onze draakjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

absque_dubio

onze draakjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 16:16

Ook maar is even foto's van onze draakjes showen hier. :D
Het zijn baardagamen, een mannetje (Geronimo) en een vrouwtje (Silvie).
We hebben ze ongeveer een jaar geleden van iemand overgenomen. Geronimo is de echte man en ziet er goed uit, maar Silvie is, ehm, een soort van kneusje. :(:) Ze ziet er al een stuk beter uit dan toen we haar mee hebben genomen (we wilden eigenlijk alleen Geronimo, maar haar hebben we uit medelijden erbij meegenomen)
Kijk en geniet. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 16:20

mooie beestjes :) heb er hier ook 1 zitten :D
hoe oud zijn ze?

absque_dubio

Re: onze draakjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 16:24

Leuk zijn ze he. :D
Geronimo is denk ik nu 3 jaar? En Silvia 2. In ieder geval zijn ze nog niet oud. :)
En ze eten niks kwa fruit, alleen groenvoer en krekels. De rest vertikken ze om te eten. Het is al knap dat ze eindelijk groenvoer eten. Volgens mij hebben ze best wel wat gemist bij de vorige eigenaren. :(:)
Silvia is echt sneu, je moet de krekel voor haar neus vasthouden, en dan nog pakt ze 3x mis, en dan met een beetje geluk heeft ze hem wel. Net of maar motoriek niet helemaal goed is oid.

sayenti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:33

absque_dubio schreef:
Leuk zijn ze he. :D
Geronimo is denk ik nu 3 jaar? En Silvia 2. In ieder geval zijn ze nog niet oud. :)
En ze eten niks kwa fruit, alleen groenvoer en krekels. De rest vertikken ze om te eten. Het is al knap dat ze eindelijk groenvoer eten. Volgens mij hebben ze best wel wat gemist bij de vorige eigenaren. :(:)
Silvia is echt sneu, je moet de krekel voor haar neus vasthouden, en dan nog pakt ze 3x mis, en dan met een beetje geluk heeft ze hem wel. Net of maar motoriek niet helemaal goed is oid.

kun je ze niet beter woestijn sprinkhanen geven ?
dit zullen ze rapper eten en ze zijn in enkele maten
ook eten die van ons katten voer zonder bewaar middelen
en krijgen ze om de maand vitamine ;)

ze zijn knap hoor maar precies wel aan de kleine kant voor hun leeftijd ?

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:39

geen fruit maar wel groente? appart bij die van mij is het andersom :P
die van mij vind sprinkhanen idd erg lekker maar ze zijn wel een stuk duurder dan krekels. ook kun je miss. moriowormen proberen?
@ sayenti : 1 keer per maand vit.? ze horen ong. 5 keer per week calcium preperaat over het voer te krijgen en 1 keer per week vit. ( en een uv b lamp natuurlijk) anders kunnen ze bv botvergroeiïngen e.d krijgen.....
(kattenvoer is goed maar ik geloof dat ze dat gel achtige spul er niet bij mogen hebben en niet te vaak?)

sayenti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:44

beestenfreak schreef:
geen fruit maar wel groente? appart bij die van mij is het andersom :P
die van mij vind sprinkhanen idd erg lekker maar ze zijn wel een stuk duurder dan krekels.
@ sayenti : 1 keer per maand vit.? ze horen ong. 5 keer per week calcium preperaat over het voer te krijgen en 1 keer per week vit. ( en een uv b lamp natuurlijk) anders kunnen ze bv botvergroeiïngen e.d krijgen.....
(kattenvoer is goed maar ik geloof dat ze dat gel achtige spul er niet bij mogen hebben en niet te vaak?)

calcuim krijgen ze dagelijks op hun sprinkhanen en krekels
vitamine zijn druppels die je moet inspuiten normaal in het drinken maar om zeker te zijn doe ik het rechtstreeks in hun bek
kattenvoer krijgen ze hier 1x in de 2 weken sterkt aan
opzig vind ik sprinkhanen niet duur 10euro voor 50 en de volwassen baardagaam krijgen hier per dag 4

krekels vind ik ontzettend duur ook misschien omdat ik teveel nakweek heb dat ze zoveel eten :o

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:54

ok ;)
je kan proberen om ze zelf te kweken (sprinkhanen ook trouwens) maar mij is het nog niet gelukt :P

sayenti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:59

nee doe ik denk meer verlies aan verlichting aan ze moeten op 25-30graden zitten en mijn baardagamen zijn vrij groot dus naar gewoon maatje meduim zien ze niet eens eten ze trouwens ook niet
dus moeten de sprinkhanen al een 2maanden zijn dus met eletrick (of hoe je het ook schrijft) komt het duurder uit :D
maar als je naar winkels ga die krekels verkopen doen deze na een 2 weken weg aan inkoopprijs van hun ;)
maar ik bestel in groter aantal dus heb ik ook enkel inkoopprijs :D

