Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 12:00

De 2 terrors liggen hier trouwens echt heerlijk samen <3
Afbeelding

Afbeelding

Berdien

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 12:21

Och die rompertjes := <3 Fijn dat het zo goed gaat!

De mannen zijn weer thuis. Wiebelig en beetje verdwaasd maar ze scharrelen weer rond. Ze wilden ze niet mee geven bij de kliniek, helemaal verliefd :))

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 12:26

Haha wat zei je? Voor 100 euro korting mogen jullie nog 10 min extra knuffelen voordat ik ze meeneem? O:) Ik snap ze wel, ze zijn ook veel te leuk <3

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 13:04

Oohh dat was een goeie geweest!

Cookie ligt op bed, Fudge moest en zou op schoot. Springen is nog een uitdaging alleen :(:)

Afbeelding

Afbeelding

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 14:31

Ahhh kijk dat verdoofde koppie dan :) In de loop van de dag zal het wel weer wat minder worden. Lucas was vrij snel weer boven jan. En chagrijnig :')

Ik was afgelopen weekend een nacht flink ziek door voedselvergiftiging, waarbij ik maar even naar de bank verkast ben om mijn vriend niet continu wakker te maken met mijn eh... charmante geluiden :') Kennelijk hebben mijn charmante geluiden en de emmer echter op Victor een behoorlijke indruk gemaakt, want die heeft zich bijna een hele dag verstopt op de kast in de rommelkamer en durfde bijna de woonkamer niet meer in :') vooral mijn dekentje en ik op de bank waren ineens heeeeel eng geworden. Wel jammer, want hij kwam de afgelopen dagen juist zo gezellig er bij liggen -O-

Gelukkig is het na een paar dagen weer helemaal als vanouds bij Victor en ligt hij er weer gezellig bij :)

Afbeelding
Afbeelding

Ik ga voortaan als ik ziek ben wel in de tuin zitten of zo :')

Lucas weet ondertussen ook eindelijk hoe hij zich onder het vloerkleed moet proppen.
Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 14:37

Och arme Victor :') en arme jij! Wat naar zeg, zo beroerd zijn.

Cookie zijn dikke kale buikje :(:) Hij wast vooral om de wond, al dat haar ruikt natuurlijk gek en rond zijn ballen bal was ook nog wat bloed dacht ik.

Hij heeft geen kap of rompertje, dus goed in de gaten houden dat hij niet teveel eraan zit. Vind dat nog wel spannend, maar ze geven ze niet voor niets zo mee denk ik?
Afbeelding

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 14:40

Hahahaha wat een schitterende bikinilijn heeft Cookie nu :D

Een beetje er aan likken is niet zo erg, katten willen nou eenmaal alles netjes schoon houden. Wanneer de wond echter geïrriteerd raakt omdat ze er echt obsessief aan gaan zitten, dan is het wel zaak om in te grijpen. Maar dat is altijd zo'n lekker spannende afweging om als baasje te moeten maken. Ik zou het voor nu een beetje in de smiezen houden en bij twijfel je dierenarts even bellen voor advies.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 14:41

Zo zei de DA het ook :j Fudge heeft alles grondig gepoetst en slaapt nu. Cookie wast nu vooral vacht. Pootjes, gezichtje, alles moet schoon.

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 21:11

Beterschap voor je heren Berdien! Vervelend dat het toch ook een grotere operatie was voor Cookie.

Berlioz gaat nogsteeds goed, maar man wat een portret is hij zeg :') hij doet dingen wat Figaro nooit gedaan heeft :')

Hier duidelijk het verschil te zien, Berlioz in de vaatwasser, Figaro (samen met de hond) er netjes naast.
Afbeelding

De heren zoeken elkaar wel steeds meer op, spelen veel maar wassen elkaar ook graag!
Afbeelding

Afbeelding

:z
Afbeelding

En mijn uitzicht nu <3
Afbeelding

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 21:12

Wat een knappe floofs allemaal!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 23:09

Oh die Berlioz, dat is duidelijk niet je huisdier maar je leidinggevende :D

In de eerste week dat Victor hier was, is hij een nageltje van zijn achterpootjes kwijt geraakt omdat hij ergens in was blijven hangen. Lange tijd leek er niets terug te groeien, maar inmiddels is er toch weer een hele nagel terug gegroeid. Helaas alleen wel een scheef nageltje... Hij groeit richting zijn andere teentje. Ik twijfel of ik hem niet beter een stukje af kan knippen, om te voorkomen dat hij er last van krijgt. Wat denken jullie? Het scheve nageltje is degene die je links ziet. Hij groeit onder het andere nageltje door.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gelukkig vind ie het helemaal prima zo bij de pedicure prescreening :')
Afbeelding

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 23:27

Berdien, hoe doen de 'mannen' het?

