hij is een zoon van mijn eigen hond, Chanouk en dus de broer van mijn overleden hartediefje Finesse. Als alles gaat volgens plan wordt hij de papa van mijn nieuwe puppie. Het gaat hier om Duitse staande kortharen. Fidel heeft een zeldzame kleur, hij is namelijk een bruine forelschimmel, zo noemt die kleur blijkbaar en ik heb nog niet veel van deze kleur bij Duitse staande kortharen gezien in België, ik vind het zelf prachtig.

Afbeelding

Afbeelding

En als alles goedgaat, wordt dit de mama, ik hoop het zo, ik vind haar zo mooi.
Afbeelding

Het gaat hier om een lange termijn plan, het kan nog zeker een jaar duren voor het echt doorgaat, wegens de testen en papierwerk enzovoort en dan nog echt het loops worden en bevallen, maar het voornaamste is dat het ooit zal gebeuren, dus ik duim elke dag dat het zal lukken.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 23:01

Wat leuk! Is forelschimmel zo bijzonder ja?? Ik dacht dat ik wel veel kortharen heb gezien in bruin forelschimmel. Eerder de zwarte kortharen heb ik nog maar 1x gezien :D Maar het is zeker een ontzettend mooie reu!

Maar wat ontzettend leuk! Hoezo kan het nog zo lang duren? Voldoet de reu nog niet aan de eisen?? Nou ik hoop voor je dat het allemaal een beetje opschiet!

Wat ga je er straks mee doen? Ga je de pup ook trainen voor de jacht??

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 23:12

Casca schreef:
Wat leuk! Is forelschimmel zo bijzonder ja?? Ik dacht dat ik wel veel kortharen heb gezien in bruin forelschimmel. Eerder de zwarte kortharen heb ik nog maar 1x gezien :D Maar het is zeker een ontzettend mooie reu!

Maar wat ontzettend leuk! Hoezo kan het nog zo lang duren? Voldoet de reu nog niet aan de eisen?? Nou ik hoop voor je dat het allemaal een beetje opschiet!

Wat ga je er straks mee doen? Ga je de pup ook trainen voor de jacht??

De meeste Duitse staande kortharen zijn gewoon bruinschimmel met platen of helemaal bruin, die zijn dus meer gekleurd zoals die in mijn profiel. (of hetzelfde maar dan met zwart inderdaad)

Fidel is veel witter en heeft eigenlijk allemaal kleine bruine vlekjes zoals een dalmatiër, naast de grote platen op zijn rug en bruin hoofd natuurlijk.

De reu moet alleen nog DNA getest worden, is verplicht in België. Het teefje komt uit Frankrijk en haar papieren moeten nog in orde gezet worden, ook moet ze nog DNA getest worden en gaan we nog een paar testen doen qua gezondheid, zoals op de heupen. Kwestie van alles volgens het boekje te doen. De pups moeten een goede start kunnen maken in het leven, niet waar?

De pup zal meegaan op hondentraining meerbepaald gehoorzaamheid, en misschien ook dienen voor shows te lopen. Maar het allerbelangrijkste is om hier bij mij te gaan wonen samen met haar oma Chanouk.
;)

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 23:22

Mooi van die buitenlandse bloedlijnen!( http://www.gundogpedigrees.com/ <-staat alleen de korthaar nog niet op, komt binnenkort nog, is leuk om na te pluizen :D )

klopt van die kleur, denk dat ik ze idd heb verward met de gewone bruinschimmel :)

Goh, DNA-test? Of de voorouders wel echt kloppen? Of wat controleren ze dan??

Dat is altijd leuk veel met je hond doen :) maar een maatje hebben aan je hond is natuurlijk het allerbelangrijkste. En nu maar afwachten :D

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 23:31

Casca schreef:
Mooi van die buitenlandse bloedlijnen!( http://www.gundogpedigrees.com/ <-staat alleen de korthaar nog niet op, komt binnenkort nog, is leuk om na te pluizen :D )

klopt van die kleur, denk dat ik ze idd heb verward met de gewone bruinschimmel :)

Goh, DNA-test? Of de voorouders wel echt kloppen? Of wat controleren ze dan??

Dat is altijd leuk veel met je hond doen :) maar een maatje hebben aan je hond is natuurlijk het allerbelangrijkste. En nu maar afwachten :D

Bedankt voor de link, is zéér interessant.

Ja, de ouders worden DNA getest en dan ook de pups, om zeker te zijn dat het wel echt de ouders zijn van de nest. Dat is nieuw van dit jaar bij Sint Hubertus, de Belgische stamboekvereniging.

miccamaaike

Re: Duitse staande korthaar Fidel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 15:48

mooi hoor!! worden vast mooie puppies :)

Wij hebben ook een duitse staande, maar dan wel een bruinschimmel (zie onderschrift). Uit dat nestje kwamen overigens ook een paar zulke honden.