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:03

Wat een mooierds zeg.
wij hebben op school ook 2.
En 3 jongen ervan.
Krijgen die van jou geen meelwormen ?
Bij ons wel, maar niet veel want dan raken ze verstopt :+

sayenti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:14

bedoel je niet wasmotlarven ? meelwormen is niet bepaald gezond :p :+

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 23:58

Sprinkhanen zijn hier echt ontzettend duur, dus die krijgen ze maar af en toe. (Waar kopen jullie die zo goedkoop joh?)
De rest wat hier is genoemd eten ze ook niet..
We hebben het vrouwtje een tijd fruithapje voor baby's bijgevoerd, en zelfs dat vond ze echt vreselijk.
Verder krijgen ze hun nodige dingen wel hoor. Heb jarenlang baardagamen gehad, ook regelmatig eieren en jongen. Had elke keer minimaal 4 terrariumen vol. :o (en dan hebben we het niet over kleine bakjes, maar oa een bak van 1.50 en 1.20)
Dus verstand ervan heb ik genoeg. Ze zijn alle2 idd niet al te groot. Het mannetje heeft opzich nog wel mooi formaat. Hij is niet groot, maar niet dat je zegt super klein. Het vrouwtje daarintegen is wel echt super klein. Maar ach, ze zien er al een stúk beter uit dan toen we ze kochten, en ik denk dat we er toen al te laat bij waren om ze mooi groot en gezond te krijgen.

sayenti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 01:39

en eten ze ook geen banaan of appel ?
je hebt ook in de winkel een plantje wat je aan konijnen kunt geven of een vetplantje ->eten ze graag en is bovendien nog voedzaam
ja ik heb nu ook enkele terrariums vol 50baby's momenteel en binnen 2maanden nog eens :o
ik heb de mijn dadelijk gekocht toen ze een uur oud waren omdat je dan ziet dat ze rachitis hebben van in het ei zelf naarmaten het dier ouder word kan je dit verstoppen met teveel eten geven en heeft het dier wel last van zijn botjes
en een babymuisje eten ze dat niet ?
en zitten ze samen kan ook invloed op het eten van het dier hebben mijn vrouwtje wil totaal niets eten als ze bij het mannetje zit :S
en krijgen je voeder dieren ook worteltjes om te eten ? dit is wel zeer belangrijk mocht je dit niet wete
in nederland zit wel iemand met heelgoedkopen voedsel dieren wand de mijn komen er namelijk van :D

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 01:46

fruit eten ze écht met geen mogelijkheid. Appart voeren hebben we ook al geprobeert. Ik geef de voederdieren vaak een stukje appel, wortels hebben we eigenlijk nooit. :o
Oeh gaaf zeg. :D Jammer dat je in belgie woont, anders was ik wel even kijken voor nog een kleintje erbij. O:) We willen nog graag een vrouwtje.
Wij hadden al een terrarium staan, en waren rustig opzoek naar een leuk dier. En toen zagen we op mp het mannetje staan, en die vonden we zó gaaf. Daar eenmaal aangekomen heb ik voor mn moeder het terrarium van hun (echt een práchtig ding! :+: ) en het vrouwtje er voor mn moeder bijgekocht. Dus we kwamen met een volle auto terug terwijl dat helemaal niet de bedoeling was. :o
Plantjes eten ze ook niet. Ze eten alleen, even denken, hoe heet die groene groenten ookalweer? Ben even de naam kwijt.. andijvie? Sjee, waarom vergeet ik nou weer de naam. :+
Naja, ze eten alleen groente, verder vertikken ze alles.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 01:49

Oh en babymuisjes hebben we op het begin ook geprobeert, keken ze ook niet naar. Ik wil het binnenkort zowiezo nog is proberen, maar dat moet als mams weg is, want die vind dat dan weer eng. Maar ik ben alleen bang dat ze het muisje niet opeten, en dan zit ik ermee opgescheept en weet ik niet wat ik ermee moet doen.. :=
edit; en waar haal jij dan je voederdieren? Wat is de naam ervan? Dan ga ik even opzoeken of dat in de buurt zit en daar inkopen doen. :P

sayenti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 02:03

dan moet ik morgen even kijken op het doosje
wortels moeten de krekels echt wel binnen hebben dat is de enigste manier om je baardagaam vitamina A mee tegeven
en als je met het eten speelt voor hun neus ?

muisjes geef ik diepvries vin ik anders ook te erg en eten ze het niet binnen het half uur ga het in een zakje in de vuilnisbak

je hebt in de liddl ook een groente mix van andijvie is makkelijk en hebben ze een beetje kleur :D

kun je dit niet vragen voor sprinkhanen in een gewoon winkeltje ik haal mijn namelijk gewoon af in de winkel zij bellen en ik kom halen natuurlijk doen zij er ook een beetje winst op
en het vrouwtje vitamine inspuiten fleuren ze letterlijk van op
in het begin deden de ons het ook niet na enkele maanden deden ze hun bek zelf al open .
en doe je ze soms in bad ?

