Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 10:46

Wat zijn ze allemaal leuk! Weer een hoop nieuwe kattenfoto's erbij.
Hier had nova gister de storm in haar hoofd. Continu racen en grote ogen...
Straks weer de solensia, ik vond haar wat sloom afgelopen weekend.

Eetpatroon is ook weer bijna hetzelfde, de anallergenic eet ze weer.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 13:00

De meneer van de Energiewacht was hier net. Die had binnen 2 tellen twee handige hulpjes := :') Ze hebben er met hun neus bovenop gezeten. Kunnen ze de volgende keer zelf de radiator fixen :j

Afbeelding

Afbeelding

‘My name is Fudge. Mr. Fudge 8-) '
Afbeelding

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 13:08

Wat verschrikkelijk schattig die kitten <3

Wat handig 2 van die hulpjes in huis.

Nova doet nog lekker gek ondanks haar leeftijd zie ik.

Hier is gisteren met de regen iets geks aangespoeld. Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 16:17

Ik zou de Kustwacht bellen. Lijkt wel of het al aan het ontbinden is met al dat fluff.

Berdien, Dion (was dus 9,5 kilo) moet altijd bij iedereen op schoot. Dan zijn deze hulpjes handiger :P

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 16:22

Ik heb hier twee katten die helemaal high werden van mijn jas _O-

Echt gewoon dezelfde reactie die ze geven bij kattenkruid. Ik kom van werk af, en ik werk op stal. Dus nu zit ik me af te vragen of er misschien iets in het hooi of stro zat vandaag :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 19:25

Je hebt het fenomeen ‘kat’ en dan is er ‘Fudge’ :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is goed slapen na het doen van slechte dingen.
Afbeelding

Afbeelding

Ro0sje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 19:37

Ik lig helemaal in een deuk Berdien. Ik denk dat jouw katten loodgieter willen worden. Eerst met hun neus bovenop de verwarming en vervolgens het toilet inspecteren. Het is een hilarisch stel.

Ryukappie mag ik vragen waar hij aangespoeld is? Dan ga ik kijken of er nog meer van die pluizen bollen aanspoelen !

Marcella, valt het karakter tegen of had je iets anders verwacht? Ik ben wel benieuwd hoe je dit bedoeld.

Ik heb vier kittens nu met dit nest en alle vier anders qua karakter maar wel alle vier super lief, mens gericht en aanhankelijk. De een is wat stoerder, de ander afwachtender.

Maar bovenal echt honderd procent ras typisch Ragdoll karakters.

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 19:45

Ik merk hier ook echt wel verschil in karakter tussen Figaro en Berlioz, Figaro is ook wat rustiger en afwachtender, terwijl Berlioz best stoer is en gewoon overal doorheen dendert :')

Berlioz doet het echt super, alsof hij er altijd al geweest is en niet eens meer weet dat hij weg is bij z'n moeder, broer en zusjes. Maar wat ik zei, hij is een stuk stoerder dan Figaro en een stuk ondernemender. Hij zit in kastjes waar Figaro nooit in heeft gezeten en springt overal op. Maar hij is ook onwijs aanhankelijk en loopt bijna heel de tijd (al miauwend) achter je aan.

Oke, hier wat fotospam O:)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Naast veel spelen en ontdekken, wordt er ook veel geslapen :z
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En Figaro met z'n eigen kussen :))
Afbeelding

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 19:51

:wow: :wow: en die is er pas 2 dagen? Die is inderdaad wel heeeel dapper! Die foto's op Figaro en op de hond _/-\o_

Je gaat hier echt je handen vol aan hebben hahaha

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 19:54

Die liep hier na 2 minuten al rond alsof hij de toko hier had overgenomen :') :))

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 20:00

Neeeeeee kijk die Berlioz nou :oo <3 <3 Wat verschrikkelijk zoet!

De blikken van hond en Figaro though _O- Die voorzien heel wat ellende :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 21:21

Kitten van nu zijn ronduit geweldig lief en luisteren al best goed.

De kittens van vorig nest totaal andere wereld. Nee was gewoon ja en als ik er niet mee eens was had ik pech.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 12:51

Cookie en Fudge door AI, hoe tof is dit :D

Afbeelding

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 16:20

Haha Berdien, je hebt 2 handige hulpjes in huis! Dat van de wc is herkenbaar, dat doet Dolce ook :') Super schattig die filmpposter!

Ryukapple doe mij ook zo'n aangespoelde fluf <3

Eefsel die Berlioz joh :wow: Daar ga je nog je handen vol aan krijgen _O- Fijn dat het zo goed gaat met de hond en Figaro! HIj is echt knap, daar smelt je toch van <3

Vandaag zijn Dolce en Donya gecastreerd. Gelukkig is alles goed gegaan :) Er waggelen/marcheren nu 2 nog half stonede poezels door het huis. Dolce is nog wel wat misselijk, heeft ook nog gespuugd.
Het ziet er wel echt te schattig uit, ze hebben beide een rompertje aan op advies van de dierenarts. Omdat ze zo close zijn, was ze bang dat ze aan elkaars wond gingen likken. Het is echt geen gezicht, allemaal lange haren uitstekend uit dat rompertje en dan zo'n iel lichaampje :')

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 19:04

Ik heb het zo druk dat ik jullie helemaal verwaarloos. Ik heb wel alles gelezen maar kan niet op iedereen reageren. @muppet fijn dat alles goed is gegaan. Hier moet ik nog een afspraak maken voor Nishi. Maar wacht denk ik even tot de kittens weg zijn.

Die kittens hebben nu het hele huis. Tot frustratie van Lanah die dat echt niet grappig vind maar die nu wel lekker bij ons komt liggen.

Nog even wat schattige foto’s.

