2 Siberian Husky pups gekocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lovelance

2 Siberian Husky pups gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 16:41

Mams is een Husky, pa is ook een soort poolhond. Pups zijn nu 2 weken oud. 4 reutjes en 4 teefjes uit een eigenlijk te jonge moeder. Mensen kochten t teefje Noushka en kwamen een paar dagen voor de bevalling erachter dat ze drachtig was en dat terwijl ze enorm mager was, arm dier..

We wilden 1 reutje.. Ik viel gelijk voor een prachtig reutje die met zn hoofd in het kommetje van mijn hand in slaap viel.

M'n ouders vielen voor de grootste, een supermooie wildkleur bruine. Heel aparte kleur. Mijn broertje vond die ook erg mooi.

Dus ik wil dan niet egoistisch zijn en nam die ook in mijn armen. Poeh, ook bij deze voelde ik kriebels in mijn buik.. Voelde ook enorm goed. Tot ik weer naar t andere diertje keek en ik een naar gevoel kreeg. Ik zou spijt krijgen was ik bang. Dus geopperd dat ik dat hondje anders zelf zou kopen.

Waren ze niet mee eens, Nick, mijn broer al helemaal niet.. Ik snapte dat niet.. Later zegt ie tegen mn vader. En als we nou allemaal een deel betalen, mogen we ze dan beide? Bleek nou dat hij bang was dat het 'mijn' hond zou zijn als ik hem zou betalen. Aangezien beide reutjes zo goed voelden hebben we besloten ze allebei in huis te nemen.

Ze zijn nu 2 weken oud. Oogjes gingen bij sommige net open. Oh wat zijn ze toch prachtig. Ik ben zo blij en zo verliefd Lovers
Afbeelding
Dakota:
Afbeelding
De grote bruine, welke nog geen naam heeft.
Afbeelding
Bij mams
Afbeelding
Afbeelding
Hoopje pups
Afbeelding

Suggesties voor een naam voor de bruine zijn welkom. We zitten wel te denken aan een Amerikaanse / Native American naam.

Nu nog een paar weekjes geduld tot ze oud genoeg zijn om mee naar huis te mogen Lachen

Limerick

Re: 2 Siberian Husky pups gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 16:43

Ahhhhwww!!! Wat lief!!
En wat een mooie kleuren

Juultjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:17

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 17:42

We hebben een lijstje, met namen als:
ranger
rogue
cherokee
durango
rusty
chase
cooper
cody
apache
nash
mack
Vanavond maar eens rond de tafel met z'n alle Haha!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:44

leuk Haha! gefeliciteerd Haha!

al had ik zelf nooit 2 pups in huis genomen en al helemaal geen broertjes...

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:52

LimaMambo schreef:

eerste instantie , hartelijk gefeliciteerd met de pups !

Alleen moet ik wel meegaan met limamambo in het stukje tekst hierboven.
Wij hebben dit ook ooit gedaan , 2 pups en 2 broertjes van elkaar.
Paar jaar tijd is dit goed gegaan en toen is het helemaal fout gegaan.
Ze konden elkaar niet meer verdragen.. we hebben alles geprobeerd en zelfs martin gaus en andere gedragsdeskundigen opgebelt.
Deze vertelde ons dat de fokker eigenlijk nooit 2 reuen uit 1 nest aan ons had moeten verkopen omdat het vaker voorkomt dat dat na verloop van tijd niet goed gaat.

Nouja, Hoop voor jou dat het wel goed gaat komen met ze , want het zijn zeker 2 knapperds !

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:19

Gefeliteerd! Ze zien er erg schattig uit Lachen...

Ik wil wel met mijn voorgangers meegaan dat dit imo helemaal geen verstanig besluit is.
Hebben jullie ervaring met het ras?
Want volgens mij is het niet het gemakkelijkste ras (om het maar even zo uit te drukken) en met twee reutjes van nog eens hetzelfde nest heb je echt ontzettend veel kans op ruzie...
Denk nog even goed na voor je effectief deze twee in huis neemt!!!

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 18:55

We hebben een gesprek gehad met een gedragsdeskundige.
We wonen hier op een boerderij, ik woon in een ander huis dan mijn ouders op hetzelfde terrein. De pups kunnen wij dus ook zeer zelfstandig opvoeden. Zodat ze niet altijd samen zijn en leren op eigen benen te lopen.

Ons werd aangeraden om 2 verschillende karakters te nemen. Grote kans is dat de dominantie/rangorde dan eerder bepaald is.

Er zijn genoeg horrorverhalen hierover te vinden.. maar het gaat ook wel eens gewoon goed.

