Onze foster katjes.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PercyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 17:29

Dat filmpje ga ik niet kijken, ik kan daar niet tegen. Onze vorige hond kwam uit een dodingsstation in Spanje en onze huidige Spanjaard uit een asiel daar. Als ze de honden daar zouden helpen zouden er veel minder zijn maar ja, dat gebeurt dus niet.

rockwitch

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-25 18:08

Dat is idd de echte oplossing. Steriliseren en castreren, maar idd dat wordt veel te weinig gedaan.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-25 19:27

Zondag komt er als het goed is iemand voor Kenya.
Het is inmiddels een enorme knuffel en ze is ontzettend speels. Als ze een speeltje heeft loopt ze ermee in haar bekje rond en dan is ze aan het mauwen. Ze is echt zo schattig.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 19:35

Ik vind haar ook heel leuk <3 hopelijk is dit een match

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-25 21:01

Kenya is vandaag geadopteerd.
Nou wacht ik even met een nieuwe kat ophalen. Eerst naar Roemenië donderdag tot zondag en dan de week erop gaan we wel weer eens kijken of er in Langeboom nog wat voor ons zit.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 21:49

Nou, dat is toch ook weer vlot gegaan !

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-25 22:38

Ja was ook echt weer een leuk katje. Altijd fijn als ze vlot doorgaan naar hun eigen baasje.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 11:50

In welke regio in Roemenie is get eigenlijk?
Ik heb er vrienden wonen en ik weet wel het drama betreft straathonden, maar katten heb ik ze eigenlijk nooit over gehoord. Ook niet gezien toen ik daar was, maar dat is wel alweer 3 jaar geleden. Ik ga toevallig as september weer, misschien is het ondertussen veranderd, dat weet ik niet. Zij wonen in de bergen, niet echt in een heel bevolkt gebied.

Fijn dat er weer eentje een forever huisje heeft gevonden!

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 14:53

Wat goed dat je dit doet Rockwitch!
Ik heb het filmpje ook niet gekeken, daar kan ik niet tegen.

Hier in Spanje zijn ook enorm veel zwerfhonden, ook hier om het dorp heen. Er wil er wel eens 1 hier door de straat heen rennen, dat zie je vooral laat op de avond, echter doen ze niets, zijn bang en rennen door.

Mijn hondje komt hier in Spanje ook uit het asiel, de omstandigheden waarin de beestjes zitten zijn zeer slecht.
Het asiel staat in the middle of nowhere. Er zaten toen 250 honden, niet alleen kruisingen, maar ook husky's, rottweilers en herders. Sommigen al van pup af aan.
Ook honden waarvan je eigenlijk al weet dat die niet te adopteren zijn, houden ze in leven, beest slijt zijn leven in een hok en dat is het, dat vind ik zo sneu.
Er zat toen een witte soort van grote bull, die was erg vals en aggressief.
In dit asiel is geenn electra, dus geen licht of verwarming. Voeding voor de dierenn komt van donaties.
Wel worden de dieren geholpen, zijn ze daar nog te jong voor, dan kun je later een afspraak maken bij de dierenarts van het asiel.
Die van mij hebben ze in april gevonden, en in oktober van dat jaar is ze bij mij komen wonen. Nu bijna 1,5 jaar later is ze enorm veranderd, van een bang, mager bibberhondje naar een zeer sociale huishond, die een inbreker nog zou helpen mijn huis leeg halen. Gek op kinderen, andere honden en katten plagen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-25 15:24

Yv_ schreef:
In welke regio in Roemenie is get eigenlijk?
Ik heb er vrienden wonen en ik weet wel het drama betreft straathonden, maar katten heb ik ze eigenlijk nooit over gehoord. Ook niet gezien toen ik daar was, maar dat is wel alweer 3 jaar geleden. Ik ga toevallig as september weer, misschien is het ondertussen veranderd, dat weet ik niet. Zij wonen in de bergen, niet echt in een heel bevolkt gebied.

Fijn dat er weer eentje een forever huisje heeft gevonden!

Oana zit in de buurt van Birlad. Roemenië is wel mega groot ben ik nu achter haha. Zaterdag moeten we zo’n 500km rijden en volgens de gps doen we daar minimaal 6,5 uur over, maar in realiteit zal het zeker 7 uur zijn. En dan ook na een paar uur dat hele end weer terug natuurlijk.

Spanje is idd ook vreselijk, net zoals Griekenland, Turkije (tenminste voor zover ik weet) en nog heel veel andere landen.
Het is allemaal maar een druppel op een gloeiende plaat, maar de dieren die we kunnen helpen zijn er blij mee hoop ik.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 16:23

Oh, das echt weer de hele andere kant haha. Die vrienden wonen nabij Pitesti, veel zuidelijker. Groot land is het wel ja! Poehh, wordt een heftig dagje voor jullie, zo lang in de auto. Dikke kans dat je er zelfs nog langer over gaat doen, want de wegen zijn er over het algemeen echt slecht. Weet niet of je route veel snelweg bevat? Naar die vrienden toe kan ik de helft over de snelweg vanaf het vliegveld, dat scheelt echt heel erg. Ook qua hobbels _O-.