Snadrem: dat tevreden koppie <3
Zou zeker even kijken of dat je het kan knippen! Lijkt er wel lang genoeg voor. Als je met een zaklamp erop schijnt, kun je zien tot waar het leven loopt en hoeveel je kan knippen. Als het leven nou heel ver doorloopt, zou ik hem even mee naar de dierenarts nemen. Vaak kan dat dan gewoon bij een assistente ingepland worden dus ben je geen volle bak aan kosten kwijt ;) maar die zijn toch net wat handiger en hebben ook een poedertje om het evt bloeden te stoppen.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 23:51

Ja of een trimsalon die ook katten doet wij knippen altijd nagels van katten en hebben die poeder ook.

Je kunt er gerust een puntje af knippen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 09:27

Oohh die Berlioz :D :D Zo herkenbaar, zo is onze Fudge ook t.o.v. Cookie. Cookie is onze goodest boy :j en Fudge… dat is echt zijn eigen persoontje :')

Zou het nageltje ook gerust knippen :j

De mannen doen het goed! Fudge is nu alweer druk druk druk aan het spelen. Cookie lijkt nog wat matter maar hij eet goed. Ze hebben net allebei zoet hun pilletje (pijnstiller/ontstekingsremmer) opgegeten. Vannacht sliepen ze allebei bij me.

Wondjes zien er ook goed uit.

Ik denk dat ze vanavond het bed hebben overgenomen en ik richting de bank kan -O- :=
Afbeelding

Afbeelding

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 09:34

Groot gelijk hebben ze :j

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 10:29

Cookie bleef net zo driftig poetsen, dat is meestal geen goed teken. En inderdaad, poep in zijn staart -O- -O- -O- Met hem worstelen onder de douche is nu geen optie, dus het er maar uitgeknipt en zo goed als schoon gemaakt. Zal wel een reactie zijn op het weinige eten, het was nl geen diarree maar echt een plakkerig stukje poep := %)

Ondertussen zat Fudge op de kop in de wc, lag de wc-rol versnipperd door de gang en ga ik nu als een oververhitte vogelverschrikker zo een overleg in. Gelukkig hoeven ze maar 1x in hun leven gecastreerd te worden #) :')

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 20:04

Ga je naar de dierenarts voor de inentingen van de kittens, zeggen ze ja ze kunnen wel even wat suffer zijn.

Die dingen liggen nu na 3 uur rond geraced te hebben eindelijk te slapen :')

Afbeelding

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 22:06

Hahaha, wat suffer :')

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 22:08

Wat een heerlijke hoopje kittens zo <3 zijn ze allemaal gezond verklaard?

Ze houden je bezig hè Berdien :')
Balen van de poep, hopelijk maar eenmalig! Heb je al contact gehad met de fokker over Cookie z'n ene bal?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 22:14

:')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 22:47

Hoopje kittens <3

Pfffft ik vind het allemaal maar slopend :o Ik ben ook zo snel bezorgd.. Ze doen het echt prima hoor :j Maar elke keer dat ze wassen denk ik ‘is dit niet teveel? Gaat het goed? Is dit gewoon wassen of is er iets?’ Man man man :roll: Ze slapen wel meer. Snap ik wel, het is toch ook wel iets heftigs. Ook eten ze minder dan normaal, maar ze eten wel. De kip was ook zo op :))

Heb contact gehad met de fokker. Die was zeer verbaasd, en vond het heel vervelend. Ze gaat het ook zeker doorgeven aan de betrokken dierenarts.

Cookie zijn kale buikje := :(:)
Afbeelding
Wond is mooi rustig :j

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 23:21

Gewoon laten wassen als het heel rood wordt of er komt vuil uit dan even opletten. Buitenste hechtingen wat losser ook geen probleem. Ik zou me er niet te druk om maken.

@ nyaleti ja helemaal gezond katers mooi de balletjes ingedaald maar dat had ik al gevoeld. Dierenarts vond ze geweldig dus ze heeft nog even met ze geknuffeld.

Nu raced het weer rond met een veertje en mama.

Ik heb trouwens ontdekt dat ze gedroogde visjes kei lekker vinden.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 23:24

Zolang het niet eindigt zoals de twee dames bij mij vorig jaar is het goed :=

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 23:28

Als er vuil uit komt ben je al te laat :=
Als je twijfelt of het er goed uit ziet of hij er teveel aan zit, kun je beter 1 of 2 dagen zo'n kap om doen. Mocht het gaan ontsteken of er een infectie in komen ben je verder van huis en zitten ze ook veel langer met zo'n kap.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 23:31

Niet persé ik had het met Lanah. Meteen dierenarts gebeld foto’s doorgestuurd maar was niet erg. Was een wondrandje wat open was gaan staan en kwam wat uit. Kon geen kwaad. Ze is ook niet ziek geweest of iets.