We zijn nog naar een sinterklaas theater geweest hebben nog even buiten gelopen en hebben nog even geholpen stro te pakken (hier onder de verhalen en foto's)
Afgelopen week zijn we naar een sinterklaas theater geweest in beverwijk.
2 weken terug waren we er al even heen geweest om te oefenen en vorige week zondag ging het voor het echt.
Dinsdag avond 11 November kon ik mooi aan het "deur open doen en kinderen aanhoren te zingen" ontkomen omdat ik met Lambo naar Beverwijk moest voor de repetitie van een sinterklaas theater.
Eerst moesten we erg lang rijden en toen we in eindelijk in Beverwijk aan kwamen reden we verkeerd en waren we ongeveer een half uur te laat. Gelukkig hebben we het wel kunnen vinden en was het niet zo erg dat we te laat waren. Eerst kregen we even te zien waar we konden gaan staan naast het toneel en daarna konden we Lambo ophalen want die stond nog even te wachten in de trailer.
Het was best druk met mensen en aan hun reactie te merken toen we binnen kwamen met Lambo wisten de meeste mensen niet dat er een schaap mee zou doen

Toen we binnen waren werden we eerst even aan iedereen voorgesteld. Ondertussen waren ze al bezig met oefenen en kwam de idee piet al even naar ons toe om wat dingen te bespreken.
Dit zou namelijk de eerste keer worden dat ik niet mee zou gaan met Lambo het toneel op. Nee dit keer moest Lambo het helemaal alleen doen, Naja helemaal alleen niet mar hij moest maar even naar iemand anders luisteren

Het toneel stuk hete het cadeau voor de sint en werd dor stichting sisint gemaakt. De idee piet bedacht steeds nieuwe cadeaus voor sinterklaas en Lambo was dus ook 1 van de cadeaus voor sinterklaas.

Het was de bedoeling dat de idee piet op zou komen en zou zeggen dit schaap kan nog veel meer dan et paard en dan zou Lambo stap moeten doen. De eerst paar keer ging het niet goed omdat ze haar arm niet recht hielt en als je niet helemaal de goede commando's geeft doet Lambo het niet. Dus na even overleggen en nog een keer oefenen ging het goed. Lambo bleef idee piet ook de hele tijd aan kijken van krijg ik nog iets lekkers?
De toneel meneer vond het niet zo'n goed idee en dus gaf de idee piet Lambo maar aan de toneelmeneer Die liep dan met Lambo het toneel af.
Later Probeerde de toneel meneer pieten van het podium te jagen met Lambo en toen kwamen ze uit aan de andere kant van het toneel. Daar aan gekomen liet de toneel meneer lambo gewoon los. dit was eigenlijk niet de bedoeling en Lambo liep alleen weer terug over het toneel naar mij toe. De regisseur vond het wel leuk en liet het vast leggen in het script.
Daarna hadden ze nog even werk bespreking. Lambo was ondertussen wel een beetje moe en ging er midden op het podium tussen alle mensen gewoon bij liggen met zijn hoofd op de grond en viel bijna in slaap. Die mensen moesten wel lachen en vonden hem we heel erg rustig zo tussen alle drukte.

Die avond was dus wel geslaagd en zo gingen we tevreden weer naar huis. Langer had het ook niet moeten duren want na een lange rit naar huis en af en toe stopen voor Lambo was ik pas om half 3 weer thuis.
Toen zijn we Zondag 23 nog voor het echt gegaan. Het ging wel redelijk goed. De eerste keer hadden we nog een repetitie en toen ging alles goed. De eerste echt voorstelling deed Lambo geen stap maar begon die te schijten en te plassen maar de rest ging gelukkig wel goed.
De tweede voorstelling deed die wel nestap alleen wilde die de 2de keer niet meer op met de toneel meneer. Hij moest dan namelijk over het toneel rennen en hij had zo iets ik ren nu meteen wel haha. Toen hadden we maar even zijn hoofd de goede richting opgezet en rende die wel goed het toneel op.
Ook de beide keren dat die helemaal alleen het toneel over moest ging goed. Het was echt leuk en de kinderen hebben genoten

hier nog wat foto's:
Repetitie: Lambo verjaagt de dans pieten.

De bakkers pieten:

Nieuws piet en hoofdpiet. Dit stukje loopt Lambo los achter hun langs terwijl hun elkaar intervieuwen.

De toneel mevrouw met de bakkers pieten. De toneel mevrouw is Jette van der meij die speelt Laura in gtst. Ook Aukje (Charlie, gtst) en Marieke (Idols) van Ginneken waren er en nog veel mensen die ook in de bioscoop film's van sinterklaasspelen.

Dat was het sinterklaas theater dan nu nog even onze wandeling bij het bos. Heb voor het eerst Polly, Lambo en Kruimel in mijn trailertje gehad en het paste precies!!
Kruimel was nog nooit eerder ergens anders mee geweest (behalve 1 keer naar mijn school voor de kleuter maar niet ergens los)
Lambo en Kruimel vonden het erg leuk. Inge mijn buurmeisje was weer mee op Polly en heeft even lekker gereden. Lambo en Kruimel keken veel om zich heen en begonnen soms wat te rennen en elkaar te beuken.
Wij zien andere schaapjes heel ver weg achter een hekje:

En we lopen toch maar even verder:

Ik kom er zo aan ik was nog even het info bordje aan het lezen...

En dit is hoe kruimel rent.. oortje naar achtern gevouwen, kun je veel sneller rennen blijkt

Ook heeft Lambo van de week even geholpen sto te pakken.
Ik gooide wat los stro naar beneden en daar stond Lambo onder tja dan krijg je dit:

Lambo nog even buiten aan de wandel voordat het buiten helemaal donker is

en nog een paar fototjes uit de wei

Het kan kloppen als er wat letters in de tekst missen, mijn toetsenbord werkt niet zo goed mee