Het valt mij idd op dat het supervaak jonge dieren zijn, oftewel een gebrek aan castratie. Daarom sta ik dus echt wel achter die stichtingen die katten castreren en weer loslaten, indien het kan natuurlijk. Drizz komt uit Griekenland, daar is het inderdaad ook echt heel erg met straatkatten. En Bootz komt uit Spanje. Had gezien dat het in Dubai trouwens echt nog veeeeeeeeeeeeele malen erger is dan in de Europese landen. Kun je je toch moeilijk voorstellen, in zo'n land dat geld te veel heeft eigenlijk?

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 16:30

Ooh fijn zeg, dat Kenya ook geadopteerd is! *\o/* Lekker vlot idd!

Ik kan het filmpje ook niet kijken, voor eigen bestwil.
Vind het nog steeds heel dapper dat je erheen gaat! Aankomende zaterdag ga ik ons nieuwe huisgenootje ophalen, een hondje die heel toevallig ook uit Roemenië komt. Idd een druppel op een gloeiende plaat, maar elk gered dier is er eentje en elke hulp is iig iets.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-25 05:50

Na een nacht helemaal niet slapen zit ik nu klaar tot Robin me komt halen om naar Brussel te gaan en dan op het vliegveld naar Roemenië te stappen. Ik ben echt helemaaaal niet ontspannen als het gaat om vliegen dus dat wordt leuk.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 06:00

Ik hoop dat je een fijne, makkelijke vlucht hebt ! Vind er ook niets aan, dus ik snap je helemaal. :(:)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 11:26

Succes! Heel veel sterkte tijdens alle moeilijke situaties die jullie gaan tegen komen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-25 07:02

Gelukkig gisteren een rustige vlucht gehad.
Hele fijne huur auto gekregen wat echt hier heel prettig is.

Toen hebben we de auto vol geladen met brokken en vlees voor de honden en katten en zijn we naar Vaslui gereden waar Oana nog een aantal honden in een tuin heeft met allerlei gebouwtjes waar ze ook lekker binnen kunnen.

Daar hebben we even heerlijk geknuffeld en foto’s gemaakt van de honden die prima plaatsbaar zijn. De pups komen sowieso naar Nederland als ze klaar zijn om te reizen.
Afbeelding
Afbeelding
Deze twee komen dus over een paar weken.
Van die bruine pluis zijn er 2, het reutje heeft pas 1 ingedaalde bal dus moet Oana nog even wachten tot nummer 2 er ook is.
Afbeelding
Deze is gewoon heel leuk.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit zijn moeder en dochter. De driekleur is de oudste. En dan hebben we nog de baby van de dochter. Een klein reutje.
Afbeelding
Afbeelding
Die is pas 1 maand dus deze drie komen pas als hij oud genoeg is om al zijn vaccinaties gehad te hebben.

Afbeelding
Dit is een soort Labrador met te korte poten.

Toen hebben we wat gegeten en zijn we naar Oana gegaan waar de katten zitten en ook nog wat honden natuurlijk.
Oana heeft een moeder met 4 kleine wollebaaltjes hier lopen. Dus ook alle vijf uiteindelijk naar NL gaan komen.
Ik zal vandaag in het licht nog foto’s van ze maken want het was gisteren al donker toen we hier kwamen.

Afbeelding

En natuurlijk wat katten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag wordt emotioneel. We gaan naar twee asiels waarvan de één dus binnenkort veel honden gaat euthanaseren. Daar kan onze Duitse vriendin er 30 uithalen dus die gaan we vandaag uitzoeken. Maar goed de rest kunnen we niet nu helpen wat echt moeilijk gaat zijn.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 07:58

Pfff wat een taak! Weten dat je er maar 30 kan redden. Veel moed!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-25 11:04

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 11:29

Wat een lieverds allemaal, sterkte vandaag! Zou niet graag in jullie schoenen staat, maar voor deze 30 hondjes komt een droom uit.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-25 12:41

Uiteindelijk 35 hondjes uit het asiel kunnen halen. 33 voor onze Duitse vriendin die samenwerkt met een andere organisatie. Wij hebben nog 2 pups weggehaald. Eentje helaas bij zijn moeder omdat mama heeft agressief is naar alles en iedereen en we willen niet dat hij dat gedrag overneemt.

We moesten net nog even terug om de papieren voor de pups in orde te maken en toen was er iemand van een andere organisatie die ook nog meer als 20 honden weg ging halen. Dus gelukkig zijn er een hoop die een beter leven gaan krijgen.
Er zaten ook veel bange en niet sociaal en daarvan hoop ik dan eigenlijk dat ze snel ingeslapen worden. Dat is altijd nog beter als daar blijven.

Afbeelding
Afbeelding

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 12:44

Ik word gewoon verdrietig van je berichten. Ik zou ze allemaal wel willen adopteren, zo zielig. Jullie doen zo goed werk

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 14:43

Och die pupjes <3

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 18:01

Zo ontzettend zielig :(
Soms denk ik ook met al die pups.. de oudere honden dan, die verdienen ook! Lijkt me een onmogelijke taak.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-25 21:23

We hebben vandaag uit dat eerste asiel vooral volwassen of jong volwassen gehaald die dan voor onze Duitse vriendin zijn.

Bejaard hondje bij tankstation gevoerd.
Afbeelding

Public shelter
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 21:43

Pff , dat zijn zware dagen en keuzes voor jullie ..
Ze zijn allemaal leuk en verdienen een gouden forever home ..
Ik zie op de foto’s dat sommige honden een oormerk hebben ook in diverse kleuren, heb je een idee waarvoor dat is ?