Ons hondje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tamara16

Ons hondje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 13:24

Sinds 2 december 2008 zijn mijn vriend en ik in het bezit van een franse bulldog teefje
van ongeveer 3 a 4 jaar oud.
We hadden haar op internet gezien en gelijk die zelfde avond konden wij haar al ophalen,
eenmaal daar aangekomen kregen wij de indruk dat we zo snel mogelijk weer weg moesten.

We weten dus verder niet of ze geholpen is of niet, ze heeft er wel een litteken zitten,maar dat kan ook van haar pups zijn geweest,ook dit weten wij niet.
Heb op oudjaars dag nog een nette mail met enkele vragen naar de oude eigenaren gestuurt, maar hier geen reactie meer opgekregen.

Nou hier volgen dan de foto's:

Afbeelding

Afbeelding
Djorca met haar nieuwe mand onder de kerstboom

Afbeelding

berichtje zou leuk zijn

XoNo

Re: Ons hondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:44

Ze is hartstikke leuk! Helaas heb ik ervaring met een herplaatser op dezelfde manier als hoe jullie dat gedaan hebben, alleen ging het bij ons nog een stap verder en werd onze hond thuis afgeleverd. Volgens mij wisten ze liever niet dat wij wisten waar zij woonden ofzo :?

Bij ons is onze hond in principe geloosd omdat er kosten aan zaten te komen, dus ik zou wel even ene tripje DA doen om haar even een kort APKtje te geven.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:49

wat een schatje!

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 21:20

Wat een leukerd.
Ik vind het nog een pluspunt dat eigenaren de moeite hebben genomen om een nieuw tehuis voor haar te zoeken.
Zelf heb ik (met een vriendin) medio oktober 2008 een franse bulldog gevonden die naar alle waarschijnlijkheid gewoon uit de auto is gezet. Litteken had mijn vondelingetje ook en de dierenarts kon niet zeggen of dat litteken is "veroorzaakt" door sterilisatie of door een keizersnede.
Ik weet niet heel veel van het ras, maar weet wel dat je in de zomer moet oppassen voor oververhitting. Dat heeft iets te maken met de stand van de neus.
Heel veel plezier met haar.

ps. ons vondelingetje woont nu bij de vriendin waarmee ik haar heb gevonden en is de lieveling van de stal geworden. Mocht de eigenaar zich nog melden (na heel veel inspanning van onze kant) dan geven we haar waarschijnlijk helemaal niet meer af.

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 23:51

Xono: ze heeft al een apktje gehad, hihi
ze krijgt eerst weer gewoon de basisenting omdat we niet weten wanneer ze voor het laatst geent is.
Ze heeft nu 1 prik gehad en 4 februari krijgt ze de 2e cocktail + de rabies,ook is ze gelijk de eerste keer ontwormt.

Mikkie: dat littteken bij mijn bulltje konden ze ook niet zeggen,aangezien ze wel wat dikkere tepels heeft kan het best zijn dat het een keizersnede is geweest.
De periode komt er weer aan voor de loopsheid,dus wij wachten gewoon nog even rustig af.
Ik weet inderdaad dat je in de zomer moet oppassen,dat komt door hun korte neus en ademhalingsproblemen,gewoon zorgen dat als je toch op pad gaat,natte handdoeken mee,voldoende water, zodat je toch kunt koelen.

En we hebben ook echt heel veel plezier met haar :D,we hebben het zo goed getroffen,ze is lief,aanhalig,speels,waaks (blaft lekker als ze wat hoort of mensen voorbij ziet lopen) hihi
kortom: een schatje !! :9

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 02:31

Ik hoop dat jullie heel veel plezier aan haar mogen beleven. Lijkt me een vrolijke en speelse hond, ze heeft het maar getroffen met een nieuw tehuis, zonder dat daar een asieltijd aan vooraf is gegaan.

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 13:58

wij beleven ook heel veel plezier aan haar, ze is inderdaad een vrolijke en speelse hond.
gelukkig heeft ze niet eerst in het asiel gezeten nee ;)