Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 11:17

Poes heeft een jaar of 4 (5?) goed gedaan op de combinatie van Meloxidyl en een supplement met glucosamine :j Ik heb haar altijd ondergedoseerd met de Meloxidyl (in overleg met DA) en dat ging prima.

Och die fluffs in hun romper :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 11:27

muppetmayo schreef:
Leuk Xoranlover!

Hier merkte ik bij de terrors vanmorgen wel dat de pijnstilling vanuit de dierenarts bijna was uitgewerkt aan hun doen en laten, ze zijn echt nog wel rustiger (niet gek ook natuurlijk). Ze zijn gelukkig blijkbaar gek op de pijnstiller die ik ze de komende dagen mag geven, ze wilden nog wel zo'n spuitje lekkers :')
Ze zien er overigens echt niet uit in die rompers _O- mijn vriend kwam gisteren ook al niet meer bij van het lachen toen hij binnen kwam.
[ [url=m/B8t7By.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vooral die koppies doen het hem... Dissaproving animals :')

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 11:37

Je moet het niet zien als drogeren Purny. Overigens is er een ander middel wat speciaal voor katten is gemaakt en volgens mij niet zo lang werkt. Ik weet de naam even niet maar kan het opzoeken als je wilt of je kan het even na vragen bij de dierenarts.
Maar het is je natuurlijk goed recht om het niet doen :)

Zou fijn zijn als het met Metacam en Glucosamine weer helemaal goed gaat. Scheelt ook een hoop als ze niet meer elke keer langs hoeft te komen!

Muppet :') :') god dat ziet er uit haha! Doen ze het verder wel goed?

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 12:01

Wow wat een dapper ding die berloiz. Daar krijg je je handen vol aan.

Wat een schatjes xoran en wat worden ze al groot :oo wat leuk dat er een naar een bokker gaat.

Fijn dat het goed gegaan is muppetmayo. Die rompertjes zien er idd niet uit. Ze kijken ook alsof ze not amused zijn :')

Vervelend Purny hopelijk werkt deze combi voldoende. Hier zijn tot nu de mandjes geen probleem ondanks dat ze het bij de dierenarts niet echt leuk vinden. Vooral aoi is super makkelijk een koekje of brokje in het mandje gooien en ze zit erin de vreetzak ook als ze net 2 sec terug is van de dierenarts. Ondanks dat neemt geen van mijn katten eten aan bij de dierenarts dus daar kan ik niks mee.

Hier waren Haru en Gin gisteren weer aan elkaar verstrengeld
Afbeelding

En vanochtend kon ik ook geen kant meer op. Is toch altijd gezellig samen op bed <3
Afbeelding

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 15:16

Die Cat Hat _O-

Berlioz <3, daar ga je nog lol aan beleven :')

purny schreef:
Hebben jullie ervaring met gabapentine?
Het wordt steeds moeilijker om Nova in de mand te krijgen voor de solensia. Afgelopen maandag resulteerde dit voor mijn gevoel in angst. Ze klamde zich helemaal vast in mij, ik had gelukkig een trui aan anders had ik allemaal nagels in mijn lijf gehad, zo erg was het.

Ik heb nu de dierenarts op de hoogte gesteld en zij stelde voor om gabapentine te geven voor het vervoer. En mogelijk weer over op meloxidyl.
Misschien kan ik naast de meloxidyl ook iets van glucosamine geven.

Ze doet het goed op de solensia maar ik wil haar gewoon niet elke maand die stress geven om naar de dierenarts te gaan. Maar met pijn laten leven is ook niet eerlijk.

Overigens zie ik bij het eerste artikel wat ik aanklik dat het ruim 6 tot 8 uur duurt dat het is uitgewerkt?

