Vito my Gangstar Hamstar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Woest

Vito my Gangstar Hamstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 12:31

Sinds gisteren (11-1-09) heb ik er een nieuwe inwoner bij!

Ik was al een tijdje op zoek naar een klein diertje om me mee bezig te houden.
Eerst wou ik een rat, maar die moet je met meerdere houden, geen probleem, dan hou ik er gewoon twee, maar ze blijken meer verzorging nodig te hebben dan ik dacht (grotere kooi dan ik dacht, ect) Dus hield ik het maar op een hamster, ik wou eerst een goudhamster, maar geen van de hamster die ik zag, stond mij aan. Tot ik een kleine snoet door het tralies poortje zag komen, daar stond, uit alle Dwerghamsters 1 hamstertje rechtop mij aan te kijken.

Die wou ik wel van dichtbij zien, alle hamster gingen krijsend tegen elkaar zitten (ja ze hielden ze samen Verward ) alleen hij/zij bleef mooi zitten en kwam nieuwsgierig dichterbij.

Zooo mijn keuze was snel gemaakt.

Dit werd mijn russische dwerghamster VITO (doet me denken aan de ganstar films van robert de niro Nagelbijten / Gniffelen )

Misschien dat ik later een rat of twee neem, maar eerst wennen aan mijn vito Lachen

ZIJN PALEIS
Afbeelding

En vito
Afbeelding

Op het eerste zicht zit er niet veel beweging in.... tot het donker wordt (duh nachtdiertjes)

ik denk dat hij wel 10 kilometer in zijn draairat heeft gelopen, want ik heb hem zelfs moeten bijolien s'nachts zo'n begon het draaidingetje te piepen Nagelbijten / Gniffelen

jammer vind ik dat je er niet meerdere in 1 kooi kunt houden, het lijkt me zielig zo alleen, maar ja als ze in de natuur ook alleen zijn... is dat niet meer zielig :wink:

mocht ik een ratje nemen, dan wil ik zowiezo een jongkie, maar helaas kun je een rat en een hamster ook niet samenhouden, én voor twee kooien heb ik simpelweg geen plaats :cry:

AnnemiekvM

Re: Vito my Gangstar Hamstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:17

Leuke hamster. En een leuk hok!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:18

Wat een leukerd Lachen

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:19

Leuke hamster Lachen

Waarom zou je er geen 2 in 1 kooi kunnen houden? Hebben wij ook jaren gedaan, altijd goed gegaan.. Lachen

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:36

Leuke ham en hij heeft zeker een leuke naam, echt maffia-achtig Haha! leuke kooi trouwens die heb ik hier nog niet gezien in de winkels. Is het nog een jonkie? Want als dat zo is kan dat de reden zijn waarom ze nog samen zaten in de winkel.
Rat en hamster kunnen inderdaad niet samen, dan zou je denk ik een bloedbad aantreffen... Hopelijk kun je met de tijd alsnog 2 ratjes nemen want het zijn echt hele leuke en sociale dieren Lachen
M_EL_ISSA schreef:
Leuke hamster Lachen

Waarom zou je er geen 2 in 1 kooi kunnen houden? Hebben wij ook jaren gedaan, altijd goed gegaan.. Lachen

Hamsters zijn geen solidaire (schrijf ik het goed Bloos ?) dieren, je hebt wel 2 soorten hamsters die je met meerdere kunt houden maar dan moet je ook bij dat bepaald ras blijven. Jij hebt blijkbaar geluk gehad met je hamsters maar de meeste mensen niet, ik kan er ook van mee spreken...

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:21

Jeuj Bloos!
Wat een hok zeg!
Maar ben ik nou gek, ik zie geen hamster xD

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:26

Natje_spirit, De robovski en de Cambelli kan je in principe wel in groepjes houden.
Daar zijn de meningen weer over verdeeld omdat dit geloof ik met nederlandse bloedlijnen niet zou kunnen maar daar weet ik het fijne niet van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:33

Roborovski's en Campbelli's zijn DE ENIGE hamsters die je samen kunt houden, en dan nóg gaat het vaak fout.

Overige hamsters zijn solitair (en de syrische hamster, vroeger ook wel goudhamster genaamd, is hier het extreemste voorbeeld van. Wetenschappelijk onderzoek heeft vastgesteld dat het samenhouden van solitaire hamsters ontzéttend veel stress oplevert voor de dieren (om de slachtpartijen dan verder maar te verzwijgen).

Ik vind je hok overigens wel aan de kleine kant, maar voor een dwerg kan het nog.. Voor een Syr was het zeker veel te klein geweest (het loopwiel ook trouwens). Dus ik ben blij dat je voor een dwerg gezwicht bent. Lachen

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 23:42

@ Wuis: Ik vond hem nog groot want ik heb diertjes zien zitten in zo"n "verhuisbakje". Deze kooi is ovaal.
De afmeting is :

40 cm lang, 30 cm breed (op het breedste punt) en +- 40 cm hoog. dat is ook moeilijk te meten omdat hij ovaal is. maar ik denk dat hij geen problemen heeft, want hij slaapt liever in zijn vervoers doosje dan in zijn huis, dat doosje heb ik express erbij gezet mocht ik de kooi zuiver maken, en ik hem tijdelijk in het doosje terugzet, dat hij zo min mogelijk stres heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 11:49

40x30 vind ik echt veel te klein, sorry. Maar is eigen keus. :) Mijn hamsters zitten ieder op 80x40x50 en eigenlijk vind ik dat al klein.

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 11:59

EDIT: op de doos staat : 56 x 36,5 x41 hoog

maar ik denk dat hij hier super naar zijn zin heeft. want als je op sites gaat opzoeken wat het minimale is dan is dat de helft van deze bak.
maar ik heb een nieuw paleis gevonden op kapaza die ik wil afkopen voor hem:
Afbeelding

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 12:00

:) goed of niet? nu hopen dat hij niet verkocht is

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:16

Ziet er al veel beter uit.
Het is zo jammer dat de hokjes er tegenwoordig steeds modieuser uit moeten zien waardoor het niet echt diervriendelijk is.
Mijn ratten zitten met zijn 2e nog in een ouderwetse binnenvoilire, geen modieus ding, maar heerlijk ruim.

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:21

Wij hebben ook lang deze soort hamsterjes gehad. Ons is verteld dat ze alleen bij elkaar kunnen als ze dat vanaf de geboorte al zijn. Broertjes schijnt het beste te werken. Wij hebben er dus altijd twee bij elkaar gehad (we wilden er zo graag 2 dat we een stelletje kregen waarvan wij dan 2 kindjes konden houden) en het is altijd prima gegaan.

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:21

Oooh wat schattig! Ik heb vroeger ook 2 russische dwergjes gehad (zaten wel in aparte kooien).
Het enige wat ik jammer vind is dat ze niet zo heel lang leven en ik ben niet zo goed in afscheid nemen... Ik heb nu nijntjes :)

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:25

Wat schattig!!
Leuke naam ook!

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:21

Rusjes zijn echt de leukste hamsters om te houden! Wat een schatje zeg! Ze hebben alleen erg veel loopruimte nodig, dus liever een grote platte kooi dan een kleintje met veel verdiepingen. Maar ik zie al staan dat je voor een nieuw hok aan het rondzoeken bent. :)

Wat ik zelf altijd deed bij mijn rusjes was ze los laten rennen op m'n kamer. Het zijn over het algemeen geen goede klimmers dus dan kun je gemakkelijk gevaarlijke hoekjes met bijv. snoeren afbakenen met bijv. een doos. :D

Veel plezier nog met je hamster! :D