Geluk bij ons is dus dat ze ieder hun eigen thuis hebben. Dus als het minder goed zou gaan klikken, is dat heel jammer, maar we hoeven geen keuze te maken om er 1 weg te moeten doen. Ze hoeven niet altijd op elkaars lip te zitten.

Consequent en heel bewust opvoeden dus..

Verder hebben wij geen ervaring met het ras, maar hebben ons wel goed geinformeerd. Het zijn honden die commando's alleen opvolgen als ze het nut er van in zien, een doel willen hebben, véél beweging nodig hebben.
Goed gedrag belonen en slecht gedrag negeren.

We beginnen dus niet zomaar ergens aan.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:00

ik snap dus echt niet dat ze dan zoiets aanraden...
ik snap best dat een puppy je hart steelt.. maar er zijn nog zoveel andere puppy's die dat ongetwijfeld ook zullen doen..
dus waarom niet eerst 1 reutje nemen.. die goed opvoeden en dan later nog een keer kijken naar een andere pup.. en dan het liefst een teef..??

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:02

Dus als ik het goed begrepen heb, heb je de mogenlijkheid om ze volledig van elkaar te splitsen (24 uur op 7 dagen) mocht het niet goed gaan na een tijdje Lachen?

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 19:05

Het is niet aangeraden op de manier die jij bedoeld denk ik?

Ze zei dus, dat je dan beter 2 hele verschillende karakters kan hebben. Dan is de kans kleiner dat het botst en uit de hand loopt.

Ik ben geen teefjes-mens, zou dus ook geen teef willen hebben.

Het is ook het verstandigste om eerst 1 pup te nemen inderdaad. Maar we gingen ook voor 1 pup, konden alleen absoluut niet kiezen.

Alle pups waren inderdaad erg lief en mooi en schattig in het nest. Maar je bent op zoek naar een klik en die hadden we met beide.

Als we er 1 konden uitkiezen, hadden we dit gedaan en niet aan een 2de pup gedacht.

Toch bedankt voor alle adviezen/waarschuwingen, het maakt je wel nog bewuster van de keus die je gemaakt hebt.
Laatst bijgewerkt door lovelance op 13-10-08 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 19:06

BraveSpots schreef:
Dus als ik het goed begrepen heb, heb je de mogenlijkheid om ze volledig van elkaar te splitsen (24 uur op 7 dagen) mocht het niet goed gaan na een tijdje Lachen?

Als het zou moeten is het mogelijk om inderdaad elke hond in een ander huis te houden. Anders hadden we dit ook niet doorgezet, een hond wegdoen na een paar maanden / paar jaar kunnen wij niet.

Het zou niet zijn wat je hoopt, het zou ook af en toe erg balen zijn dan, maar het is wel mogelijk ze gescheiden te houden.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:09

Ok, ik kan al meer in jullie keuze komen dan Lachen.

Ik vroeg me nog af, jullie hebben nu al gekozen blijkbaar, de karakters zijn nu toch nog bijlange niet zichtbaar?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:14

Erg mooie pups! die Dakota vind ik erg mooi Ja

Wij hebben hier in huis ook 2 broertjes, gingen heen voor 1 en kwamen terug met 2. wel compleet verschillende karakters maar echt een onopvoedbaar stel. je hebt het voordeel dat je ze kan splitsen Ja
Ikzelf zou het echt niet doen als ik die hier in huis zie....

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 19:22

Nee, de karakters zijn inderdaad eigenlijk nog niet zichtbaar. Toch kon de eigenaar wel al veel vertellen. Daarin waren deze 2 erg verschillend. Wat dat betreft is het nog even afwachten hoe dit is als ze bijvoorbeeld 6 weken oud zijn. Dan zijn ze al wat meer gevormd dan met 2 weken inderdaad.

Ik krijg dus voornamelijk de tip als we t willen doen om ze heel zelfstandig op te voeden. Toch lees je op veel husky forums dat een husky graag roedelgenoten heeft, het liefst ook Husky's.. Dus dat is ook weer een kant van het verhaal.