De hele bende:
Afbeelding

Linus (die overigens naar een bokker gaat)
Afbeelding

Linus en Kito:
Afbeelding

Gigi en Kito
Afbeelding
Afbeelding

Asterix
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zoek mama
Afbeelding

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 22:55

Ohh die stapel kittens bij elkaar <3 en dat opgerolde bolletje <3 zo schattig!!!

Muopet fijn dat alles is goed gegaan!

Berdien, geweldig! Ik heb flap er ook doorheen gehaald <3

Afbeelding

Afbeelding

Oh my berlioz is echt geweldig, die foto dat hij bovenop figaro ligt, alsof ze dat al tijden zo doen :))

Berdien, ook nergens bang voor die twee van jou. Gelijk tasseninspectie bij vreemden. Ik zie flap niet hoor als er vreemden zijn :=

Het ging net best ff hard met onweer. Dus ik heb weer een katje dat uit z'n doen is. Mietje :(:)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 23:29

:)) :)) het is dat ik al last van mijn nek heb maar anders... _O-

Afbeelding

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 08:11

Hebben jullie ervaring met gabapentine?
Het wordt steeds moeilijker om Nova in de mand te krijgen voor de solensia. Afgelopen maandag resulteerde dit voor mijn gevoel in angst. Ze klamde zich helemaal vast in mij, ik had gelukkig een trui aan anders had ik allemaal nagels in mijn lijf gehad, zo erg was het.

Ik heb nu de dierenarts op de hoogte gesteld en zij stelde voor om gabapentine te geven voor het vervoer. En mogelijk weer over op meloxidyl.
Misschien kan ik naast de meloxidyl ook iets van glucosamine geven.

Ze doet het goed op de solensia maar ik wil haar gewoon niet elke maand die stress geven om naar de dierenarts te gaan. Maar met pijn laten leven is ook niet eerlijk.

Overigens zie ik bij het eerste artikel wat ik aanklik dat het ruim 6 tot 8 uur duurt dat het is uitgewerkt?

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 08:34

Mijn kat reageerde slecht op gabapentine. Werd er echt heel naar van. Dat krijgt hij dus nooit meer van me. Maar goed, niet alle katten reageren er zo slecht op zoals de mijne deed.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 09:05

Dion werd er wat sloom van.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 09:12

Xoranlover ze zijn zooooo leuk <3 Het is maar goed dat je zo ver weg woont, dan kan ik niet in de verleiding komen om er stiekem 1 te stelen :') Gaan we Linus nog in het topic tegenkomen straks? O:)

Prairy ik kwam die hoed ook tegen op internet, ik vind hem echt hilarisch _O- Wel goed voor de nekspieren, 2 van die terrors erop, die zijn gister gewogen op 4.5 kilo :')

Purny hier geen ervaring met gabapentine. Vervelend dat ze zo bang is :(:)
Hier vonden ze het gisteren ook echt niet leuk bij de dierenarts (en dat snap ik prima na zo'n operatie). Ik denk dat ik bij de controle vraag of de dierenarts/assistent een meegenomen liquid snack oid wil geven, dan associëren ze het misschien weer met lekkers. Gelukkig nemen ze hier altijd de tijd voor dat soort dingen. Ze kwamen zelf met mijn oudje vorig jaar ook met dat soort ideetjes toen ze het heel spannend vond, heel erg fijn.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 10:35

Gabapentine wordt ontzettend veel gebruikt. Inderdaad bij angstige katten of bij agressieve katten.
De ene kat reageert er heviger op terwijl het de andere kat helemaal niks doet. Het is niet zo'n middel wat de spieren verlamd maar ze helemaal fit houdt in het koppie, die middelen bestaan gelukkig niet meer.
Lijkt me het overwegen waard als ze nu al angst krijgt als ze het mandje in moet.
Je moet het 2 uur voor de afspraak geven en blijft idd wat langer door werken maar het is niet dat ze volledig plat gaan ofzo.

Heb je het reismandje ook in de woonkamer ofzo staan? Of staat die in de kast totdat je naar de dierenarts moet? Dan blijft het gek ruiken natuurlijk. Lekker in de ruimte zetten, evt deksel er af en wie weet kruipt ze er zo eens in. Dan heeft ze ook een positieve associatie met de mandje.

Eventueel kun je ook een Feliway spray proberen. Dat spray je in het mandje (15min voor je kat erbij komt) en kan ook net het scherpe randje eraf halen. Ook weer afhankelijk van je kat hoe ze reageren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 10:44

Ik heb diverse sites geraadpleegd en bij alle sites werd vermeld dat ze er 6 tot 8 uur na het geven last blijven houden van het middel.
Hierbij heb ik besloten om het niet te geven, de dierenarts heeft dit ook geaccepteerd. Ik ga mijn kat niet een soort van drogeren.
We gaan starten met meloxidyl en een supplement.
En dan kijken hoelang het nog gaat.

Overigens had ze vandeweek ook moeite met springen terwijl ze haar prik had gekregen.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 10:52

Ik heb geen idee. Ze is niet zo heel actief maar kan vragen of ze af en toe wat wilt posten of dat ik dat mag doen.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 11:07

Leuk Xoranlover!

Hier merkte ik bij de terrors vanmorgen wel dat de pijnstilling vanuit de dierenarts bijna was uitgewerkt aan hun doen en laten, ze zijn echt nog wel rustiger (niet gek ook natuurlijk). Ze zijn gelukkig blijkbaar gek op de pijnstiller die ik ze de komende dagen mag geven, ze wilden nog wel zo'n spuitje lekkers :')
Ze zien er overigens echt niet uit in die rompers _O- mijn vriend kwam gisteren ook al niet meer bij van het lachen toen hij binnen kwam.
Afbeelding