Och die fluffs in hun romper

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
muppetmayo schreef:Leuk Xoranlover!
Hier merkte ik bij de terrors vanmorgen wel dat de pijnstilling vanuit de dierenarts bijna was uitgewerkt aan hun doen en laten, ze zijn echt nog wel rustiger (niet gek ook natuurlijk). Ze zijn gelukkig blijkbaar gek op de pijnstiller die ik ze de komende dagen mag geven, ze wilden nog wel zo'n spuitje lekkers
Ze zien er overigens echt niet uit in die rompersmijn vriend kwam gisteren ook al niet meer bij van het lachen toen hij binnen kwam.
[ [url=m/B8t7By.jpg]Afbeelding[/url] ]
purny schreef:Hebben jullie ervaring met gabapentine?
Het wordt steeds moeilijker om Nova in de mand te krijgen voor de solensia. Afgelopen maandag resulteerde dit voor mijn gevoel in angst. Ze klamde zich helemaal vast in mij, ik had gelukkig een trui aan anders had ik allemaal nagels in mijn lijf gehad, zo erg was het.
Ik heb nu de dierenarts op de hoogte gesteld en zij stelde voor om gabapentine te geven voor het vervoer. En mogelijk weer over op meloxidyl.
Misschien kan ik naast de meloxidyl ook iets van glucosamine geven.
Ze doet het goed op de solensia maar ik wil haar gewoon niet elke maand die stress geven om naar de dierenarts te gaan. Maar met pijn laten leven is ook niet eerlijk.
Overigens zie ik bij het eerste artikel wat ik aanklik dat het ruim 6 tot 8 uur duurt dat het is uitgewerkt?
Roodvos schreef:Ik geef Spook gabapentine als ze absoluut noodzakelijk naar de dierenarts moet. Ca. 2 uur van tevoren met een beetje slagroom. En dan met een handdoek erom in het mandje.
Bij Spook werkt dat heel goed. Maar die is anders ook niet te hanteren. Dus ik heb de keuze uit:
- niet naar de dierenarts
- wachten tot ze zo ziek is dat ze veilig in een mandje is te proppen met het risico dat je te laat bent voor behandeling
- gabapentine
Vraag me niet hoe lang het werkt bij haar. Die zeldzame keer dat ze bij de dierenarts komt maken ze gelijk gebruik (misbruik) van de situatie door alle mogelijke onderzoeken te doen en mag ze gelijk een dagje blijven.
Dus ja, ik ben blij met de gabapentine.
Druif_01 schreef:Ik heb een beetje een bijzondere vraag…ik had straks Pip in mijn nek (dat zit ze heel vaak haha haar favoriete plek bij ons). Ik was aan de knutsel en madam hing daar dus lekker. Maar uiteindelijk sprong ze eraf op tafel en ik denk ineens: wat voel ik nou toch? Had ze vanaf de tafel ‘iets’ in mijn gezicht gesprietst dat aardig stonk. Nou lijkt het alsof ze even haar anaal klieren leegde ofzo, maar dat is toch gek? Iemands tips? Ik ben daarna maar gelijk gaan douchenoverigens is ze verder prima zichzelf hoor, vrolijk, eten, gaat netjes op de bak, komt knuffelen, niets aparts verder.