Ik geef Spook gabapentine als ze absoluut noodzakelijk naar de dierenarts moet. Ca. 2 uur van tevoren met een beetje slagroom. En dan met een handdoek erom in het mandje.
Bij Spook werkt dat heel goed. Maar die is anders ook niet te hanteren. Dus ik heb de keuze uit:
- niet naar de dierenarts
- wachten tot ze zo ziek is dat ze veilig in een mandje is te proppen met het risico dat je te laat bent voor behandeling
- gabapentine
Vraag me niet hoe lang het werkt bij haar. Die zeldzame keer dat ze bij de dierenarts komt maken ze gelijk gebruik (misbruik >;) ) van de situatie door alle mogelijke onderzoeken te doen en mag ze gelijk een dagje blijven.

Dus ja, ik ben blij met de gabapentine.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 19:39

Ik heb een beetje een bijzondere vraag…ik had straks Pip in mijn nek (dat zit ze heel vaak haha haar favoriete plek bij ons). Ik was aan de knutsel en madam hing daar dus lekker. Maar uiteindelijk sprong ze eraf op tafel en ik denk ineens: wat voel ik nou toch? Had ze vanaf de tafel ‘iets’ in mijn gezicht gesprietst dat aardig stonk. Nou lijkt het alsof ze even haar anaal klieren leegde ofzo, maar dat is toch gek? Iemands tips? Ik ben daarna maar gelijk gaan douchen :roll: overigens is ze verder prima zichzelf hoor, vrolijk, eten, gaat netjes op de bak, komt knuffelen, niets aparts verder.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 20:01

Als je denkt ooooohmygoood wat ruik ik :r :r , grote kans dat het de anaalklieren waren haha vies wel!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 20:22

Hahaha nou dat dus, maar waarom?!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 20:35

Roodvos schreef:
Ik geef Spook gabapentine als ze absoluut noodzakelijk naar de dierenarts moet. Ca. 2 uur van tevoren met een beetje slagroom. En dan met een handdoek erom in het mandje.
Bij Spook werkt dat heel goed. Maar die is anders ook niet te hanteren. Dus ik heb de keuze uit:
- niet naar de dierenarts
- wachten tot ze zo ziek is dat ze veilig in een mandje is te proppen met het risico dat je te laat bent voor behandeling
- gabapentine
Vraag me niet hoe lang het werkt bij haar. Die zeldzame keer dat ze bij de dierenarts komt maken ze gelijk gebruik (misbruik >;) ) van de situatie door alle mogelijke onderzoeken te doen en mag ze gelijk een dagje blijven.

Dus ja, ik ben blij met de gabapentine.

Hier gaat het dan dus om maandelijks de gabapentine geven.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 21:41

Kan geen kwaad hoor Purny. Als jij 1x in de maand een dosering geeft.
Het wordt voornamelijk gebruikt als chronische medicatie.

Vraagje. Hoe vaak voeren jullie de poezels?
Casey heeft haar brokjes de hele dag staan (is met uitzondering een keertje helemaal op) en krijgt 2x natvoer.
Karel daarintegen heeft altijd honger :+ een echte kater. En ik vind het dus best lastig in te schatten om de hoeveel uur ik eten aan moet bieden.
Hij krijgt nu:
9-10u: brokjes 20gr
12-13u: flink wat natvoer
16-17u: brokjes 10gr
+/- 21u: flink wat natvoer
23u, voor de nacht: brokjes 30gr

Die eerste 2 en de laatste staan wel vast kwa tijd. Maar de 16u brokjes en 's avonds natvoer twijfel ik over. Maar hij vreet alles in één keer op, ook alles wat ik klaar zet voor de nacht..
Hoeveelheid natvoer vermelden heeft niet echt zin omdat ik van alles heb staan en ik morgen ook hopelijk het nieuwe vaste natvoer binnen krijg en nog even moet kijken hoeveel gram dat precies wordt.
Meer brokjes ook niet want hij blijft eten en dit is al ver boven de aanbevolen hoeveelheid :=