@cp112: Jullie hebben dus ook 2 broers. Zijn deze onopvoedbaar omdat ze erg naar elkaar trekken en elkaar ook over de drempel helpen in kattekwaad Tong uitsteken ? Of vertonen ze ook veel aggressief gedrag naar elkaar? Hebben jullie ze samen opgevoed? (ben nieuwsgierig Vork )

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:25

Heb je al een naam voor de andere pup?
Ik vind Chase heel erg leuk (mijn kitten heet ook zo) Knipoog

Nog een paar naampjes;
Nevada
Texas
Utah
Michigan
Houston
Phoenix
Denver
Dallas

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:26

Onopvoedbaar omdat ze samen echt op kattekwaad uit zijn. eerder waren ze ook naar jegens elkaar (toch wel dominantie probleem)
sinds een paar maanden hebben we er een wat oudere duitse herder teef bij en die straft ze redelijk af. maar het onopvoedbare.... pfff daar wordt je soms echt moe van, terwijl ze allebei netjes naar cursus zijn geweest en alles prima kennen... maar gewoon gigantisch kattekwaad uithalen, als de 1 gaat gaat de ander ook...

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:30

wij woonden dus ook op een grote boerderij, en hadden ook 2 totaal verschillende karakters.. 2 totaal verschillende broertjes.
En toch ging het pas na 3/4 jaar fout.
En ook echt fout dat ze elkaar zelfs niet meer verdroegen, zelfs aanvallen tegen de tralies van de bench.
wij hebben toen echt de keuze moeten maken er 1 weg te doen , omdat het niet te houden was ondanks we ze aardig gescheiden konden houden.
Geen fijne situatie.
Maar als je geen teefje wil .. was een reu uit een ander nest misschien beter optie geweest.
Maar weet dat kiezen moeilijk is .. zo zijn wij toen ook aan hun gekomen.
Niet kunnen kiezen uit een nest van 2 stuks..

Donkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:33

durango is nice !
past ook nog bij de andere

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:36

occh wat zijn ze leuk.
Ja de mams ziet er zeker nog jong uit. Hoe oud is de moeder?
Maar de pups zien er echt leuk uit. Suggesties voor namen heb ik niet vind t zelf ook altijd heel moeilijk. Daarom hebbe wij het altijd simpel gehouden.. Standaard honden namen Tong uitsteken Mijn vorige hond heette Rakker en mijn nieuwe Rex Tong uitsteken Haha!

Edit: Typfoutjes Haha!

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:39

jackgirl schreef:
LimaMambo schreef:

eerste instantie , hartelijk gefeliciteerd met de pups !

Alleen moet ik wel meegaan met limamambo in het stukje tekst hierboven.
Wij hebben dit ook ooit gedaan , 2 pups en 2 broertjes van elkaar.
Paar jaar tijd is dit goed gegaan en toen is het helemaal fout gegaan.
Ze konden elkaar niet meer verdragen.. we hebben alles geprobeerd en zelfs martin gaus en andere gedragsdeskundigen opgebelt.
Deze vertelde ons dat de fokker eigenlijk nooit 2 reuen uit 1 nest aan ons had moeten verkopen omdat het vaker voorkomt dat dat na verloop van tijd niet goed gaat.

Nouja, Hoop voor jou dat het wel goed gaat komen met ze , want het zijn zeker 2 knapperds !

Ik heb juist ooit eens gehoord dat 2 teven niet goed gaan. Want een reu stopt uit eindelijk en een teef geeft niet op en kunnen zelf door blijve gevecht tot er een dood is en 1 van de reuen geeft uit eindelijk op!
Weet niet of dit klopt maar dit was wat ik gehoord had

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:43

Over de broertjes is al genoeg gezegd: nog een tip, ze gaan gaag op stap die husky's, hebben jullie een omheind terrein?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:45

Horsesandme schreef:
Ik heb juist ooit eens gehoord dat 2 teven niet goed gaan. Want een reu stopt uit eindelijk en een teef geeft niet op en kunnen zelf door blijve gevecht tot er een dood is en 1 van de reuen geeft uit eindelijk op!
Weet niet of dit klopt maar dit was wat ik gehoord had

Twee teven is idd nog een slechter idee, maar reuen kunnen ook zodanig vijanden zijn dat ze niet meer bij elkaar kunnen...

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 20:04

mysa schreef:
Over de broertjes is al genoeg gezegd: nog een tip, ze gaan gaag op stap die husky's, hebben jullie een omheind terrein?

We hebben een sloot om ons terrein heen. Ik hoop dat dit genoeg is, anders moeten we daar wat op verzinnen. Verder hebben we 2 punten waar nu een houten hek staat voor de paarden en geen sloot dus.. Waarschijnlijk plaatsen wij hier nog een hoger hek (met betongaas oid. ) achter. Want zo'n houten hek houdt ze denk ik niet tegen Haha!

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:07

Houten hek houdt ze niet tegen, nee! Sloot misschien, maar dan moet ie wel errug breed zijn! Heb zelf 200m hek moeten plaatsen toen onze kruising husky hier kwam wonen, eerste tijd ook nog een stroomdraadje erboven.