Johan de baardagaam

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Johan de baardagaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 14:46

Hoi allemaal Haha!

Sinds gister ben ik de trotse eigenaar van mijn eerste baardagaam, Johan genaamd!
In Alstatte (net over de grens van [plaats]) heb ik zijn terrarium gekocht en Johan, daar is namelijk een heel grote reptielenwinkel.

Eerst zijn woning:
Afbeelding
Hier heeft hij het vast erg naar zijn zin Lachen

Meet Johan himself:
Afbeelding
Afbeelding

Op mijn hand
Afbeelding

Op mijn broek
Afbeelding
Afbeelding

Johan is nog wel rustig, hij heeft vannacht gelukkig wel 5 krekels maat 7 opgegeten. Morgen haal ik maden voor hem en krekelpasta zodat ik dat laatste uit mijn hand kan voeren. Ik hoop dat hij het naar zijn zin heeft en vele jaren bij mij mag zijn.
Een reactie zou leuk zijn Lachen

Anoniem

Re: Johan de baardagaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 14:48

mooi baardje, en een mooi terrarium heb je! veel plezier met hem!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 14:50

dees_daan schreef:
mooi baardje, en een mooi terrarium heb je! veel plezier met hem!

Dank je wel Haha! Ben er heel trots op. Ja het terrarium is heel erg mooi, speciaal gemaakt voor baardagamen en als je goed kijkt zie je op de eerste foto Johan op die lage rotsblok zitten in het midden/ rechts (heel klein). Het is een erg groot terrarium namelijk!

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 14:55

Zijn baardjes ook niet sociale dieren? en moet je er minstens 2 in een terra hebben? heb ik ooit eens gelezen

Mooie terra en Johan mag er zeker zijn, heel veel plezier met dit beestje Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:05

marielleaartsen schreef:
Zijn baardjes ook niet sociale dieren? en moet je er minstens 2 in een terra hebben? heb ik ooit eens gelezen

Mooie terra en Johan mag er zeker zijn, heel veel plezier met dit beestje Haha!

Nou dat heb ik dus op internet goed onderzocht en aan paar vrienden van me gevraagd die baardagama's hebben, maar dat is dus niet zo Lachen. Wanneer er ook maar iets lengteverschil zit tussen de baardagama's eet de grote de kleine op.. Of breken er gevechten uit, daarom heb ik ervoor gekozen 1 te nemen, ik wil niet later 1 afstaan. Als ze klein zijn gaat het namelijk wel goed, pas als ze volwassen zijn kan het niet meer goed gaan. En daarbij spelen ze ook niet met elkaar ofzo, zijn erg dominante en solitaire dieren.
Heb ook een konijn en die zit wel samen met het konijn van mijn zusje, want dan is het wel zielig Lachen

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:18

ok, dacht ooit eens zoiets gelezen te hebben Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:07

een baardagaam kan je prima alleen houden idd, de kans is juist groot dat het fout gaat als je 2 mannetjes bij elkaar zet, je hebt echt een heel mooi terrarium, daar groeit ie niet uit Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:20

dees_daan schreef:
een baardagaam kan je prima alleen houden idd, de kans is juist groot dat het fout gaat als je 2 mannetjes bij elkaar zet, je hebt echt een heel mooi terrarium, daar groeit ie niet uit Clown

Ja het is een mannetje en ik heb geen zin in babybaardjes Vork en een mannetje erbij is geen optie inderdaad Knipoog Bedankt voor je reactie! Altijd leuk Haha! hij groeit inderdaad van zijn levensdagen niet uit zijn terrarium hihi

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:43

Let je wel even op dat je 's nachts niet voedert en alle krekels eruit haalt? Krekels kunnen je baardagaam aanvreten.
Ik geef mijn baardje ten laatste om 19u nog eten voor zijn spijsvertering niet teveel in de war te brengen.
Hoe oud is hij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 15:29

Ja klopt ik heb ook eten voor de krekels erin gezet zodat ze Johan niet gaan eten. Hij is 4/ 5 maand zeiden ze in de winkel. Bedankt voor je reactie!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 15:33

Wat een grappig beest!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 10:31

Wat een schattig beestje zeg! En wat een prachtig hok, daar is hij vast erg gelukkig mee!