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 22:00

Druif_01 schreef:
Ik heb een beetje een bijzondere vraag…ik had straks Pip in mijn nek (dat zit ze heel vaak haha haar favoriete plek bij ons). Ik was aan de knutsel en madam hing daar dus lekker. Maar uiteindelijk sprong ze eraf op tafel en ik denk ineens: wat voel ik nou toch? Had ze vanaf de tafel ‘iets’ in mijn gezicht gesprietst dat aardig stonk. Nou lijkt het alsof ze even haar anaal klieren leegde ofzo, maar dat is toch gek? Iemands tips? Ik ben daarna maar gelijk gaan douchen :roll: overigens is ze verder prima zichzelf hoor, vrolijk, eten, gaat netjes op de bak, komt knuffelen, niets aparts verder.

Een poes kan ook sproeien. En dat stinkt ook enorm.

Ik voer 4 keer.
Door de week
Tussen half 7 en 7 vlees
Daarna vul ik de surefeed bakken met brok. De ene krijgt wat meer dan de andere.

Tussen half 5 en 6 vlees
Tussen 21.30 en 22.30 brok.

Wekend zijn de ochtend tijden later.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 22:02

Hier krijgen ze sochtends als ik uit bed kom natvoer (gin half klein blikje en haru en Aoi kwart klein blikje) dan als ik gegeten heb ongv 15g brokjes per kat uit puzzels (Haru 20g) dan 13.30 20g uit de automaat en savonds weer natvoer zelfde als sochtends. Gaat allemaal meteen op maar zuren niet tussendoor. Kan ook zonder probleem uitslapen. Als je aoi de keus geeft stopt ze gewoon niet met eten :+

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 22:03

Hier heb ik een voer automaat. Om 8:00, 15:00 en 22:00 droge brokjes, en dan respectievelijk 1/2/1 dosering. En dan rond half 8 ochtend en half 8 avond blikvoer en z'n medicatie.

Ik had ooit onbeperkt maar dat werkte echt niet voor hem. Groeide binnen no time dicht, door z'n zwerver verleden kwam er geen stop op. Heb het wel een half jaar geprobeerd maar het was geen succes.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 22:24

Voor 3 katten heb ik de surefeed, daaruit kunnen ze pakken wat ze willen.

Verder voer ik 3x waarvan 2x ook natvoer. De 2 diksten krijgen dus afgewogen voer, 2x 33 gram natvoer en 30-34 gram brokjes over de dag.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 22:53

Het was een beetje bruinig dus ik ga toch voor de anaalklieren, maar ik vraag me nog steeds af waarom. Dat heeft ze echt nog nooit gedaan.

Ik heb hier voor allebei een surefeed bak staan en ze krijgen allebei gewoon 2x per dag voer, daar doen ze allebei overigens ook keurig heel de dag mee en is vaak niet op bij de volgende voerbeurt.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 08:51

Hier krijgen ze nu nog zo goed als onbeperkt. Misschien een keer een paar uur zonder, nooit langer dan dat. Ze krijgen elke avond een kwart bakje kip.

Nu is het honger lijden voor ze := Ze moeten nuchter zijn voor de castratie straks. Zieltjes :(:)

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 09:57

Oh bah Druif! %)

Berdien heel veel succes voor de heren vandaag! En voor jou, toch een beetje spannend :(:)

Ryukapple heerlijk die verstrengelde knuffels <3

Hier krijgen ze tot nu toe onbeperkt brokjes en 1x natvoer per dag. Nu even kijken hoe het gaat na castratie, wellicht dat ze dan beiden een surefeed bak krijgen met andere brokjes. Ik vermoed dat Donya anders al het voer op eet, vreetzakje haha.

