Duitse Staande Korthaar Tessa vs. kleedje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

miccamaaike

Duitse Staande Korthaar Tessa vs. kleedje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 16:53

Vandaag zat ik eens door wat foto's heen te bladeren op mijn computer en kwam ik toch weer zulke leuke foto's tegen van onze hond (nou ja, die van m'n ouders). Ik dacht, laat ik die eens met jullie delen!

Tessa is een Duitse Staande hond, een kortharige. Ze is nu 7,5 jaar (op de foto's nog iets jonger) maar voelt zich af en toe nog een puppie. Ze is ontzettend energiek en druk. Aan een lijntje lopen vindt ze dan ook erg moeilijk, maar gaat wel beter dan dat het ging. (ze kan nu zelfs aan de fiets, joepie!) Gelukkig kan ze bij mijn ouders gewoon los op het erf. :)

Tessa is erg lief voor mensen en kinderen. Kids kunnen alles met haar, ze zal nooit bijten oid (ik weet het, zeg nooit nooit). Ze kan echter absoluut niet met kippen, konijnen, gevogelte, katten etc... daar weet ze (helaas) wel raad mee...

Nou meet Tessa! Dit kleedje is er helaas niet meer, je kunt vast wel raden waarom!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog een paar andere foto's!

Hallo!
Afbeelding

Met broertje Bello in de mand... (Bello is van de buren)
Afbeelding

Rennen in de tuin!
Afbeelding

Ze lust ALLES, ook watermeloen!
Afbeelding

Racen door de sneeuw!
Afbeelding

Edit: nog 2 foto's! Eentje met broertje Bello en eentje in haar favo positie (op dr rug dus..)

Afbeelding

Afbeelding

(foto's zijn niet allemaal even geweldig en sommige al oud.. maar vond ze wel leuk om er bij te zetten :) )

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 09:19

Wat een leuke foto's!!

Wij hadden vroeger ook zo'n zelfde hond, alleen was die van ons helemaal bruin. Die kop en uitdrukking zijn zo herkenbaar :D

Ook hoe je haar omschrijft; heel herkenbaar allemaal! Vooral die katten he..... die van ons is een keer dwars door een hordeur heengegaan om een kat te vangen :o !!

Diaz

Re: Duitse Staande Korthaar Tessa vs. kleedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:26

Jaaa Duitse staande!! :D leuk hoor! :D

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:33

Wat een herkenbare foto's! Heb zelf ook een Duitse Staande van bijna 12 jaar oud en ik moet zeggen dat ik ze erg veel op elkaar vind lijken! Dat jeugdige houden ze inderdaad lang. Mijn hond wordt nu wel wat ouder en is wat stijver dan vroeger, maar tot haar tiende jaar dachten mensen altijd dat ik met een hele jonge hond aan de wandel was :D Vindt die van jou sneeuw en bladeren ook geweldig om doorheen te crossen?
Haha, dat kleedje, dat ontleden van alles hoort volgens mij ook echt bij het ras. Shiva doe je echt een groot plezier met een knuffel, dan kan ze alle vulling eruit trekken alsof het de ingewanden van een prooi zijn... Levende dieren laat ze gelukkig met rust. Ze kan zich de hele dag vermaken door in de houding naar allerlei beestjes te kijken, maar ze grijpt ze niet. In haar jonge jaren kwam ze één keer heel trots met een verbaasde kat in haar bek aanzetten (ze hield het vast alsof het een pup was en kwam helemaal trots aanhuppelen 'baasje, kijk eens wat ik heb gevonden'). Toen ik toch enigzins overstuur reageerde (zag al helemaal voor me hoe ik in de buurt kon gaan navragen van wie de half opgevreten dode kat was), werd de kat uitgespuugd. Dat beest was zo verbaasd dat het niet eens meteen wegliep. Sindsdien kijkt ze alleen maar... :o
Een erg mooie hond!

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:42

Wat een prachtige hond! Haar broer mag er natuurlijk ook wezen. Zelf zijn we nog in bezit van exact hetzelfde kleedje, die leeft nog wel :P

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 09:59

Dank je voor jullie reacties!

Heel herkenbaar! Helaas gaat die van ons dus idd echt achter katten aan en laat ze ook niet leven, echt heel zielig :(
Zo heeft ze een keer een jong katje gepakt voor mijn ogen. Was een boerderij katje van verderop en gelukkig vond die boer het niet zo erg (die was geloof ik eerder blij dat hij er van af was) maar is wel heel naar! En toen we haar kregen hadden we nog 5 kippen, liep ze de hele dag rond het kippenhok... daar was echt een spoor omheen! Inmiddels geen kippen meer (deels door de hond deels niet).

Vind het altijd wel raar dat ze zo fel is op andere beesten (niet op honden trouwens, daar is ze vrij onderdanig naartoe) en zo geweldig goed met mensen en ook kleine kinderen kan! Daardoor is het toch gewoon een super hond :)

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 20:21

Hier nog een Duitse staande fanatiekeling, ...ik ben gek op dit ras en ook deze foto's zijn zo typerend. Deze honden blijven zolang jong in hun geest, erg leuk. Momenteel ben ik zoek naar een puppie.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 15:58

Als je je puppie hebt moet je maar even een foto plaatsen! Ben wel heel benieuwd! :)

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:03

Haha, wat een leuk stel die 2 zeg! :D