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 02:14

Dat van de wortels wist ik niet, heel erg bedankt voor de tip! Ga gelijk morgen wortels kopen. :j
Ik doe ze regelmatig in bad, spuit ze regelmatig nat, vitamine inspuiten heb ik geprobeert, eten voor hun neus spelen heb ik geprobeert. Niks werkt. En ik ben geen opgever hoor, ik kan dat soort dingen gerust een paar maanden proberen. Maar op een gegeven moment heb ik er ook wel genoeg van. :o
Wij hebben ook regelmatig die groentemix ja. :D
Hier bij de winkel zijn sprinkhanen errug duur, 50 cent voor een niet bepaald grote. Ik heb het geld er echt wel voor over, maar ik zie totáál geen verbetering bij het vrouwtje. Is echt jammer dat je in belgie woont, anders kon je het een keer komen bekijken. Ze lijkt echt een beetje last van haar motoriek te hebben. Echt duidelijk een achterstand, en helaas werkt niks om haar 'normaal' te krijgen. Tis echt ons zorgenkindje, en we nemen er ook de tijd voor om haar te laten eten. Tis alleen jammer dat het niet meer wegtrekt. :(:)

sayenti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 02:37

en kun je ze niet jaloers maken met iets deze diertjes zullen in het verleden al wel dinge meegamaakt hebben heb ook een opvang diertje gehad zoontje had het gekocht en toen besefte hij dat het niet klein bleef diertje is op 3jarige leeftijd hier gekomen toen hij 20cm was -> dat zijn mijn dieren op een halfjaar er al over zelfs
en deze heb ik verder gegoven aan mensen meestal is het zo als ze weinig voeding hebben gehad dat de ingewanden niet mee groeien dus hier zou ik wel voor oppassen
50cent is echt wel duur hoor :s ik koop mij woestijn 50stuks voor 10 euro +10extra voor transport dat ze niet doodgaan en bossprinkane net het zelfde :s ik ga eens vragen waar juist dat hij overal leverd
en innerdaad mensen onderschatten de kosten van een baardagaam heb ik al gemerkt
laatst kreeg ik een mail omdat mijn baby's tereservatie stonden dat ik veel nestjes had omdat ze alleen maar kleiner wou en als ze groter waren dat ze ze zo verkocht en kleintjes kwam halen :s hiermee kan ik echt niet lachen .en als je ze nu dwangmatig voerd of krekel loslaten in het groenten bakje ?
de jongste baby's van nu 2weken eten hier 50krekels per dag met hun 17+ groenten je kan een baardagaam alles voederen wat gelijk is aan zijn nek of beetje groter.
ook kan het zo zijn dat het vrouwtje is beholpen in het eitje en niet zelfstandig eruit is kunnen komen

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 09:12

Gelukkig hebben wij de kosten niet onderschat. Omdat we al jaren meerdere baardagamen hebben gehad. Verder onderschatten veel mensen het zeker ja. Maar in de tijd dat ik er veel had, werkte ik nog in de dierenwinkel dus kon gedeeltelijk gratis voor meenemen haha. Verder hebben we ook nog 4 honden en 2 vogels, en die eten ook wel aardig wat. Dus die 2 baardagamen maken ook niet meer uit. :D
Ja ze zijn hier echt duur. Ook een bakje krekels waar maar weinig in zit is al 2,50. Dat is ook raar, dat iemand ze alleen wilt als ze klein zijn. Ik vind ze groot juist veel leuker. Dan lijken ze zo totaal niet op elkaar, en hebben overduidelijk allemaal een eigen karakter. Echt leuk vind ik dat.
Ik weet dat je ze alles kan voeren wat gelijk is aan hun nek, maar ze vertikken het gewoon om te eten. Wij denken ook, ach, die diertjes hebben het hier duidelijk een stuk beter dan eerst. Je ziet duidelijk dat ze opgeknapt zijn. Ze eten nu al groente, wat ze eerst niet deden. Het vrouwtje kan en wil nu zelf achter de krekels aan, wat ze eerst ook echt niet deed. En verder maken we er altijd tijd voor om haar ook te laten eten. We hebben ervoor gekozen om haar ook te nemen, en vinden het dan ook echt geen probleem om niet gewoon dat doosje krekels erin te gooien, maar er rustig voor te gaan zitten en te wachten tot ze haar krekels opeet.

sayenti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 10:46

wij betalen 2euro voor ongeveer een 100 krekels of meer :D
heimchen komen ons krekels van en om dat die mevrouw zij dat ze die in nederland ging halen veronderstel ik dat ze van daar komen .
ons kleintjes zij supper tam heb een zusje van 6en ze zit er altijd bij als je de terrarium opendoet en je steekt je hand erin ben je zeker dat ze allemaal op je hand zitten maar echt pakken doen we de stakkertjes nog niet pas op leeftijd van 7weken zodat ze aangesterkt zijn
in het begin kon ik mijn baardjes babys ook onderscheinden van uiterlijk alleen maar nu moet ik naar het gedrag zien hihi
ik moet eerlijk zijn ik heb de koste ook wel wat onderschat daarom ga ik maar wat werken om ze toch alles te kunnen geven wat ze nodig hebben .dus een beetje uit de handgelope hobby maar als je smorgens hun lieve bekkies zie is alles weer vergeten :D :+