Overigens ben ik benieuwd hoe lang ik de rompertjes nog om kan laten. In nacht 1 had Donya er al een gaatje in getrokken. Vannacht zijn daar nog 2 kleintjes bijgekomen en had ze het voor elkaar om 1 kant van de drukkers los te krijgen >;) Ze zet gewoon haar tanden erin en trekken maar volgens mij := Nouja, elke dag dat het zo lukt is er 1 bij denk ik dan maar. Ze slapen wel nog echt heel veel meer nu, ik hoop dat ze snel een beetje opknappen.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 10:02

Thanks allemaal.
Omkomen van de honger doet ie in iedergeval niet :))

Ik heb van houten bakken gemaakt met een luikje op chip er in, zo kunnen ze beide apart eten maar daar kan geen timer op oid.
Het is echt een weg er in zoeken maar hij heeft ook aanstelleritis. Gisteren flink wat natvoer op, veel water erbij. Nou dat moet echt goed vullen hoor. 2 min later stond ie met z'n poten tegen het aanrecht te schooien :') ja daaaag.

Zo blij dat Casey gewoon op onbeperkt kan!

Ach Berdien, veel succes met de mannen!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 10:26

Nou, net de telefoon al. Cookie blijkt maar één ingedaalde bal te hebben. In het paspoort staat dat er twee zijn, dus dat is wel heel bijzonder. Nu wordt het een ingrijpendere operatie, meer kosten en langer herstel mogelijk. Ik baal enorm. Toen de kliniek belde lag Cooks al onder narcose, dus de operatie gaat wel gewoon door. Hij moet toch gecastreerd worden. Maar ga dit wel doorgeven aan de fokker, want je gaat er toch vanuit dat je de juiste informatie mee krijgt.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 10:56

Hier hebben de dames vaak ook de hele dag brok staan. Die eten niet zo veel. Kito die eet meestal alles in 1 keer op.

@berdien. Oh dat is wel vervelend. Normaal zou een dierenarts dat al moeten voelen. Ik voel het zelf ook bij mijn katers. Nu gaan ze hier hoe dan ook gecastreerd weg dus nieuwe eigenaren hebben daar geen last van tenzij ze echt niet ingedaald zijn dan gaat het in overleg ivm kosten enzo.

@ muppet gewoon uit doen een kat wilt zich wassen zodra je merkt dat ze eraan zitten weer aan doen. Ik doe ze hier nooit aan tenzij ik een moeder poes castreer die kittens heeft die nog drinken dan gaat die wel aan zodat de kittens de wond niet open maken. Verder nooit romper aan.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 11:37

Och jeetje Berdien, wat een tegenvaller -O- Voelen ze dat niet van tevoren? (waarschijnlijk een heel domme vraag en je hebt er nu toch geen reet meer aan..)
Heel veel succes! Ik duim mee dat de operatie toch nog meevalt.

xoranlover ik denk idd dat ik de romper af en toe maar af ga doen als ik erbij ben, dat scheelt weer wat. Durf dat alleen niet zonder toezicht. Donya is zo'n harde voor zichzelf, ik denk echt dat zij zoiets heeft van, die pleister die moet en zal eraf gaan _-:(

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 11:41

Oei dat is niet fijn Berdien.
Dat het bij de fokker niet op gemerkt of gemeld is maar ook dat dierenarts het niet voelde met de check voor de narcose..
Het is wel wat je zegt, het moet alsnog gedaan worden.. maar snap dat het even schrikken is :knuffel:

Extra veel knuffels voor Cookie!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 11:46

Het is bij de fokker getest en bij de DA die ze geënt heeft. Dat staat ook in het paspoort, de kliniek waar ze nu zijn is daar vanuit gegaan.

Meerprijs is zo’n €100.

Net gebeld, ze zijn wakker en hebben van het prakje gesmikkeld dus we gaan ze alweer halen!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 11:48

Dat is snel! Fijn! Lekker thuis opknappen nu <3

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 11:49

Oscar had dit ook Berdien, het is wel even een ander verhaal als ze via de buik of lies moeten gaan, hechting onder de buik. Maar hier viel het herstel erg mee, dus ik hoop bij jou ook. Beterschap met je ventjes.